Jump to content

>Trenger en oppskrift på 2,9i Turbo<


Lanzin

Recommended Posts

Det var èn turbo på den bilen til innfo. To av samme typen ville vel med andre ord ikke fungere i det heletatt.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

En ungutt i Trondheim som kjørte T35turbo singel på 2.9 motor.

Han ladet 1.5bar trykk med en SMT6 tileggsprut med 2stk tileggdyser og en ok intercooler. Motoren fungerte lenge den, men det ble rådebank

 

Vet du hvilken motorolje og evt. oljetilsetning han kjørte med? Hva bruker du? Disse V6erene har så smale rådelagre at det stilles høye krav til oljens egenskaper om de skal overleve over tid med turbo.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling hva han brukte. kan aldri tenke meg det var noe dyrt. alle skal kjøre med sparebluss på ettermontering av turbo.

 

og de byner gjerne på en 200000km + motor. og klemmer til med trykk. så gleden kan bli kortvarig.

 

mener å ha hørt at det ikke er fordel med for bred lagerflate til rådelagrenen. og enklete trimmere bruker smalere råder for å få høyere oljetrykk

 

på mindre flater. for å unngå havari ved høyere effekt utak.

 

jeg annser de orginale rådene som søppel, og bruker kun H-råder på alle de motorer jeg bygger nå, de har litt bredere flate. og veiva må gjerne taes opp litt i bredden. men har aldri hørt noen med bra deler har kjørt sund noe i veivpartiet.

 

 

personlig har jeg fått meget bra erfaring med den Agip 10-60w oljen. før gjalt kun Castrol 10-60w.

 

 

men å skille de ,kan ikke være noe enkel jobb. men prismessig kommer Agip bedre ut.

 

 

bruker og gasnitrering på veiver og metallbehandler .men merket jeg brukte ble plutselig ikke lov i norge lengre.

 

men ser Tri pak har noe lignende. men som sagt. kun en ekstra sikkerhet.

 

Frofix

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...