Jump to content

Ny 200 Blokk


Samatron

Recommended Posts

hvis den er kjøpt direkte fra cosworth fabrikken så skal da ikke dette være noe dårligere blokk vel?

 

 

han skriver at han fikk den veldig billig...

fikk den veldig billig ja, en jeg kjenner som kjøpte den ny fra cosworth og har både eske og kvitering fra cosworth.

 

men har hørt at disse blokkene ikke var noe spess sterkere en 205 blokk..?

Link to comment
Share on other sites

har kjøpt meg fabrikkny 200 blokk fra cosworth, fikk den veldig billigt, men er den egentlig dritt?

noken av blokkene er lagt i tyrkia. Vist du snur blokka på hodet so ser du da.inni på undersiden av stemplene i oljekanalen er det utsparing. er det 4stk er det tyrker blokk er det 2 stk er det skikkeli blokk:)ps eg var i england i fjord og sku kjøpa blokk, den var og fra cos fabrikken men det var tyrker blokk.....den klarer 500hk...

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Link to comment
Share on other sites

hva er det som egentlig tilsier at disse er så fryktlig mye dårligere? Er det noe matriell forskjell eller noe?

 

ja, det er mindre krom i støpeblandingen, noe som gjør materialet svakere. størrelsen, gods og tykkelse på sylindere er likt.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

ja, det er mindre krom i støpeblandingen, noe som gjør materialet svakere. størrelsen, gods og tykkelse på sylindere er likt.

 

tror denne forskjellen er litt oppskrytt . hvor mange ødlagte tyrker blokker har dere hørt om ???

jeg har ikke hørt om noen ,nå er der jo selvfølgelig mange flere org gamle 200 blokker men vet jo om flere av dem som er sprekt .

skal du være sikker på blokka over 500 hk bør du ha foringer uansett .

men både ny og gammel 200 blokk kan sikkert holde 600 hk i x antall tid avhenge selfølgelig av eier og oppsett

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

noen som har sett eller testet den nye cosworth blokka i aluminium da? den til 1900 £ eller noe var i alle fall ganske dyr? Er det noe blr blokk da?

 

Tja, om det er noe blr blokk, er jeg ganske usikker på hehe

Men har hørt at de flekser en del ved høyt trykk

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...