Jump to content

felger til mondissen min..


L.P.

Recommended Posts

Heisann..

 

er litt noob på detta med felger, så stiller ett par spm her jeg.

 

 

1. det er så att senterhullet kan være større enn det som navet på bilen er sant? for man kan bare sette i noen senter ringer el noe sånt?

 

2. innpresset kan lovlig endres med 15pr aksel, altså 7,5pr felg, men på de felga jeg har sett på, så viker innpresset med 12pr felg.. om det er lovlig eller ei, bryr jeg meg lite om, men hvordan vil dette påvirke bilen? innpresset på felga er 35, skulle vert 47.

 

 

snakk om en MK1.

 

 

 

takker for svar=)

 

Mvh L.P.

Link to comment
Share on other sites

Heisann..

 

er litt noob på detta med felger, så stiller ett par spm her jeg.

1. det er så att senterhullet kan være større enn det som navet på bilen er sant? for man kan bare sette i noen senter ringer el noe sånt?

 

2. innpresset kan lovlig endres med 15pr aksel, altså 7,5pr felg, men på de felga jeg har sett på, så viker innpresset med 12pr felg.. om det er lovlig eller ei, bryr jeg meg lite om, men hvordan vil dette påvirke bilen? innpresset på felga er 35, skulle vert 47.

snakk om en MK1.

takker for svar=)

 

Mvh L.P.

 

1. Ja senteret i felgen kan være større enn navet. Men ja,husk senterringer eller får du viberasjoner i bilen... B)

 

2. De nye felgene dine vil da stikke litt lenger ut, er du riktig uheldig og har mye profil og senket bil ender det med at de de tar i hjulbuen.

Et annet innpress på felgene kan også føre til økt slitasje på hjullagrene. Hvor mye det er snakk vet jeg ikke.. Men spesielt mye er det nok ikke ;)

Link to comment
Share on other sites

Tja, kanskje.. Har ikke vært borti Mondeo noe nevneverdig. Det tror jeg nesten noen andre må svare på. Men er jo ikke værre enn å prøve felgene på bilen da ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan svare ut ifra egen erfaring. Jeg hadde 225/45/17 med et 35, altså innpress 35. Dette var umulig å kjøre med, innerskjærmer fløy, front skjærmen ble revet opp i en sving osv, mye pga at dekk profilen var for stor så ikke bli redd, men dekkene dine vil veldig mye mulig subbe i ytter kant av skjermene dine, spesielt bak!

 

Det er i hvertfall min erfaring.

Link to comment
Share on other sites

okei, så det vil subbe selvom det er dekk dim 215/40.17?

 

har ikke mulighet til å bare prøve de på, forde de befinner seg ett godt stykke unna meg...

 

BTW; kimsa, hvor mye var bilen din senket?

 

setter pris på svar her gutta :)

Edited by L.P.
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde noen felger med innpress 15 engang.. Da ble bilen min formel-1 :) Neida, men da stakk de alt for langt utfor.

Har selv kjøpt med 38 impress nå. Er meger fornøyd. Slipper å kjøpe spacere for å få felgene litt lenger ut enn normalt ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde noen felger med innpress 15 engang.. Da ble bilen min formel-1 :) Neida, men da stakk de alt for langt utfor.

Har selv kjøpt med 38 impress nå. Er meger fornøyd. Slipper å kjøpe spacere for å få felgene litt lenger ut enn normalt ;)

 

dekk dim a?

Link to comment
Share on other sites

Bilen min er senket 30mm, forann og bak! men 8" brede felger er langt over hva som egentlig er mulig å få på den bilen da! Så hadde sikkert gått om det var 7,5" og 215 ville mest sannsynelig gått klar med 1 mm ca. kommer helt ann på dekkene. Jeg prøvde flere typer dekk, noen 205 dekk var faktisk bredere enn de 225 som jeg hadde. Fikk høre at det var forskjellig måte de målte hvordan bredden skulle være for de forskjellige dekk merkene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...