Jump to content

2.3 pinto TI


Guest ford 4ever

Recommended Posts

Guest ford 4ever

Hei! Kan noen hjelpe meg å få fatt i data på den amrikanske "sierran" mercur 2.3 TI???? Må ha brems info på den,er usikker på hvilke bremser den bilen har foran å bak!!! Trenger dette til godkjenning av IST prosjekt,da biltilsynet tror den skal lure meg til å montere cossi understell :rolleyes: ..All info mottas med takk :closedeyes:

Ford norge har desverre ikke info på denne bilen da den ikke er solgt ny i norge!!!

Link to comment
Share on other sites

Mener det er det samme som sierra xr4i ble levert med:)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever

det er dette eg oxo trodde :rolleyes: !! men må ha dokument eller noen form for handfast å legge fram!! så en internett side som eg kan skrive ut fra er helt supert :rolleyes: !!!!!

Link to comment
Share on other sites

Beste tipset er å kontakte Amcar. Eller noen som forhandler deler til US ford.

Denne motoren finnes også i Thunderbird og Mustang fra 80-tallet, så det burde gå

greit å få tak i info om bremse krav i forhold til vekt/effekt...

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

jeg har en salgsbrosjyre på xr4ti.

 

står vel noe specs der tror jeg. kjøpte den på ebay.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever
jeg har en salgsbrosjyre på xr4ti.

 

står vel noe specs der tror jeg. kjøpte den på ebay.

 

 

oiii den har vert artig å sett du :rolleyes: har fortsatt ikke funnet noe spec på den bilen :(

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever
Eller så har jeg specs på xr8. denne ble jo levert med v8 på 220 gamp.. vis det hadde vært no interisangt

 

 

får du til å sende meg spec på xr8`n da??? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest ford 4ever
joda, men aner ikke om dette er helt sant, er det eneste eg fant når eg satt timesvis og søkte..

 

 

Virke som det kan stemme dette 7!! tror ti har trommelbremser bak,vert arti å fått dok på det :rolleyes: !!

takker for alle som sitter å leter etter dette til meg,,SUPERT :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Så vidt meg bekjent så ligger det ikke kopi av noe orginaldokumenter/manualer ute på nettet. Nesten all info om denne modellen ligger på amerikanse nettsider og folk i statene har blitt milionsaksøkt for mindre enn å legge ut noe med copyright på amerikanske nettsider!

Så jeg tror deverre det ikke hjelper deg nevneverdig. Du kan jo prøve å sende en mail til en av Ti- klubbene i statene eller en Ford/Mercury-dealer, mulig noen har orginaldokumentasjon der!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...