Jump to content

Lekk bensintank.


Peder`n

Recommended Posts

Har en bensintank som ikke er tett.... og trenger egentlig sveising/utskifting...

 

Men...jeg vet jeg har hørt om måter å fixe små lekkasjer uten å sveise...såkalte kalde måter å gjøre det på...Er det noen som vet hva jeg mener og kan rope ut om produkter eller noe?

 

Tanken lekker i skjøten mellom de to tank-halvdelene, Overdel-underdel (...altså i falsen på en måte...(er en scorpio bensintank, og er vissnok ganske vanlig at dem lekker der <_< )

 

2552007.jpg

 

Har muligheten til å sette opp ny tank, men unngår jo dette sølet og dritet hvis jeg effektivt kan tette lekkasjen...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

såpe stykke har jeg hørt fungerer.. :P Hehe..

 

 

Det funker faktisk ja, og IKKE vurder sveising iallefall... Min eksploderte 2 ganger, enda jeg hadde fyllt den og skyllt den med vann... Flaks jeg fortsatt sitter her...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det funker faktisk ja, og IKKE vurder sveising iallefall... Min eksploderte 2 ganger, enda jeg hadde fyllt den og skyllt den med vann... Flaks jeg fortsatt sitter her...

 

sveise på full tank, slik at dampen er minimal, er fortsatt litt damp etter den er utvannet... evt fyll den med vann ;)

 

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=...002273fea3f978d

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=...;products_id=32

Link to comment
Share on other sites

Ok...Først og fremst, takk for svar...og, snufs :wub: ...takk for at dere bryr dere om meg... :closedeyes:

 

Da har jeg egentlig lagt planen for tanken...Har som sagt en tank som jeg kan bytte ut denne med, men bare for erfaringenes skyld...

(litt jug, litt fordi jeg ikke har lyst til å grise med den gamle tanken :blush: )

Som sagt....bare for erfaringenes skyld skal jeg prøve detta sealer greiene...

 

Men!....det er ikke noe man heller oppi tanken??...er snakk om å påføre utenpå ikkesant?

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Ja....eller til vannet blir vått... :D

 

Men spøk til side...nødløsninger med kjøkkenartikler og krydder ol. har jeg selv vært heldig med selv...

 

Radiatoren på mondeoen til svigers ble tettet med kanel for 5 år siden....ikke en liten dråpe ut der ennå... B)

 

Men slike ting er ikke noe å satse mye på....

 

Jeg skal bli fullblods mekaniker, derfor kjører jeg stilen ut...he he

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Ny tank. Da byr det på mindre problemer forover ;) Eller med eller mindre er bare for å få det tett til du skal "noe".

 

Sveise på gammel tank, er vel ikke så lurt? Med tanke på bensindamp og sånt?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...