Jump to content

Hvor mange hk i 2.0i ?


megamann89

Recommended Posts

Hvor mye er det i EFI 2.0 motoren ?

 

 

det vil si dohc motoren og den er det 120 hester i

 

dohc motoren som står i scorpio med 16ventiler er det 136 hester i

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

må sjekke motor koden din for å vite hvor mye effekt du har. min 89 sierra 2.0 i cls har motor koden N4B å står oppført til 100 hk, den har cat og egr tullet.

 

dohc'n min er oxo en 2.0 i cls på 118 hk ifølge vognkorten, 87 kw

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jeg har en slik mk2 kombi cupe 89 mod..

ohc efi motor, med egr,map sensor,lamda og katalysator..

og den syns jeg går som ei bøtte med møkk, til tross for at egr systemet er godt føyken + at det er montert kent kvass cam kit..

 

min 2,0 gasser sierra går faktisk bedre, den har standar cam, litt små filing/utglatting i portene bare + at den går med gammel type weber og tennings anlegg, og den er en god del vassere enn efi`n.. noe som ikke rimer i mine øyne..

 

den ohc motoren med alle den dritten på, ble laget kun med tanke på effekt reduksjon og drivstoff kostnader...

ferbanna dritt spørr du meg...

 

så det ligger en del effekt i IS tenninga vill jeg tro, den med tennings modulen i fordeleren "grå fordeler"

selv har jeg trua på gammel tenninga, 2,0 fra granada, den med modulen og en vacum slange rett inn bare..

 

Den er jo meget optimal med tanke på overladding og, da vakum/overtrykk vill øke/senke tenninga etter behovet..

Det er noe som er noe dritt på IST, at man må ha tennings forskyver/retarder..

 

orginal ford motor styring suger k*k.

Link to comment
Share on other sites

effekten er nedstrupa i selve hjernen. men et lite tips er å juster tenninga di til ca 25 grader fortenning så er det merkbart forskjell, samt om du skifter til en diff med 3.92 i utveksling, har gjort dette selv med min 89 med cat og egr, og bilen er MYE bedre å kjøre,motoren blir mer responsiv. selve egr røra står fremdeles på men er blenda og cat'n er fjerna så har vel di 100 hk som skal være der og litt til :)

 

 

en kompis av meg bygde om til gammal type tenning, sånn fra granada å merket stor forskjell på sin gasser sierra :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

effekten er nedstrupa i selve hjernen. men et lite tips er å juster tenninga di til ca 25 grader fortenning så er det merkbart forskjell, samt om du skifter til en diff med 3.92 i utveksling, har gjort dette selv med min 89 med cat og egr, og bilen er MYE bedre å kjøre,motoren blir mer responsiv. selve egr røra står fremdeles på men er blenda og cat'n er fjerna så har vel di 100 hk som skal være der og litt til :)

en kompis av meg bygde om til gammal type tenning, sånn fra granada å merket stor forskjell på sin gasser sierra :)

 

var ikke det veldig mye fortenning?? :blink: :blink:

 

hva er gjort ellers med motoren da? 98bensin? sist eg hadde for mye fortenning, fikk eg tenningsbank...

Link to comment
Share on other sites

neiida går så fint så med 25 grader fortenning,har hørt et par ganger iløpet av ett år antydning til tenningsbank, men da var d grisevarmt ute å hadde svinkjørt greit så motoren var "GOD" og varm, kjører enda på 95 men skal prøve å komme opp mot 30 grader på 98 oktan

 

@Erik Braseth, ang kompresjon så har ikke den så mye å si, finnes IS'er som har lavkomp motoren og 115 hk, d er vel i hovedsak di som kom rett før det ble montert cat og egr på ohc'n som har lavkomp og 115 hk.

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...