Jump to content

Pris på Hellakkering..


Guest olaug

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Ford For Life

jeg har selv sett flere biler som er hellakert og som er (strøkene) med farge forskjel og gjennomsiktige felt hehe men har også sett en del bedre lakkjobber til ca 10000kr spørs allt på hva lakkereren gjør jobben til hehe

kjenner selv noen lekkerere så jeg har hørt noen fine historier hehehehehe

Link to comment
Share on other sites

Å diskusjonen går og går. Ikke så rart, da ingen egentlig snakker om det samme utgangspunktet. Alt i fra at et lakkeringsverksted skal gjøre hele jobben, inkl. lakke i dører osv,osv, til kun utvendig hellakkering av en ferdig pusset bil. Ikke rart prisene til den enkelte varierer.. Finnes ingen fasit på hvor mye en lakkering koster, fordi ingen utgangspunkt er vel helt like.

Finnes heller ingen fasit på hvor bra/dårlig resultatet blir hvis man velger å gjøre grunnarbeidet selv. Men flere enn meg har helt sikkert gode forutsetninger til å få et resultat de fleste ville ha vært godt fornøyd med til en pris av ca 5000 kr + lakk. Og da snakker jeg kun utvendig lakkering, ikke i dører, motorrom, osv, osv, osv, til det kjedsommelige..

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg lakker bilen men etter og ha pusset den ned selv. da betaler jeg 7000 og det er med grunning og lakk . dette gjøres svart av en proff lakkerer ¨i en lakk boks. jeg selv er mekaniker og grrunner og tar bulker. dette funker fett å ¨ddu trenger ikke alltid og betale 20-50 k for dette- resultate varier fra lakkerer til lakkerer. og SEFF grunn arbeidet da

Link to comment
Share on other sites

jeg lakker bilen men etter og ha pusset den ned selv. da betaler jeg 7000 og det er med grunning og lakk . dette gjøres svart av en proff lakkerer ¨i en lakk boks. jeg selv er mekaniker og grrunner og tar bulker. dette funker fett å ¨ddu trenger ikke alltid og betale 20-50 k for dette- resultate varier fra lakkerer til lakkerer. og SEFF grunn arbeidet da

 

 

Enten tar han ikke noe for jobben. ellers må han jo stjele matrielle han skal bruke. Høres billig ut

Link to comment
Share on other sites

Guest cossietrond

hehe, er bare og le av hele greiene.. latterlig.. jeg tar jo 8000kr for en ferdig slipt bil som KUN er og dekke og lakke.. hehe hadde no aldri tatt en hellakkering for 7000kr om jeg skulle sprøytet grunning, for så å slipe den grunningen og deretter dekke den og lakke den.. proff lakkerer? hehe, definer den;) mye hobby lakkerere rundtom, skikkelig lakkboks eller ikke.. men om du får det til den prisen og du er fornøyd med resultatet for den prisen så er jo det konge for din del;)

Link to comment
Share on other sites

Guest cossietrond

hehe, trenger sikkert ikke vente til vinteren kommer, går noen uker ute i solen så ser man alle ranmarkeringene i lakken, ettersynk etter både sparkel-flekker og gjennomslipninger.. og ikke minst rusten som kommer igjen og det som verre er..

Link to comment
Share on other sites

må nesten le litt jeg,å tro att man får en "proff" hellakkering for 4-5k er verre enn å tro på julenissen. :rolleyes:

 

 

hehe... dukan jo altid d!! jeg fåren kompis til å jøre grunnarbeidet... asso parkel å sån for 1500 i! åsså må i betale 1000 kr i sprøyting! (ein lakerar på bussbygg) åsså e d jo litt i lak da... da slipa i å plokka ne sjøl!! hør me alle kompisa å få dei te å høre vidre etter nåken goe!

Link to comment
Share on other sites

Guest rsvinge
hehe, er bare og le av hele greiene.. latterlig.. jeg tar jo 8000kr for en ferdig slipt bil som KUN er og dekke og lakke.. hehe hadde no aldri tatt en hellakkering for 7000kr om jeg skulle sprøytet grunning, for så å slipe den grunningen og deretter dekke den og lakke den.. proff lakkerer? hehe, definer den;) mye hobby lakkerere rundtom, skikkelig lakkboks eller ikke.. men om du får det til den prisen og du er fornøyd med resultatet for den prisen så er jo det konge for din del;)

 

 

Jeg leverer bilen min en vingebil ferdig slipt og grunna så skal lakkerer dekke opp og lakkere bilen sort og det betaler jeg 6000 kr for med all styling.

Dette er kun utvendig,innvendig har jeg sprøytet selv. Skulle lakkerer grunnet og slipt bilen min så hadde vi selfølgelig snakket om 15-20000 med en gang.

Jeg er selv dritnøye når det gjelder finish på bilen så dette blir selfølgelig bra og det er ikke første gang jeg gjør dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

skal lakkere bilen min i løpet av sommeren og har fått pris på 7500,- av en lakkerer. bilen leveres ferig slipet,den er rustfri(110%) og bulkfri. da blir den slipet lett over før den blir sprøytet

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

så lenge JEG blir fornøyd med resultatet på MIN bil så gir jeg igrun f... i hva andre syns.

jeg velger lakking ikke pga prisen men pga gode erfaringer tidligere med lakkerer.

Link to comment
Share on other sites

Guest cossietrond

Ja, men det er en ting at DU er fornøyd md DIN egen bil med tanke på arbeidet.. Men ikke kall den 100% strøken da.. Heller bare si at du er fornøyd md det arbeidet du får for en billig penge.. helt greit det, om det er en bruksbil.. er for dyrt og få det strøkent.. det jeg vil frem til.. Men kommer jo ingen vei her uansett, for mye synsing og meninger fra folk som overhode ikke burde uttalt seg innen lakk.. men som tror de har peiling..

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

definer strøken for meg da...virker jo som du er ganske flink når det gjelder dette.

jeg for min del er ganske så nøye og har en lakkerer som gjør jobben til jeg blir fornøyd. er det feil så må han rette opp det.

jeg er og veldig enig at det er endel synsing osv men det er faktisk mulig og få billig lakkering. virker som det er forskjellige priser etter hvor man bor i landet.

Link to comment
Share on other sites

Prisene varierer veldig på hvilke produkter lakkereren bruker også. Men fakta er at det er veldig få som har et så trent øye slik at de kan arrestere en lakkerer som vet hva han driver med. Da MÅ du nesten være lakkerer selv. Lakkererne vet veldig godt hva vanlige folk ikke legger merke til. Sug på DEN! ;)

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Guest rsvinge

Jeg har jobbet med dette og det idioti og si at det ikke blir strøkent til 7000 kr. Aldri i mitt liv hørt noe så dumt,når en lakkerer så er det jo for og få et bra resultat om man betaler 7000 eller 50000 er vel opp til vær enkelt men lakkeringa blir jo lik uansett. En lakkerer går vel ikke drita full inn i boksen når han får 7000 kr eller edru til 50? Hva er problemet.

Når en lakkerer som jeg ikke er noe omgansvenn med og ikke kjenner fra før sier han skal ha 7000 kr for helakkering med styling så spør vel for **** ikke jeg om han vil ha mere penger. Har sett lakkeringa der jeg skal levere bilen og det blir dritstrøkent. En annen ting hvis du kommer på et verksted og ikke sjønner en drit om grunnarbeide og lakkering så får du jo en sinnsyk høy pris,dvs drømmekunde for han.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

noen betaler mye andre betaler lite. sånn er det og sånn kommer det alltid til og være..

en lakkerer er ikke intr i og gjøre en dårlig jobb ettrsom de er avhengig av et godt rykte for og få slike jobber så da gjør de det de kan. legge på lakk er vel ikke akurat verdens vanskligste jobb..

Link to comment
Share on other sites

Guest rsvinge
Tror nok veien er lang for å bli god på det. Det tør jeg tippe uten å ha greie på det.

 

Faktisk ikke så veldig vanskelig men det er forskjell på vær enkelt lakktype du bruker for og få rette flyten,noen kan du legge på veldig mye uten at det siger og andre ikke fult så mye igjen. Veldig gøy faktisk når det du har gjort blir vedig strøkent. Er bare og kjøpe seg en lakksprøyte og prøve seg fram men helst bare døråpninger og motorom da det ikke er så kresent for støv.Snakk med noen som har gjort det før og få dem til og vise litt så er du i gang. Trenger ikke noe dyr sprøite heller,holder med en billig en fra biltema.

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest Dagfinn

jeg har lakkert mye med boks og noe med sprøyte...

jeg skal lakke mitt panser selv og gleder meg til og prøve og feile litt..har hatt en liten drøm om og bli lakkerer engang...og jeg liker og lakke så undres på hvorfor jeg ikke blei det

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jobbet med dette og det idioti og si at det ikke blir strøkent til 7000 kr. Aldri i mitt liv hørt noe så dumt,når en lakkerer så er det jo for og få et bra resultat om man betaler 7000 eller 50000 er vel opp til vær enkelt men lakkeringa blir jo lik uansett. En lakkerer går vel ikke drita full inn i boksen når han får 7000 kr eller edru til 50? Hva er problemet.

Når en lakkerer som jeg ikke er noe omgansvenn med og ikke kjenner fra før sier han skal ha 7000 kr for helakkering med styling så spør vel for **** ikke jeg om han vil ha mere penger. Har sett lakkeringa der jeg skal levere bilen og det blir dritstrøkent. En annen ting hvis du kommer på et verksted og ikke sjønner en drit om grunnarbeide og lakkering så får du jo en sinnsyk høy pris,dvs drømmekunde for han.

:D :lol:

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...