Jump to content

Cosworth eller V8?


TurboX

Recommended Posts

Gran, snakker om motorer som ALLEREDE har turbo.

 

800hk uten overlading? Hvor stor blokk har du da, 10l? Og hvor ble bunndraget av? Da skal du ut med mye mer enn 70k. ****** rart at det er bare 500hk i en 8.3l V10 som sitter i Viper da? Som du sa, det kjøper jeg ikke.

 

Støtstang er ut.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gran, snakker om motorer som ALLEREDE har turbo.

 

800hk uten overlading? Hvor stor blokk har du da, 10l? Og hvor ble bunndraget av? Da skal du ut med mye mer enn 70k. ****** rart at det er bare 500hk i en 8.3l V10 som sitter i Viper da? Som du sa, det kjøper jeg ikke.

 

Støtstang er ut.

 

Forklar meg hvordan man gjør det da.

Dette skal helst være rimelig driftsikkert.

 

800hk uten overladning?

Vel, tipper mellom 7-8 liter burde du klare dette.

Bunndrag blir det litt dårligere med ja.

 

Hvorfor dodge ikke tar mer ut av den motoren må du nesten spørre de om.

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Bare tull med det at "alle" har cossi motor i ditt og datt... Hvor mange Supersure V8 granadaer går det ikke rundt om kring da?? Sikke på at en småtrimma 2.8 holder følge....

Link to comment
Share on other sites

Bare tull med det at "alle" har cossi motor i ditt og datt... Hvor mange Supersure V8 granadaer går det ikke rundt om kring da?? Sikke på at en småtrimma 2.8 holder følge....

Jeg har inntrykk av at "alle" skal ha cosworth, men det er meg da.

 

Hvis du veit av noen "super sure" V8 granada`er så kan du sende meg en pm med reg nr så jeg har noe og bruke i søknaden min til biltilsynet :)

 

 

Men den må trimmes, V8`n er orginal.

 

 

Jeg dropper denne diskusjonen før dette blir for usakligt, og ødelegger threaden.

 

 

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

Link to comment
Share on other sites

samme gjør jg, har drivet såppas lenge med bil, folk må selv velge va slags motor di vil ha i bilen, men d artig med hybridløsninger, va med en 20B wankel i capri,en.

ingen som har d.

Link to comment
Share on other sites

herregud for en dum diskusjon. Alle har sin smak, noen mener cosworth er vanlig og noen mener V8 er sur. Kan jo holde på til neste år med en slik diskusjon. Første tegn på folk som tror de kan alt er når de blir sur når noen forteller dem det motsatte. `Må ikke komme her og fortelle meg` osv-

Skikkelig Martin Schanche holdninger av verste sort, desveere alt for utbredt i bil miljøet.

Link to comment
Share on other sites

Martin Schanche holdninger ???

jaja nå er jo ikke akkurat riktig å bande han inn i dette, martin er vel kansje den personen ok kan ford og motor best her i landet.

men martin harvel alldri så lenge som jgeg har fulgt med i motorsporten her i landet, ca di siste 20 årene. kommer du opp med noe nytt og sankker med marting, er han lutter øre. mannen er et geni.

men dette er offtopic. B)

Link to comment
Share on other sites

samme gjør jg, har drivet såppas lenge med bil, folk må selv velge va slags motor di vil ha i bilen, men d artig med hybridløsninger, va med en 20B wankel i capri,en.

ingen som har d.

Vet det er noen på vei :rolleyes: Men det vil jeg ikke utatle meg om hvem er, er ikke sikkert vedkommende liker det. Jeg kommer vel til å gå for cossie ja, men denne threden her var ment for at folk skulle si hva de trodde var(tror er) best i en Capri. Så bare nevn fordeler og ulemper, priser på trimming, etc. Tilbake til V8... Det er vel mye mer bunndrag der, men de veier (mye?) mer enn en R4 turbo...

 

Men spør dere meg, er begge deler kult :D

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Martin Schanche holdninger ???

jaja nå er jo ikke akkurat riktig å bande han inn i dette, martin er vel kansje den personen ok kan ford og motor best her i landet.

men martin harvel alldri så lenge som jgeg har fulgt med i motorsporten her i landet, ca di siste 20 årene. kommer du opp med noe nytt og sankker med marting, er han lutter øre. mannen er et geni.

men dette er offtopic. B)

tror ikke noen betviler martin`s kunskaper, mannen kan vel så og si alt om ford. Men at fyren har kort lunte er vel like kjent, likt noen på forumet her også. Var det som var poenget...

`Nu var du smart, nu var du viiirkelig smart`!! :P (fra parodien på martin skanke på p3. Ler meg ihel hver gang...

Men dette var vel litt off topic-

Uansett, lykke til med prosjektet Turbo x, uansett hvilken motor du velger. :)

Link to comment
Share on other sites

ta en titt på lexus motor du.hel alu v8 meget liten og kompakt.ringstad skal sette en slik i en omega.sto faktisk en artikell om det i bladet "traktor" har en kompis i bergen som skal sette en slik en i en ford sierra

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

ta en titt på lexus motor du.hel alu v8 meget liten og kompakt.ringstad skal sette en slik i en omega.sto faktisk en artikell om det i bladet "traktor" har en kompis i bergen som skal sette en slik en i en ford sierra

For meg står valget mellom yb cossie og amerikansk v8... Tror d blir cossie på meg, men kanskje noen andre vil prøve lexus-v8? :rolleyes: Men takk or tipset uansett ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Martin Schanche holdninger ???

jaja nå er jo ikke akkurat riktig å bande han inn i dette, martin er vel kansje den personen ok kan ford og motor best her i landet.

men martin harvel alldri så lenge som jgeg har fulgt med i motorsporten her i landet, ca di siste 20 årene. kommer du opp med noe nytt og sankker med marting, er han lutter øre. mannen er et geni.

men dette er offtopic. B)

Er du også full?

Er Martin Schanke ett geni? Hvem fremstiller folk som et geni uansett?

Jeg vil nå si at hvis du møter en person, uansett hvem de er, så vil de som regel høre etter hva de vil si (hvis du ikke er veldig overlegen da, noe ford folk ikke pleier å være;))

 

Dette er ingen protest i mot Martin, sier bare at det er ikke alle som har muligheten til å snakke med han, og at han kanskje ikke alltid høre på hva folk sier... Jeg hører ikke altid på hva folk sier for å si det slik... Jah, dette er veldig offtopic :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hørt rykter om att disse rovermotorene er dårlige.. Men hva med en 302 HO EFI motor? synes det høres greit ut jeg, er vel ikke så mye med å få godkjennt eller..? Eller er jeg heelt på jorde nå? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest FordPower
herregud for en dum diskusjon. Alle har sin smak, noen mener cosworth er vanlig og noen mener V8 er sur. Kan jo holde på til neste år med en slik diskusjon. Første tegn på folk som tror de kan alt er når de blir sur når noen forteller dem det motsatte. `Må ikke komme her og fortelle meg` osv-

Skikkelig Martin Schanche holdninger av verste sort, desveere alt for utbredt i bil miljøet.

du har så sinnsykt rett her pisko!!! :) verste jeg vett er når folk kommer å kjefter på deg for at det er ikke slik det er. men alle kan jo ikke være superbilmekanikere heller! denne sida her er til hjelp og ikke til kritikk!

Link to comment
Share on other sites

Da er det på tide å ta seg sammen og oppføre seg!

 

 

Denne tråden ble skapt i den hensikt for å få folk til å komme med innspill i forhold til motorvalg i en Mk3 Capri, IKKE for å komme med usakligheter ang. andres personlige smak.

 

 

Jeg regner med at alle tips/forslag mottas med takk, men å dra inn personer / kaste dritt er vi vel voksne nok til å kutte ut.

 

 

 

Som vi alle vet er det både fordeler og ulemper med alle typer motorer, i det tilfellet her var det snakk om valgets kvaler mellom en Amerikansk V8 eller en cossie motor.

 

Kan ikke da de som har erfaringer med disse motorene komme med saklige innspill?

 

 

--------------------------- ---------------------- ------

 

 

 

 

TurboX

 

Som du vet er jeg en Wankelfanatiker, men.. valget er jo oom du vil ha en motor som fungerer best på høyt turtall "masse pusting og pesing" cossie, eller om du vil ha en litt mer avslappet type motor... V8

 

Uansett hva man velger så vil det fungere bra i en lett bil som Capri'en er.

 

 

Mvh

Asbjørn

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Syntes du skulle gå for en 2,9 Cosworth med 24V dette er en av verdens beste V6 motorer hele motoren er basert på F1 satsingen til cosworth, motorene skulle egentlig yte godt over 300hk originalt, men på grunn av traction problemer på scorpioen, justerte di den ned i 195hk eller 207hk, disse motorene kan remappes til å yte rundt 300hk originale, uansett en forbanna rå motor som du kan dra over 1000BHP ut av.

Et firma som leverer trimmingsdeler(alt du kan tenke deg) til cosworth 2,9:

www.topbossperformence.co.uk :D

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nei..skal ikke kjøpe fler.. enda! :P Men har tenkt litt på 6'er fra mondeo..vil dette passe, evt. hvor mye må gjøres? i BTCC kjøres jo denne N/A 295hp :rolleyes: B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...