Jump to content

Vingebil


Recommended Posts

Guest -Maverick-
Posted

Saken er den at jeg har nå byttet foringer til hardere type,justerbare dempere,nye senkefjærer osv. men føler fortsatt at hele bilen er bløt,nervøs og upresis å kjøre.

da spør jeg dere som har litt erfaringer med disse bilene: er karosseriet rett og slett så ubrukelig at et bur er det eneste som nytter for at disse skal bli "kjørbare"?

 

Er fra tidligere vant med bmw 3 serie og escort cosworth (som oppfører seg noe annerledes kan man si) så er ikke umulig at jeg er litt dum som tror at en 86mod skal levere like bra :blush:

Posted

samme som "silkesvarten" og tror du kansje har bilen for stiv :wacko: erfaring som jeg har er att blir den for lav vill den oppføre seg "svampete" . Så kraftigere krengingshemer forran - http://www.sellholm.se/ juisterbare (opp og ned) dempere og den satt som ett skudd ...........

Posted

Dersom selve karossen din flekser så mye at det er et problem som gatebil, er den nok oppbrukt.. Escorten er mer vridnigstiv, men ikkje slik at det påvirker oppførselen til en gatebil i stor grad.

Posted

Enig med bige. Men 3-dørsen er nok rimlig myk og. Prøv dørene når du har jekka den opp.. Min klyper så vidt det er da. Gamle bilen (E30 M3) var det ikke antydning på. Mye stivere chassi.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Guest -Maverick-
Posted

Er nok redd for at ford har hoppet bukk over en ting og to hva karosseristivhet angår ja :rolleyes:

Mitt "problem" er at om man gjør samme enkle forandringer (tårnstag,dempere,senkefjærer,foringer ol.) feks på en E-36 eller E-30 som tidligere nevnt så sitter man igjen med en helt annen bil.Vet det kan være smak og behag inne i bildet her men....

 

Ender nok opp med å kompensere med biges tips og et bur.

 

Når man jekker den opp er en ting,men prøv å lette den opp på en 2-søyler og løse den med håndbrekket på :blink: trodde ikke mine egne øyner.

Guest crzywiz
Posted

Er nyere Cossie slik som min 92mod 4x4 mer stiv en f.eks en 86mod vingebil?

 

Å har det merkbar effekt å montere tårnstag på disse? har bilstein understell nå, ellers orginalt.

Guest -Maverick-
Posted (edited)

Den bøyer hele dørkplaten om man er litt brutal med den......

På så bløte biler hjelper alt.

 

Jeg har aldri hatt sedan,så hvordan de er det kan jeg ikke svare på.utifra de jeg har kjørt så virker de ganske grei.

Escorten er bra hvertfall.

 

Har aldri hørt om et uskadet og rustfritt kaross som er "oppbrukt". men er mye jeg ikke veit,så tar gjerne imot en forklaring.

Edited by -Maverick-
Posted

det med at bilen kansje er upresis og kjøre kan ha veldi mykje med styre kule eller endeledd om du vil, bærekuler og gjer :)

 

visst det er slakk i disse komponenetene blir bilen upresis på styringen og det oppstår gjerne vibrasjoner i ratt..

Posted

Type dekk og luft trykk????

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest -Maverick-
Posted

Hadde det bare vært så vel :)

Må ikke misforstå her altså,bilen er ikke en sliten gammel haug som halter rundt. alt av understell og bilen ellers er mer enn ok.

Det er bare det at jeg personlig ikke syns det svarer helt til forventningene når den brukes slik den er ment for å brukes.

Posted (edited)

Jeg kjører 600+ hk, uten stiving av bil (sveising/bur) ikke noe problem( hjulspinn til 200 km/t på 4.gear), men har hatt noe forskjellige dårlige dekk på bilen som gjør at den virker ustabil. tårnstag og caster stag er greit om du ikke har det...

Vinge vogna er en gammel bil, men fungerer godt om man har den riktig oppsatt for sitt bruk... har hatt div andre "morsome" biler 911 turbo og m3 og synes ikke vingevogna står mye tilbake for disse i underholdnings verdi...he he...mye effekt for en "billig" penge.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest -Maverick-
Posted

He he... i underholdningsverdi er den gull verdt,men "billig" penge havner mer og mer i hermetegn etterhvert :lol:

Tror dette gjelder de som har vett til å stoppe i tide. Man kan fort bli litt svimmel når man tenker på hva annet man kan velge i for nærmere 1/2 mill. he he...

Posted

Nei er vel ikke billigst.... men synes morra med å ha en ferrari eller porsche til en mill ellet to, ved siden av meg i et lystkryss og legge den bak seg i en sky av gummi er ubetalielig....;)

I en "gammel" sierra... mange som har blitt lange i maska, og stoppet for en prat på neste benisnstasjon..:)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Guest -Maverick-
Posted

he he... sant,sant.

så lenge det virker :rolleyes: :lol:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...