Jump to content

Større dynamo sierra


megamann89

Recommended Posts

Har du problem med lite strøm med 90A dynamo, vil jeg tro det er noe galt.

Slitte deler eller noe.. For den skal da levere plenty på Sierra.

Har du målt hvor mye den lader da?

V+ mellom den store plusskabelen ut fra dynamo, og til gods på dynamo?

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

hvis ikke du har et helvetes anlegg eller noe i bilen, så bør denne dynamoen fungere mere enn bra nok på din bil..

jeg måtte oppgraderte til en 108A chevrolet dynamo i min forrige mk1..

eneste jeg måtte gjøre var å modde det originale festet til dynamoen slik at reima var rett, og bytte ut noen bolter..

men dette gjrode jeg kun pga anlegget jeg hadde i den..

Link to comment
Share on other sites

Hei. Er til annleg ja. Har et anlegg som krever rund 200 ah på fult. Har problemer med at alt blinnker når jeg skrur opp. Spenningen ligger på rund 14 volt.Men synger når man drar på litt. Den dynamoen klarer ikke å lader fult 2*65ah baterier.

Link to comment
Share on other sites

det jeg gjorde var å stikke til en sjappe med et godt utvalg på dynamoer og prøvde å finne den kraftigste dynamoen på samme remdrift som den som allerede sitter der, og så lik festeanordning som mulig (for å slippe å bruke uker på å få den til å passe i bilen)..

det funket hvertfall for meg den gangen :)

Link to comment
Share on other sites

en kondensator erstatter ikke en "dårlig" dynamo..

det kan hjelpe, men vil ikke løse problemet.

hvis du kun har høye strømtrekk i EKSTREMT korte perioder, så ville dette ha løst problemet ditt, men ettersom du sier at dynamoen sliter med å lade de 2 batteriene du har, så tror jeg ikke dette vil dekke behovet ditt..

 

Hva trekker anlegget ditt når du spiller ca et hakk over normal spilling da?

Hvis dette strømtrekket er 45-50A eller mindre, så kan det hende at en kondensator gjør susen.

men for en kondensator som skal takle 2880Watt (som er 200A ved 14.4V) så må du ha en 3F kondensator minimum for at det skal takle dette fult ut..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

90 amp burde holde ganske bra mener jeg. har du oppgradert kabler i motor rommet og sånn. hadde samme problem i sierraen min. la opp to 25 kvadrat jordinger til karosseriet og da var det ikke noe problem lenger. alle "store" strømkabler i sierra er grovt underdimensjonert. mye å hente der. både for anlegget og bilen sin del

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hei ja skjører 2 x 25 kvadrat på to forskjellige jordings punkter. kluss 50 kvadrat fra bateri til bat nr 2

 

bytt ut lade kabelen også. den er så tynn originalt at jeg ville ikke hatt den som høytalerkabel engang

har du byttet ut jordinga fra motoren til batteriet? er ikke for grov den heller for å si det sånn

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

bytt ut lade kabelen også. den er så tynn originalt at jeg ville ikke hatt den som høytalerkabel engang

har du byttet ut jordinga fra motoren til batteriet? er ikke for grov den heller for å si det sånn

 

Hei. Bytta , så og si alt av kabler til og fra bateri.Driver og overhaller dynamoen og ser om det hjelper. :)

Link to comment
Share on other sites

ok. hvis ikke det hjelper så må du nok til med noe større ja. du kan jo reise på høggern å se der. se om de har noen store biler med tilnærmet likt feste og sånn

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

en del seat tdi fra sent 90tall har 120 å 140 A dynamo .....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...