Torp Racing Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 har følgende oppsett på bilen nå -3 bar map-grp.a regrem-grp.a toppakning-svarte simens 550 dyser-450 jensspeed chip-rs 500 kjøler-t-34 escort turbo-3"mongoos-grp.a coil-grp.a bensin pumpe-34 wg-innsug spacer turbo lader 1,4bar og bilen er kjørt på brevbånds lamda og ble justert til 12,5toppen er ikke portet kun overhalt. noen som har noe effekt forslag? og andre trim forslag kan forbedres uten porting av topp?
lowman Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 du har jo 450 chip...hva er det du lurer på?hehehenei blir vel rett under 400 sikkert. kan anbefale chargecooler..vannkjøling av ladelufta.funka som pokker på gamle vingebilen min..og det var kun steg en trim.og før noen sier noe negativt om det..så ja...det ER egen kjølesløyfe på den chargecooleren..så er ikke kjølevannet på motoren som kjøler ladelufta her.
Loffen Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Vil tippe 330-350hk jeg... Den turboen klarer jo ikke allverden på bare 1.4 bar... Bare å lade mer... hehehe -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
OleK Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 brevbånds lambda? må slutte å drikke i ukedagene, ulf! Cosworth!
kh turbo Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 300-320 på 1,4 bar. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Torp Racing Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 brevbånds lambda? må slutte å drikke i ukedagene, ulf! blir jo drikking ole når termin nærmer seg hehe mye kan jeg lade men en slik turbo da,jeg ble fortallt 1,5 max????
kh turbo Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Dette avhenger av hva chipet ditt er beregnet for... Du bør ha på bankesensor og bredbåndslambda når du justerer opp trykket. Anbefaler ikke mer en 1,2-1,3 bar om du ikke har 360 graders lager i turbo.Har turbo 360 lager kan denne turbo mate 1,7-1,9 bar og ca 380 hk (forutsatt at chipet gir bensin/tenning til dette) 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Escort RST WRC Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 (edited) Lader 2,1 BAR med T35.. Men det er jo en steg 3 da, og 63 eksoshus, så er ikke sammenlignbart..Har vel 360 lager også jeg da, kh turbo? Tipper rundt 320hk på 1,4 BAR.. Edited February 20, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
kh turbo Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 (edited) Lader 2,1 BAR med T35.. Men det er jo en steg 3 da, og 63 eksoshus, så er ikke sammenlignbart..Har vel 360 lager også jeg da, kh turbo? Tipper rundt 320hk på 1,4 BAR.. Det håper jeg virkelig... En steg 3 SKAL ha 360 lager ja...+ "cut back blades" på eksos impelleren. Det jeg har sett i benk tidligere viser at T34 ikke gir mer effekt over 1,8-1,9 bar(steg 3) 10 nm mer kanskje opptil 2.1 bar, men stresser motoren mye mer, motrykk og mye høyere temp. en nødvendig. Edited February 20, 2008 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
RS 1000 Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 1. Noen som har noe effekt forslag?2. og andre trim forslag kan forbedres uten porting av topp?Glimrende oppramsing av oppsettet. 1. 305-310 hk ved 1,4 BAR og 330 ved 1,6 BAR. 2. BD10 kammer er "bolt on" og oppgitt til å gi 20 hk (ca. 6,5%) høyere effekt enn de originale. Som du ser så KAN du enkelt og forholdsvis billig "finne" bortimot 50 hk ekstra med litt mer trykk og bolt on kammer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest Dre Racing@ Posted February 22, 2008 Posted February 22, 2008 har du 2wd manifold? skift ut t34 med en større netics snurre og du har 400hk på 1.7
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now