Jump to content

Scorpio Stasjonsvogn?


granadaghia

Recommended Posts

Guest jcinthehood
Skal ha meg en rimilig og stor stasjonsvogn. Lurte på korleis scorpio feks med 2.0l motor er. Ser dem er ganske rimelige.

Korleis er dei, plusser og minuser? Drivstoff forbruk småkjøring feks? Bør en gå for større motor??

Har en 92 mod til salgs. minuset med disse er vel rust, spes. i kanaler. Sveising pågår på min akkurat nå. Har kjørt nesten 100 000km på 5 år. Det eneste som har gått galt, var at bensinpumpa røyk. Ellers ikke noe galt, ingenting av foringer byttet i løpet av 5 år. 2.0 doch med reg.kjede er veldig slitesterk, og rimelig i bruk. Da min var gått 290000, kjørte jeg 600 mil, med full ferieoppakning og 5 pers, brukte 0,71/mil. Småkjøring, vinterkjøring ca 08-0,85

Link to comment
Share on other sites

Ja de er billige for tiden... solgte min for 1 måned siden, 93mod 2.0dohc stv 180.000km for 12000kr. Kunne kansje fått litt mere om jeg hadde forsøkt litt hardere, men solgte den første dagen, til første som kom å så på den = fort & enkelt..

 

Hadde den i 3 år startet og gikk som en klokke hver gang.

Aldri noe tull med motoren.. Etterhvert hadde jeg ikke bruk for så stor bil lenger, men det gikk 1 år fra jeg tenkte på å selge den til jeg tilslutt solgte den. Og det var det to grunner til.. Den var utrolig snill på bensinen og jeg synes den var kjempegod å kjøre..

 

2 literen er stor nok hvis du ikke MÅ ha en "ræserbil". Går egentlig ganske godt til å være en 2 liter med tanke på bilens størrelse. Jeg hadde mye småkjøring. Målte aldri forbruket, men hadde følelsen av at jeg "aldri" fyllte bensin..

 

Det begynte å komme rust i hjulbuene (det gjør det vel på alle?) men ellers ok..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...