Jump to content

Recommended Posts

Posted

har følgende oppsett på bilen nå

 

 

-3 bar map

-grp.a regrem

-grp.a toppakning

-svarte simens 550 dyser

-450 jensspeed chip

-rs 500 kjøler

-t-34 escort turbo

-3"mongoos

-grp.a coil

-grp.a bensin pumpe

-34 wg

-innsug spacer

 

turbo lader 1,4bar og bilen er kjørt på brevbånds lamda og ble justert til 12,5

toppen er ikke portet kun overhalt.

 

noen som har noe effekt forslag?

 

 

og andre trim forslag kan forbedres uten porting av topp?

Posted

du har jo 450 chip...hva er det du lurer på?hehehe

nei blir vel rett under 400 sikkert.

 

kan anbefale chargecooler..vannkjøling av ladelufta.funka som pokker på gamle vingebilen min..og det var kun steg en trim.og før noen sier noe negativt om det..så ja...det ER egen kjølesløyfe på den chargecooleren..så er ikke kjølevannet på motoren som kjøler ladelufta her.:)

Posted

Vil tippe 330-350hk jeg... Den turboen klarer jo ikke allverden på bare 1.4 bar...

 

Bare å lade mer... hehehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

300-320 på 1,4 bar.

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
brevbånds lambda?

 

må slutte å drikke i ukedagene, ulf!

 

blir jo drikking ole når termin nærmer seg hehe

 

mye kan jeg lade men en slik turbo da,jeg ble fortallt 1,5 max????

Posted

Dette avhenger av hva chipet ditt er beregnet for... Du bør ha på bankesensor og bredbåndslambda når du justerer opp trykket.

 

Anbefaler ikke mer en 1,2-1,3 bar om du ikke har 360 graders lager i turbo.

Har turbo 360 lager kan denne turbo mate 1,7-1,9 bar og ca 380 hk (forutsatt at chipet gir bensin/tenning til dette)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted (edited)

Lader 2,1 BAR med T35.. Men det er jo en steg 3 da, og 63 eksoshus, så er ikke sammenlignbart..

Har vel 360 lager også jeg da, kh turbo?

 

Tipper rundt 320hk på 1,4 BAR..

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted (edited)
Lader 2,1 BAR med T35.. Men det er jo en steg 3 da, og 63 eksoshus, så er ikke sammenlignbart..

Har vel 360 lager også jeg da, kh turbo?

 

Tipper rundt 320hk på 1,4 BAR..

 

 

Det håper jeg virkelig...;) En steg 3 SKAL ha 360 lager ja...+ "cut back blades" på eksos impelleren.

 

Det jeg har sett i benk tidligere viser at T34 ikke gir mer effekt over 1,8-1,9 bar(steg 3) 10 nm mer kanskje opptil 2.1 bar, men stresser motoren mye mer, motrykk og mye høyere temp. en nødvendig.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
1. Noen som har noe effekt forslag?

2. og andre trim forslag kan forbedres uten porting av topp?

Glimrende oppramsing av oppsettet. :)

1. 305-310 hk ved 1,4 BAR og 330 ved 1,6 BAR.

2. BD10 kammer er "bolt on" og oppgitt til å gi 20 hk (ca. 6,5%) høyere effekt enn de originale.

 

Som du ser så KAN du enkelt og forholdsvis billig "finne" bortimot 50 hk ekstra med litt mer trykk og bolt on kammer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Guest Dre Racing@
Posted

har du 2wd manifold?

 

skift ut t34 med en større netics snurre og du har 400hk på 1.7

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...