Jump to content

Cosworth eller V8?


TurboX

Recommended Posts

Syns det virker som alle bygg har YB-motor nå for tiden. Det er det helt sikkert grunner for, men det gjør det litt mer fristende å velge noe spesielt. En V8 kan være kult nok i seg selv. Men hva med f.eks. Cosworth 24V som sitter i Scorpio'en? Flere som putter den motorn i Sierra osv. i GB.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Syns det virker som alle bygg har YB-motor nå for tiden. Det er det helt sikkert grunner for, men det gjør det litt mer fristende å velge noe spesielt. En V8 kan være kult nok i seg selv. Men hva med f.eks. Cosworth 24V som sitter i Scorpio'en? Flere som putter den motorn i Sierra osv. i GB.

Det der er jeg helt enig i :) Cosworth er vel ganske dyrt også, har litt begrenset med penger... <_< Hva ligger prisen på for en 2.9 24v da? Og orginal effekt/mulig effekt? Klart det kan jo også være et alternativ med V6...

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

195 hester, priser varierer fra ti og oppover. en helt grei motor spør du meg, og spanderer du på litt kan du få ganske respektable ytelser fra den. :)

skrekk å gru, er du gal? :o

tenk vist det ikke imponerer alibaba? hehe (bare tuller litt)

Link to comment
Share on other sites

Hva som er sprekt er et definisjonsspørsmål og etter min definisjon er det ikke mange av bilene som har fått en V8 plassert under panseret som er spreke.

V8 fra en smogcheva fra 78 er ikke hiperformance.

Men 3gen Fbody Camaro/Firebird 82-92 fikk jo tilbake selvrespekten på slutten med TPI injection, og ikke noe strupegasser. Har litt med V8tilgangen å gjøre og. Amcar fra sent 80tall til i dag er jo omtrent bare diesel i norge.

 

Sammenligne en sliten 240 med en 5K smog305 mot en Sierra Cos er jo litt feil.

 

Ble forbi kjørt av en 99-04 Mustang GT 4.6L i høst å skulle nok hatt en bra bil for å holde tritt på 4felten.. Jeg synes v8 er sprekt, men nytter selvsagt ikke å sette 2 biler fra hvert ytterpunkt opp mot hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om det ikke blir litt vel fremtungt med noe større enn 351..noen synspunkter? :)

Blir jo bigblock og det sier seg selv. Klart det blir tyngre å hive rundt hjørnet, men kan ikke vinne alt. Er du redd for forbruket kan du glemme v8gasser i daglig bruk. Vil jo ikke bli mindre pumpestopp enn den seksern du har nå ;)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om det ikke blir litt vel fremtungt med noe større enn 351..noen synspunkter? :)

Blir jo bigblock og det sier seg selv. Klart det blir tyngre å hive rundt hjørnet, men kan ikke vinne alt. Er du redd for forbruket kan du glemme v8gasser i daglig bruk. Vil jo ikke bli mindre pumpestopp enn den seksern du har nå ;)

Nei, da blir det nok ikke en bil til daglig bruk... Hva med pris på en YB da? og de er vel ikke like billige å trimme...

 

Hva er vektforskjellen på en yb og v8, sånn ca?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Wankel ja det var ikke en dårlig ide. Wankel Capri måtte vært artig. Blir ikke tung i front med slik, og det er noe ikke alle har.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jan-Thomas

er vel fult mulig å benytte seg av en 400 short block V8 også. Det er en small block, Så å si at alt over 351 er big block, stemmer vel ikke helt... :)

Link to comment
Share on other sites

I fare for å få kjeft igjen så må jeg bare foreslå en wankelturbo, billigere og morsommere hester skal man lete lenge etter...

Ja, hadde sikkert vært moro, men koster vel h****** med penger og mye modding for at det skal passe? :unsure:

 

Scort: Jobber du på simtech eller?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Jobber ikke der, men det er en god kompis som eier sjappa. Og jeg hadde bilene mine i samme verksted før jeg flytta ut av byen.. :D

 

Tar jeg ikke helt feil så koster det sånn ca 30 lapper for en komplett 3gen motor med girbox. "DVS. 13b Twin Turbo ~ 240hk orginalt." Og det skal ikke akkurat mye til for å oppjustere det en del.. B)

Link to comment
Share on other sites

blir vel mere arbeid med ombygging og godkjenning da... Tror jeg går for ford-deler... ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

finnes en capri med wankel i sverige,greit nok men sett i ein ford motor.typ mustang alu v8 eller cosworth yb(liker den best) :D

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

hva med en 289/302 fra slutten av 60-tallet, de som ble brukt i mustangene?

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Må vel bli 302 da... Er det ikke en på forumet her som skal trimme en slik å sette i granada? :D Jeg vet ikke hva det blir, kommer an på pris... Wankel hadde vært moro det :rolleyes: ;)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ikke glem cowboy-slipset og skinnvesten.

Skal si vi var generaliserende her ja, må ikke glemme wonderbaumene og fjortissene som følger med i pakka til cosworth maskinen heller da :P

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Må Bare si at V8 er noe tung drit som ikke er laget for annet enn å børne... En støpejernsV8 må da veie 400kg???... Hvis man absolutt MÅ ha V8 kan man jo kikke på Audi's 4.2 liter... Har en svakhet med tetninger i toppen som kan begynne å lekke men ellers en fin motor som varver 7000 glatt... B) en S6 automat med en N/A trimmet slik passerer 300 glatt... 270 opp Lierbakka...:) En TwinTurbo på dette og man har RS6 motor med 450 hk originalt og god for mye mer.... Denne motoren er helalu 32v osv.... og MYE tøffere lyd!!! B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...