Guest -Maverick- Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Saken er den at jeg har nå byttet foringer til hardere type,justerbare dempere,nye senkefjærer osv. men føler fortsatt at hele bilen er bløt,nervøs og upresis å kjøre.da spør jeg dere som har litt erfaringer med disse bilene: er karosseriet rett og slett så ubrukelig at et bur er det eneste som nytter for at disse skal bli "kjørbare"? Er fra tidligere vant med bmw 3 serie og escort cosworth (som oppfører seg noe annerledes kan man si) så er ikke umulig at jeg er litt dum som tror at en 86mod skal levere like bra
Per Olav Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Du har helt sikkert fått kontrollert og justert opp hjulvinkler både foran og bak... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
bige Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 samme som "silkesvarten" og tror du kansje har bilen for stiv erfaring som jeg har er att blir den for lav vill den oppføre seg "svampete" . Så kraftigere krengingshemer forran - http://www.sellholm.se/ juisterbare (opp og ned) dempere og den satt som ett skudd ...........
Sapphy Posted December 14, 2007 Posted December 14, 2007 Dersom selve karossen din flekser så mye at det er et problem som gatebil, er den nok oppbrukt.. Escorten er mer vridnigstiv, men ikkje slik at det påvirker oppførselen til en gatebil i stor grad.
a.nilsen Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Enig med bige. Men 3-dørsen er nok rimlig myk og. Prøv dørene når du har jekka den opp.. Min klyper så vidt det er da. Gamle bilen (E30 M3) var det ikke antydning på. Mye stivere chassi. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Guest -Maverick- Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Er nok redd for at ford har hoppet bukk over en ting og to hva karosseristivhet angår ja Mitt "problem" er at om man gjør samme enkle forandringer (tårnstag,dempere,senkefjærer,foringer ol.) feks på en E-36 eller E-30 som tidligere nevnt så sitter man igjen med en helt annen bil.Vet det kan være smak og behag inne i bildet her men.... Ender nok opp med å kompensere med biges tips og et bur. Når man jekker den opp er en ting,men prøv å lette den opp på en 2-søyler og løse den med håndbrekket på trodde ikke mine egne øyner.
Per Olav Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Fortell... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Guest crzywiz Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 Er nyere Cossie slik som min 92mod 4x4 mer stiv en f.eks en 86mod vingebil? Å har det merkbar effekt å montere tårnstag på disse? har bilstein understell nå, ellers orginalt.
Guest -Maverick- Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 (edited) Den bøyer hele dørkplaten om man er litt brutal med den......På så bløte biler hjelper alt. Jeg har aldri hatt sedan,så hvordan de er det kan jeg ikke svare på.utifra de jeg har kjørt så virker de ganske grei.Escorten er bra hvertfall. Har aldri hørt om et uskadet og rustfritt kaross som er "oppbrukt". men er mye jeg ikke veit,så tar gjerne imot en forklaring. Edited December 18, 2007 by -Maverick-
FitjarRacing Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 det med at bilen kansje er upresis og kjøre kan ha veldi mykje med styre kule eller endeledd om du vil, bærekuler og gjer visst det er slakk i disse komponenetene blir bilen upresis på styringen og det oppstår gjerne vibrasjoner i ratt..
kh turbo Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 Type dekk og luft trykk???? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest -Maverick- Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 Hadde det bare vært så vel Må ikke misforstå her altså,bilen er ikke en sliten gammel haug som halter rundt. alt av understell og bilen ellers er mer enn ok.Det er bare det at jeg personlig ikke syns det svarer helt til forventningene når den brukes slik den er ment for å brukes.
kh turbo Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 (edited) Jeg kjører 600+ hk, uten stiving av bil (sveising/bur) ikke noe problem( hjulspinn til 200 km/t på 4.gear), men har hatt noe forskjellige dårlige dekk på bilen som gjør at den virker ustabil. tårnstag og caster stag er greit om du ikke har det...Vinge vogna er en gammel bil, men fungerer godt om man har den riktig oppsatt for sitt bruk... har hatt div andre "morsome" biler 911 turbo og m3 og synes ikke vingevogna står mye tilbake for disse i underholdnings verdi...he he...mye effekt for en "billig" penge. Edited December 18, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest -Maverick- Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 He he... i underholdningsverdi er den gull verdt,men "billig" penge havner mer og mer i hermetegn etterhvert Tror dette gjelder de som har vett til å stoppe i tide. Man kan fort bli litt svimmel når man tenker på hva annet man kan velge i for nærmere 1/2 mill. he he...
kh turbo Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 Nei er vel ikke billigst.... men synes morra med å ha en ferrari eller porsche til en mill ellet to, ved siden av meg i et lystkryss og legge den bak seg i en sky av gummi er ubetalielig....I en "gammel" sierra... mange som har blitt lange i maska, og stoppet for en prat på neste benisnstasjon.. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest -Maverick- Posted December 19, 2007 Posted December 19, 2007 he he... sant,sant.så lenge det virker
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now