Jump to content

Presse foringer inn i bakaksel


megamann89

Recommended Posts

Hei. Skal presse inn noen nye foringer i bakakselen på sierraen. Hvor mange tonn presse trenger mann til de store foringene ? Bil det bra hvis man gjør det selv ?

 

bytta begge dei 2 store foringene på min og fjører bak på35min.

sto på ei grav, løyste ned brua på ei side om gangen.skjerte ut gamle foringa og la den nye på en gearkassejekk og spraya litt fett på den og jekka den rett i..fort gjort.

02mod ford mondeo stv type konebil

86mod ford F-250 XLT 7,3 V8 trekker/ arbeidshest

Link to comment
Share on other sites

Bare og kutte av den leppa som ligger "rundt kanten". Mot karroseriet. Og så er det bare og skyve dem ut. Sitter ikke godt i det hele tatt bare den "leppa" blir kutta bort..

Her er også en løsning: http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=32369

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

denne How to guiden er veldig fin med masse bilder :P

http://www.crustworld.co.uk/sierra/pdf/beambushes.pdf

 

 

takker for den :D

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Når jeg hadde sierra cosworth så bytta jeg tilbake til nye orginale foringer der jeg.. Det ble mye drivverk støy i bilen med de gule polyurethan.. . Hørte alt av diff og girkasse..

 

 

Skal vel bare "dras" sammen med lengre bolt.. så får du på braketten...

Link to comment
Share on other sites

ok.takk Får jo heller ikke på braketten ? . Noen som veit eksakt trenger hjelp og det fort

 

Mål lengden på hylsa som skal står inni foringen, om den ikke er lengre enn den orginale, så skal det bare være å dra dette sammen. Om du ikke får entret bolten (for kort) prøv uten skive eller med enn lengre bolt. Når du får dratt dette sammen en gang, skal det være enklere å få den orginale bolten på plass med skive etterpå.

Link to comment
Share on other sites

ok Men du ser at foringene er mye lengere en den orginale, den har liksom et ekstra platå på seg. Denne øverste "biten" gjlør da at foringen ikke går inni i hulle t der hvor den andre, med åpen hylse skulle ha passet ? På disse ligger jo hylsen gjemt inne i foringen

Link to comment
Share on other sites

ok Men du ser at foringene er mye lengere en den orginale, den har liksom et ekstra platå på seg.

 

Med mine øyne ser dem ganske like ut, men nå ser jeg mest på lengden med hylsa da, og ikke bare gummien. Det er lengden på hylsa som teller.

Link to comment
Share on other sites

Ok.Takk. Men hvis du ser nøye på bildet ser du at hullet der hylsa på de org egentlig skulle gått inn blir alt forlite og avstanden til platen blir veldig stor.Skal jeg prøve å presse det oppover ? Hvor lange bolter trenger jeg ?

Bilde26522.jpg

Edited by megamann89
Link to comment
Share on other sites

Ok.Takk. Men hvis du ser nøye på bildet ser du at hullet der hylsa på de org egentlig skulle gått inn blir alt forlite og avstanden til platen blir veldig stor.Skal jeg prøve å presse det oppover ? Hvor lange bolter trenger jeg ?

 

 

Slik er disse alltid, kjøp deg en gjengestang og dra foringen sammen.

Link to comment
Share on other sites

Guest larsy

Slenger meg på denne tråden jeg også :rolleyes:. Har skiftet de foringene på sierran min og da ble det glip mellom foring og karosseriet (se bilde) er dette normalt?

 

t20148_DSC00144.JPG

Edited by larsy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...