Jump to content

Cosworth eller V8?


TurboX

Recommended Posts

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dvs., Cossie motor og gearboks (type 5..?), skiver helt rundt.. Er det mer man må tenke på? hvor får man tak i senkesett? Mange spørsmål her... :rolleyes:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Prat litt med han med den brune capri'n.... Han kan sikkert hjelpe deg litt :rolleyes:

Han på gatebil du mener? Er han på forumet her da..?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Cossie motor et lettest og billigst....  B)

Cosworth motoren er lett, men billig er den vel ikke?

Etter det jeg har fått med meg koster en ganske orginal (med kasse) fra sierra ca 10000-20000. Da i god stand

 

V8 veier såklart litt mer, 200-220kg) men også større potensiale en cosworth motoren.

Motoren jeg holder på med nå er en 1968 302 - 5.0 liter.

Den ble orginalt levert med 220hk - (295 lb/ft eller 400nm @ 2400)

Min motor betalte jeg 5000 (med kasse), da i ikke alt for dårlig stand.

 

Ved bare og bytte topper eller gjøre noe med de toppene som sto på orginalt har du en frisk motor!

 

Denne motoren er som sand på en sandstrand i usa = høveligt billige deler.

 

Greit, 8`ern har større potensiale til og drikke bensin, men det er fordi den er større, og mer potensiale til krefter, blir heller ikke retferdigt og sammenligne forbruk på en 2liters turbo og en gammel 5 liters støtstang V8.

 

Jeg syns V8 har mer serpreg, virker som alle holder på med cossie for tiden?

Hadde det ikke vært morro og skille seg litt ut?

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Joda, enig i det Gran. Men blir den ikke framtung, verre og manøvrere osv.? Det er vel en granada du skal ha V8 i, det er jo en litt større bil da.. ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er så redd for vekta hvorfor ikke kjøpe en V8er i alu da?

En ZR1 blokk fra ei vette hadde ikke vært å forakte :)

De er ikke billige heller.. :(

 

Og, det er chevy.. Greit nok, men helst ikke i en Ford.

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Artig å leste postene her, om g gjelder v8 i granada,capri,sierra så er d vel ca samme,men et pat ting har jg lagt merke til.

 

1.alibaba. gå hjem å legg deg.

2. ford 302 og 351w ca samme motorene, boringa er den samme, men slaglengda forsjellig, 351blokka er 1tomme høyere(hvis jeg husker riktig)

3.vektforsjellen mellom en 2.8 og en 302(5liter)vekt av sierra 2.8 kontra xr8.

2.8 vekt 1270,xr8 1279, dvs 9 kg, d er **** ikke mye.

4. turbo gir fin lyd, men ingen ting får nakkehårene til å reise seg som en grom 8,er. :D :D

Link to comment
Share on other sites

Haha, V8 billig å trimme? Hva i huleste er det du sammenlikner med da? Kan umulig være en motor med turbo ivhertfall.

Er du full?

 

Sjekk litt priser rundt omkring du ;)

Link to comment
Share on other sites

er jo berre og få fatt i ein v8er i alu! så har du løyst det vektproblemet. den er igjengjeld sikkert LETTERE enn orginal motoren. en rover v8 i alu er lettere enn en 1.3 ford rwd motor.

Du kan vel også flytte girkassen bak for å få bedre vektfordeling. men dette er nok litt vanskelig og krever masse arbeid.

 

i en granada ville eg gått for en v8. i capri... vetsj. greit nok "alle" har cosworth motor. men tror det er det du ender opp med turbox.

 

 

hva med og tenke enda mer utradisjonelt og putte oppi en rekkesekser fra en amerikansk ford? :)

Link to comment
Share on other sites

Da er vi tilbake på økonomi, eller? Er ikke disse vanskelig å få tak i da? Hvordan passer det, osv? Videre muligheter for trimming? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Det er ofte gratis å trimme biler med turbo. Hvor mange penger er det?

Gratis og trimme biler med turbo?

Hvordan? - stille opp turbotrykk? - nei, som oftest ikke lurt, en n/a motor tåler ikke så mye trykk orginalt, og skal du ha en holdbar motor er ikke dette veien og gå.

 

Må oftest bytte både stempler, råder, veiv ++ hvis du skal ha noe seriøst.

 

 

Forklar "ofte gratis og trimme biler med turbo" litt bedre.

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Da er vi tilbake på økonomi, eller? Er ikke disse vanskelig å få tak i da? Hvordan passer det, osv? Videre muligheter for trimming? :unsure:

Rekkesekser fra amrikansk ford?

 

Tror ikke det er helt veien og gå for billig power, men utradisjonelt, ja!

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Gratis med turbo?? jaja en som ikke er helt med, En god venn av meg byggde seg en cosworth motor, han ville ha 400-450 ærlige og drifsikre hester, pris lappen på den motoren uten turbo kom på ca 70 000kr.

hadde jg lagt 70000 i en ford eller chevy v8, så hadde jg vel fått ca 800hk uten turbo :D

 

8 smidde stempler til v8 koster ca 2500-3000

innsug ca 1000-2000

hedders ca 1000-1500

forgasser.ca 1000->

råder smidde. 3000-4000

veivsmidd ca 5000

pakningssett ca 500->

 

 

så enkelt og greit. v8 er billig.

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Jada... MEn se på en dragstripe da.... de som har kosta på V8 i bøtter og spann kjører 13-14 sek.... står i bilsport om en sierra cossie 4x4 som kjører en 12'er med 330 kit.... og det er ikke menge kronene det koster....

 

 

Så jeg vil si det at V8 er noe tungt søppel som ikke er laget for annet enn børning og toppfart....

 

Dessuten er det mye mer bevegelig masse i en V8 som gjør den tregere enn en illsint rekke4'er..... Så det så.... :) B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...