Jump to content

Kjøp av MK2 Capri


Guest RiP

Recommended Posts

Det er den bilen der ja :)

 

En ting som plager meg med den er at det er rust i u-kanalen (har dette noe å si når det gjelder registrering og EU-kontroll?

Ellers så er den ikke godkjent med motoren som står i!

Dette har han sagt han skal fikse, ellers er den godkjent med større dekk og bredding - han har ikke sagt noe om 2.8 bremsene men antar det er godkjent også.

 

Det jeg mente med posten var mer om typiske feil og feller jeg kan gå i, og andre ting, som å se om det faktisk er en trimmet maskin i den og ikke bare en dau gammel en :P

Link to comment
Share on other sites

img_0009.jpg

img_0006.jpg

img_0008.jpg

 

Sorry for store bilder, men der kan man se litt mer av bilen :)

 

Den rusta der, den er jo ikke mye bra - noen som vet hva man kan gjøre med den?

Eller om den vil spre seg no sykt?

Link to comment
Share on other sites

gjør ikke noe at bilda er store så lenge de er uskarpe og tatt på så kloss hold at man ikke ser hva det er bilde av. Det står nokså presist formulert i regelverket for eu godkjenning hvor store rusthull som godtas og hvor langt det må være mellom dem.

 

Er hullet på et slikt sted at de fylles med saltsørpe når du kjører kan du vel nesten lage en animasjon av hullet som vokser om du tar et bilde av det hver dag noen uker

Link to comment
Share on other sites

Okei, var ikke så mye svar her nei...

 

Noen som vet om det er ett godt kjøp da?

Tenker på pris, utseende, kvalitet osv. Blir min første bil dette!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ringt til forsikringsselskap, og de sa at det kostet ca 11000kr på meg, som er 18 og blabla, bor i kr.sand sentrum med egengarasje og slik.

Syns det var ganske lite jeg, på gjensidige spurte hun om noe var gjort med bilen og da sa jeg at det var satt på større dekk - og da flippa hun helt og sa at jeg ikke kunne ha tyveriforsikring og slik.

Men pleier de å sjekke bilen før man forsikrer den?

 

Jeg må nok bare ta ansvar på den, har ikke råd til noe annet :(

 

Men nå til det som er alfa omega!

Hvordan er det med motorbytte, fikk høre at den var registret som en 1600, men nå er det en borra og trimma 2000(borra til 2.1). Hvordan blir det med godkjenning, han som skal selge den sier at det er bare å sende den på biltilsynet og få det godkjent - så jeg spurte om ikke han kunne gjør det, noe han skulle gjør forige uke, men ikke har hatt tid til enda...

Så, noen som har fått godkjent motorbytte her?

Det skal jo være 2.8i understell på den, noe som skulle være mer enn nok - må dette også godkjennes?

Han har jo hatt skilter på den før.

 

Ble litt masse, men det er veldig viktig for meg og håper jeg får svar :)

Link to comment
Share on other sites

Snakka mer med han og han sa at det var en annen som hadde vært og sett på den, så jeg måtte forte meg om det skulle bli noe. Jeg har somla vekk en bil før - og angrer som bare det!

 

Så har litt hastverk, hehe.

Jeg spurte han om det var greit at jeg kjøpte den av han med skilter - altså han skulle skaffe godkjenningspapirer og slik, så skulle han heller få litt betalt for det.

Men det vil han ikke gjøre, forstålig nok siden han har en annen kjøper som vil kjøpe den som den er.

 

Går det ann å skrive i kjøpskontrakten at den skal være godkjent og kunne få skilter uten mangler og hvis ikke kanslere kjøpet?

Raske svar hadde iallefall vært greit, så kunne jeg reist og sett og prøvd bilen i helga :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

ikke kjøp den hvis det står i kontrakten"selges som rep.objekt "eller lignende..da gjelder IKKE kjøpsloven...(10dagers angre frist)får du ikke godkjent bilen så er det jo penger ut av vinduet!!

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg tenkte på, kan jeg skrive en kontrakt som sier som jeg sa i forige post?

 

Altså, hvis den ikke blir godkjent så hever jeg kjøpet og får pengene tilbake?

Han brurde vel gå med på det?

Ville dere gått med på det om dere skulle selge bilen?

Link to comment
Share on other sites

Det var det jeg tenkte på, kan jeg skrive en kontrakt som sier som jeg sa i forige post?

 

Altså, hvis den ikke blir godkjent så hever jeg kjøpet og får pengene tilbake?

Han brurde vel gå med på det?

Ville dere gått med på det om dere skulle selge bilen?

ehh nei... et kjøp er et kjøp fra min side, du velger selv om du vil kjøpe den. eg hadde personlig kjøpt den som den står..

Link to comment
Share on other sites

Guest Mr.Escort

mulig jeg har oversett noe men hvorfor kulle den ikke bli godkjent med en trimma 2,1 liter motor?biltilsynet er ikke forskjell på en 1,6 og 2,0 liter ohc så åssen kan de da se forskjell på en 2,0 og 2,1 liter..skjønner liksom ikke åssen denne da ikke skulle bli godkjent..men siden han selgeren ikke klarer å få den godkjent så må det jo være et eller annet han skjuler ang denne bilen..men han MÅ gå med på 10 dagers angre frist..blir ikke bilen godkjent så hever du kjøpet...godtar han ikke det så ta med deg godt humør og et balltre....da hører han helt sikkert...det er ihvertfall måten jeg hadde gjort det på!!

Link to comment
Share on other sites

når det gjelder å få skilt på bilen så er ikke det noe problem jeg har

hatt bilen inne til 2 eu kontroller og det har gått greit,men jeg har ikke

godkjent bilen med 2 literen,men jeg har snakket med biltilsynet og de har

gitt utrykk for at et bare er å komme med bilen for å få det gjort,men så

var det denne tiden til å gjøre det dom ikke har strekt til desverre så

den jobben får jeg overlate til deg hvis du ønsker å kjøpe bilen.

når det gjelder dekk og bredding er dette ok i papirene dvs det står som

merknad att dekkene er godkjent breddingen brydde de seg ikke om.

 

Det har han sagt, den er står registrert med en 1.6liter nå og bremser og alt slik skal være ok for den motoren - trenger man nye dempere?

Vet ingen ting om godkjenning av ny motor. Hva må jeg gjøre for å få godkjent den med ny motor hvis det? :huh:

 

Hvordan bør jeg gjøre det med godkjenning, bør jeg bestille godkjenningstime med engang jeg får bilen også godkjenne den og hente skilter etter nyåret. Eller vente med alt slik til etter nyttår?

Link to comment
Share on other sites

Ble "anbefalt" å ikke kjøpe den på capriforumet siden den ikke var godkjent og han ikke gadd å godkjenne den. Og nå har han en annen kjøper,og hvis ikke den andre kjøper den så skal jeg mase mer på ann om godkjenninga :=)

Link to comment
Share on other sites

Har det blitt noen Capri på deg da? :rolleyes: Bra det finnes slike som tar vare på de :) synes bilene er rå jeg :D

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

2.8i understell og bremser er vel godkjente til 180hk. karroseriet er likt så da er det bareå høre med capriklubben om dei har papirer på det. vis du kjøper bilen så må du få tattall rusta med ein gang for den utvikler seg jevli fort. har selv caprier

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...