Jump to content

ladetrykk på ist


Guest malle

Recommended Posts

har lest at orginal tenning holder til ca 0,6 i ladetrykk. det med orginale is stempler og råder. men hvis man bruker cossie stempel og råder, hva kan man da lade uten tenningsbank?? bør vel gå greit med 0,8?? Er vel egentlig bare å prøve seg fram. men lurte på om noen andre som har prøvd...

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

så lenge den får nok bensin, og liten tenning, så er det greit med 0.8, selv skal jeg lade ca 1kg... med cos stempler, underspyling, store dyser og piggiback tenning..

MEN, med hvilken toppakning? den må nok skiftes til noe annet enn org..

Link to comment
Share on other sites

jeg kjørte 1,4 bar. orginal cosworth pakning, cossie stempler og råder, underspyling og el-vifter. fungerte veldig bra, kjente bakstillinga vrei seg og hjul bolta knakk med 17" hjul. orginal tenning.. grå fordeler. justerte den på ca 7-8 grader på 3000rpm

Link to comment
Share on other sites

hadde oppstart idag:) gikk som **** jo;) hehe.. justerte ingenting på tenninga. kjørte fint uten bank på 0,6-0,8 på org. sprut. juster til 0,3 nå (innkjøring) kjører org. cossie toppakning. og biltema høyeffekt coil. grå fordeler... eneste som er dritt er at den ikke går på tomgang og fukser veldig, men ikke ved gasspådrag. er vel tomgangs regulatoren som er dårlig... er en t3 turbo, litt mindre enn sierra cosworth.

Edited by malle
Link to comment
Share on other sites

hadde oppstart idag:) gikk som **** jo;) hehe.. justerte ingenting på tenninga. kjørte fint uten bank på 0,6-0,8 på org. sprut. juster til 0,3 nå (innkjøring) kjører org. cossie toppakning. og biltema høyeffekt coil. grå fordeler... eneste som er dritt er at den ikke går på tomgang og fukser veldig, men ikke ved gasspådrag. er vel tomgangs regulatoren som er dårlig... er en t3 turbo, litt mindre enn sierra cosworth.

Gratulerer med oppstart og at du er fornøyd er jo det beste :) T3 turboen er nok standard på sierra cosworth... :)

 

 

Combatkit; Hvorfor da ikke bare peise på skikkelig pakning med en gang...?

Link to comment
Share on other sites

fordi eg har en tema pakning ligendes, og vet om flere som har kjørt på den med 12.9 toppbolter, vart lenge med masse ladetrykk.

og er litt kjipt å kaste vekk 1000 kr på en pakning om den skulle ryke med en gang, og heller sjekke at den virker med en billigpakning.. er nok mangen som er i mot meningene mine, men slik har eg tenkt å gjøre det, siden eg vet det virker ;)

Link to comment
Share on other sites

HALLO, hvorfor ikke kjøpe skikkeli pakning med en gang, å dra til med rette momentet å sleppe å tenke på at pakninga skal ryke, hvem har rasa ei GR.A pakning en IST ??? utenom morty999 som lada 3 bar eller no ,jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøpe no annet enn GR.A da den tåler greit 2 bar org...

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt med org pakning på 4 ist. har holdt det :)

 

Holder man seg på 0.8 bare så går det.

Men alltid fordel med skikkelig pakning da.

 

Det holder og holder hvis man gjør som du sier, at man ikke går over runt 0.8 bar.

Men, så har man jo en liiten tendens til å bestandig ville ha mer effekt og tøye strikken litt og litt lengre... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Det at mange ryker orginal eller biltema pakning er at folk velger sånne jalla løsninger med tilleggsdyser osv

Er ikke pakningen som har skylda når man ikke har riktig blanding eller skikkelig tenning.

Jeg har klin orginal innmat, datasprut med bredbåndsl OG biltemapakning. Den har holdt 1,2 bar siden juli.

Med 12,9 bolter og biltemapakning kan man fint kjøre over 1 bar med riktig blanding....

Andreas

Link to comment
Share on other sites

jeg har kjørt biltema pakning på 0,7bar og da røk den etter 3 kvarter. det skal sies at det var helt feil blanding og litt rar tenning. så dette har nokk skylda. kjører nå med cossi pakning og 12,9 bolter fra wurth, det funker greit.

lader 0,8 bar med tilnermet perfekt lambda, og det funker fint. (s2 dyser)

har prøvd meg på 1 bar her om dagen, men da begynte det å banke litt, så må justere litt på tenninga.(litt mer fortenning) fikk da også til bra lambda.

det gikk forøvrig veldig bra! men bruker litt suppe da. hehe

edit: jeg har cossi stempler og råder. org. motorstyring. org. tenning også. tror nesten at den er på org innstilling også.

Edited by Sierra RS

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Det hørtes interessant ut, hvilket oppsett og slikt hadde du? hvilken gasser osv?

standard 2 liter blyfri topp,1600 kam,stive ventilfjører,Weber DAT forgasser,smidde TRW stempler,standard komp,orginal ohc manifold med frontrør som var bøyd 180 grader tilbake med t3 flens,2wd intercooler,liten Saab turbo,pianotråd på blokka.

det var et helt vanvittig moment i bilen.Har kjørt en del Cosworth med 330 oppsett,men det var ikke i nærheten med tanke på bunndrag.

Link to comment
Share on other sites

hadde oppstart idag:) gikk som **** jo;) hehe.. justerte ingenting på tenninga. kjørte fint uten bank på 0,6-0,8 på org. sprut. juster til 0,3 nå (innkjøring) kjører org. cossie toppakning. og biltema høyeffekt coil. grå fordeler... eneste som er dritt er at den ikke går på tomgang og fukser veldig, men ikke ved gasspådrag. er vel tomgangs regulatoren som er dårlig... er en t3 turbo, litt mindre enn sierra cosworth.

 

Hvis du IKKE har tenningsbank på det trykket, så er det noe som er gjort med sprutet ditt, for det er ikke mulig å få nok bensin med org sprut når du kjører over 0,5bar... org sprutet leverer nok til ca 130hk før det blir magert ;)

Link to comment
Share on other sites

standard 2 liter blyfri topp,1600 kam,stive ventilfjører,Weber DAT forgasser,smidde TRW stempler,standard komp,orginal ohc manifold med frontrør som var bøyd 180 grader tilbake med t3 flens,2wd intercooler,liten Saab turbo,pianotråd på blokka.

det var et helt vanvittig moment i bilen.Har kjørt en del Cosworth med 330 oppsett,men det var ikke i nærheten med tanke på bunndrag.

 

hvorfor bruke 1600 kam?hva er spec på 1600 kam? iforhold til 2 liter? hvor mye noment var det i motoren? og hva slags tenning brukte du?

Link to comment
Share on other sites

hvorfor bruke 1600 kam?hva er spec på 1600 kam? iforhold til 2 liter? hvor mye noment var det i motoren? og hva slags tenning brukte du?

har aldri tatt en biltema pakning,har blitt hull i stempla hver gang å pakninga like fin:)

med cosworth innmat å mf2 tillegsprut å tenningsskyver 1.6 bar uten problemer,

lada 2 bar en stund men hadde ett snev av tenningsbank på mellomturtall så jeg aldri fikk bort.

 

dette med standard cosworth turbo,den burde vel aldri ha vært kjørt over 1.6 bar,men skitt au:)

TURBO POWER!!"!

 

GeirRuneGarnes

Link to comment
Share on other sites

hvorfor bruke 1600 kam?hva er spec på 1600 kam? iforhold til 2 liter? hvor mye noment var det i motoren? og hva slags tenning brukte du?

 

Kammen var bare en jeg hadde nitrertherdet som bare lå i verkstedet.Tror 1600 kammen har mindre overlapp enn 2 liter,og er litt usikker på løftet.Tenning var vanlig elektronisk fra Transit og kjørte med 2 grader fortenning for å ikke få bank.Har ikke momentet tilgjengelig nå,men det var helt værst til å være en såpass billig motor.Motoren satt i en Sierra sedan med bra Cosworth 2wd bakstilling og bra 205 dekk.På bløtt føre kunne jeg legge sladder på femte gir når trykket kom,uten å provosere bilen for å få sladd.Beste og mest kjørbare turbomotoren jeg har hatt selv om den var dyr å kjøre med. 1,7 på mila i gjennomnitt.

Bygger ny OHC motor nå som jeg regner med blir grommere enn den første.

205 Cosworth blokk med nyoverhalt innmat,pianotråd,portet IS topp,planet 2 m.m. med stive fjører og FR 30 kam,Felpro blåpakning,

Umbrako bolter,oljepumpe med underspyling høyvolum,GT 2871 Garrett turbo med 63 eksos,rustrfritt Volden grenrør,omsveist 2wd Cosworth innsug,grønne dyser og 360 chip,30x60x7,5 cm intercooler,3" rustfri eksos.Pakka skal inn i Cortina MKI.

Link to comment
Share on other sites

Bygger ny OHC motor nå som jeg regner med blir grommere enn den første.

205 Cosworth blokk med nyoverhalt innmat,pianotråd,portet IS topp,planet 2 m.m. med stive fjører og FR 30 kam,Felpro blåpakning,

Umbrako bolter,oljepumpe med underspyling høyvolum,GT 2871 Garrett turbo med 63 eksos,rustrfritt Volden grenrør,omsveist 2wd Cosworth innsug,grønne dyser og 360 chip,30x60x7,5 cm intercooler,3" rustfri eksos.Pakka skal inn i Cortina MKI.

 

er det t3 hus du bruker på gt2871. så det blir cosworth sprut på din motor.

er det kulelager turbo du har? hørt noe med at kulelager turbo ikke liker høye trykk, stemmer det?

du har ikke et bilde av omsveist 2wd. eller send meg en pm med mål fra flens til bakplate(den med traktene)

hvorfor bruke 3"? er det behov for det? når har man brukt for 3" eksos? kanskje jeg skulle hatt 3" eksos også.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...