grcossie Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Da har jeg fått msd6a boksen min, ser det er to muligheter å kople den på, er det den hvite ledningen som blir brukt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeerolf Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 ja, jeg brukte den hvite nå når jeg monterte min. koblet den inn på den grønne som går til coilen. så du må ikke ha bort den gamle tenningsforsterkeren. funkerer veldig bra. Ford Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Står vel litt her! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 30, 2007 Author Share Posted November 30, 2007 ja, jeg brukte den hvite nå når jeg monterte min. koblet den inn på den grønne som går til coilen. så du må ikke ha bort den gamle tenningsforsterkeren. funkerer veldig bra. Den gamle tenningsforsterkeren ? Er ikke noe forsterker her org, bare en støy kondensator. Får jeg prøve å kople slik du har gjort Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeerolf Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 ja, sitter jo en orginal tenningsforsker på førersiden ved fjørtårnet. den må du ikke ta bort. så bruker du den hvite kabelen fra msd boksen og kobler den inn på den grønne som går til coilen orginalt. så bruker du den svarte og røde fra msd boksen til coilen istede. så må du selvfølgelig koble til pluss, minus og tenningstrøm. fungerer iaf veldig bra på bilen min, men har fått problem med turtelleren min...skal visst inn en motstand på den men vet ikke hvor stor den skal være enda, er samme som ligger i pectel nettet orginalt. men som sagt har jeg ikke finni ut hvor stor den er enda. så hvis noen vet så hadde det vært fint.. Ford Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 står vel i skjema som følger med? jeg har 6AL på min, der måtte jeg skru av et lite lokk og klippe av no ledninger i tillegg. for at den sku vite at det var en 4syl motor. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 4, 2007 Author Share Posted December 4, 2007 ja, sitter jo en orginal tenningsforsker på førersiden ved fjørtårnet. den må du ikke ta bort. så bruker du den hvite kabelen fra msd boksen og kobler den inn på den grønne som går til coilen orginalt. så bruker du den svarte og røde fra msd boksen til coilen istede. så må du selvfølgelig koble til pluss, minus og tenningstrøm. fungerer iaf veldig bra på bilen min, men har fått problem med turtelleren min...skal visst inn en motstand på den men vet ikke hvor stor den skal være enda, er samme som ligger i pectel nettet orginalt. men som sagt har jeg ikke finni ut hvor stor den er enda. så hvis noen vet så hadde det vært fint.. Det er ikke noe tenningsforsterker, men et slutt trinn som sitter der, det er noe alle bensin biler har i forskjellige utgaver. Bør ha sikring på b+ kabel. Bruker du turteller uttaket på boksen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 ja, sitter jo en orginal tenningsforsker på førersiden ved fjørtårnet. den må du ikke ta bort. så bruker du den hvite kabelen fra msd boksen og kobler den inn på den grønne som går til coilen orginalt. så bruker du den svarte og røde fra msd boksen til coilen istede. så må du selvfølgelig koble til pluss, minus og tenningstrøm. fungerer iaf veldig bra på bilen min, men har fått problem med turtelleren min...skal visst inn en motstand på den men vet ikke hvor stor den skal være enda, er samme som ligger i pectel nettet orginalt. men som sagt har jeg ikke finni ut hvor stor den er enda. så hvis noen vet så hadde det vært fint.. Den motstanden du snakker om ligger IKKE originalt i Pectel ledningsnettet. Alle jeg vet om har problemer med turtelleren etter å ha koblet opp Pectelen. Vet om en som kan bytte denne motstanden slik at den virker slik den egentlig skal. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eeerolf Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Den motstanden du snakker om ligger IKKE originalt i Pectel ledningsnettet. Alle jeg vet om har problemer med turtelleren etter å ha koblet opp Pectelen. Vet om en som kan bytte denne motstanden slik at den virker slik den egentlig skal. oki, hørte fra noen at den motstanden var orginalt i pectel nettet. men da er den tydeligvis ikke det da...hehe, men vet du hva meg må gjøre for å få fixa turtelleren utenom å kjøpe den orginale boksen fra msd? eventuelt hvem som kan gjøre det for meg og hvordan? Ford Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 oki, hørte fra noen at den motstanden var orginalt i pectel nettet. men da er den tydeligvis ikke det da...hehe, men vet du hva meg må gjøre for å få fixa turtelleren utenom å kjøpe den orginale boksen fra msd? eventuelt hvem som kan gjøre det for meg og hvordan? Rune Haldorsen her i Bergen kunne fikse min sa han. Var bare å bytte motstanden, så var alt i orden. Tror han skulle ha 500 kr for det. Var bare å levere instrumentpanelet til han sa han. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 noen som vet størrelsen på motstanden? Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now