Jump to content

EU med 330 kit


Helge

Recommended Posts

slår dere lett hehe

 

fikk 11,23 på co.................

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Skru ned bensintrykket der og da vis den måler for mye...

 

Hvilket bensintrykk og turbotrykk samt kjører dere med race kat på eksosen for å oppnå slike verdier? 50/50 bensin/etanol?

 

Jeg fikk en verdi over grensen, men det var uten lamda og katalysatorer. Det vil bli montert om kort tid :)

Edited by Helge
Link to comment
Share on other sites

Før jeg fikk bilen mappet slo den ut på 10+ på co.

Men med bredbåndslambda viste det jo at den lå på 10 AFR.

Så viss den er riktig justert så bør det gå fint.

Kan skru ned bensintrykket ja, men skru også ned turbotrykket i tilfelle kontrollør tar en litt hard kjøretur.

Kan jo aldri vite, så det er bedre å ikke risikere hard kjøring med for lavt bensintrykk.

Og har du L6 hjerne (2wd) har du også co skrue på hjernen som du kan justere.

Men dette bør gjøres med co apparat/BB-lambda koblet til.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88

Hadde aldri i verden latt en eu-kontrollør prøve bilen min. er altid med selv når jeg har kontroll, de har null peiling som regel.. skru bare ned trykket under co testen... er det beste.

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri i verden latt en eu-kontrollør prøve bilen min

 

Prøvekjøring er en del av EU-kontrollen, det kan man aldri nekte.

Når du bestiller time for EU-kontroll, be om en erfaren/voksen mekaniker, så går det nok greit tenker jeg, da unngår du i hvertfall lærlinger osv.

 

Er du ekstremt skeptisk, kjør etter din egen bil under prøvekjøringa med videokamera

Edited by WingDude
Link to comment
Share on other sites

Før jeg fikk bilen mappet slo den ut på 10+ på co.

Men med bredbåndslambda viste det jo at den lå på 10 AFR.

Så viss den er riktig justert så bør det gå fint.

Kan skru ned bensintrykket ja, men skru også ned turbotrykket i tilfelle kontrollør tar en litt hard kjøretur.

Kan jo aldri vite, så det er bedre å ikke risikere hard kjøring med for lavt bensintrykk.

Og har du L6 hjerne (2wd) har du også co skrue på hjernen som du kan justere.

Men dette bør gjøres med co apparat/BB-lambda koblet til.

 

Mange gode svar :)

 

Er nok en P8 med Mountune chip uten CO skrue. Har testet ECU og chipet i original bil og da var alle verdiene OK, satser nå på at lamda og katalysator gjør "susen". Ellers tenker jeg på fremtidig datasprut og da kan man vel justere alt selv etter behov, magert på EU og rik timen etter :)

 

Lurer på om dere har erfaring med 3" Mongoose og race kat på 330 kit, er det tilstrekkelig for å få CO under 0.5? Eller må man til med original eksos?

 

Ingen fare for at kontrollør skal ødelegge bilen, han vet godt hva han gjør ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest cossy88
Prøvekjøring er en del av EU-kontrollen, det kan man aldri nekte.

Når du bestiller time for EU-kontroll, be om en erfaren/voksen mekaniker, så går det nok greit tenker jeg, da unngår du i hvertfall lærlinger osv.

 

Er du ekstremt skeptisk, kjør etter din egen bil under prøvekjøringa med videokamera

Da gjelder det å finne stedet som ikke prøvekjører spør du meg, ihvertfall her i byen er ikke det tema på eu-kontroll.Men er sikkert mange verksteder som følger opp dette da de ser hva slags bil det gjelder :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

jeg måtte te prøveturen med min , da kontrolør ikke hadde hatt lappen i 7 år samenhengende :D

 

på snø såklart :P

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Må nok ha lappen gitt. Tror ikke Biltilsynet liker at at ikke blir prøvekjørt på Pkk.

Hadde de visst om dette hadde nok ikke det verkstedet vært godkjent veldig lenge...

Pkk tas på vegne av biltilsynet og må derfor følge deres retningslinjer.

Link to comment
Share on other sites

Kjør bilen en hard tur før co test, dette pleier og hjelpe..

Får skikkelig varme i eksosen (katten) slike at overskudds bensin brenner opp på vei ut i eksosen...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...