Jump to content

Turbonetics GT-K serie


Guest magnedez

Recommended Posts

1. ikke glemme at trådstarter spurte etter turbo til 450-500 hk da er det jo ikke lurt og annbefale irx 450 :blush: eller hva ??

2. uansett er det aldri lurt og tyne en turbo eller oppsett til siste hk vet vel alle :D

3. skal du annbefale en turbo fra nts må det være en som har fra 450 og opp

4. kansje du kunne komme med litt g tall siden jeg har kjøpt meg g måler :)

5. hva er vanlig /eller hva har dere målt på de forskjellige oppsettene?

 

1. Jeg sa IRX450S og denne har betydelig større kapasitet enn IRX450. (uten S)

2. hvis man er opptatt av å få en rask bil da trenger man en bred og god dreiemomentkurve. Dette klarer man ikke når man velger for store turboer.

3. Det kan velges i bøtter og spann. IRX480, HPX 500, IRX550, IRX 450S IRX 600, spesiallaget osv osv.

4. Det kan jeg, men erfaringene så nviser at ingen G-målere viser samme resultat, samtidig i samme bil. Fordelen med den vi bruker er at den er brukt på så mange biler i så mange år at vi har ett bra sammenligningsgrunnlag fordi biler vi har G-målt med denne har vært på ruller for enda noe å sammenligne med. Hvis du begynner med å G-måle helt standard biler, helst uten turbo, så kan du få se hva resultatet blir der.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeg sa IRX450S og denne har betydelig større kapasitet enn IRX450. (uten S)

2. hvis man er opptatt av å få en rask bil da trenger man en bred og god dreiemomentkurve. Dette klarer man ikke når man velger for store turboer.

3. Det kan velges i bøtter og spann. IRX480, HPX 500, IRX550, IRX 450S IRX 600, spesiallaget osv osv.

4. Det kan jeg, men erfaringene så nviser at ingen G-målere viser samme resultat, samtidig i samme bil. Fordelen med den vi bruker er at den er brukt på så mange biler i så mange år at vi har ett bra sammenligningsgrunnlag fordi biler vi har G-målt med denne har vært på ruller for enda noe å sammenligne med. Hvis du begynner med å G-måle helt standard biler, helst uten turbo, så kan du få se hva resultatet blir der.

 

 

1 ja men det kom ikke tydlig fram ,da burde du oppgitt kapasitet på denne S utgaven :)

2.enig :-)

3.ja kan ikke si imot det

4.har prøvd på min std sierra doch beste måling jeg fikk var på rett over 90 hk he he

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

1. ja men det kom ikke tydlig fram, da burde du oppgitt kapasitet på denne S utgaven :)

4. har prøvd på min std sierra doch beste måling jeg fikk var på rett over 90 hk he he

1. Sant nok, men tar sjelden alt med én gang. Hvis det hadde vært av interesse ville det nok blitt stilt flere spørsmål som da ville blitt besvart. ;)

4. Målt på 2. gear da? Ser bra ut. Sierra 2,9 4x4 er målt til 99 hk/tonn.

 

Det er nesten umulig å vite nøyaktig vekt og derfor legger jeg alltid inn 1000 kg. På den måten blir sammenligningsgrunnlaget fra bil til bil rettferdig og fint, og det er opp til bilens eier å legge inn bilens vekt ved effektmålingen og derfor spekulere i drivhjuls- og svinghjulseffekt.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Sant nok, men tar sjelden alt med én gang. Hvis det hadde vært av interesse ville det nok blitt stilt flere spørsmål som da ville blitt besvart. ;)

4. Målt på 2. gear da? Ser bra ut. Sierra 2,9 4x4 er målt til 99 hk/tonn.

 

Det er nesten umulig å vite nøyaktig vekt og derfor legger jeg alltid inn 1000 kg. På den måten blir sammenligningsgrunnlaget fra bil til bil rettferdig og fint, og det er opp til bilens eier å legge inn bilens vekt ved effektmålingen og derfor spekulere i drivhjuls- og svinghjulseffekt.

 

1. må jo ikke være så hemmelig :D

 

4.da jeg målte anga jeg vekt til og være 1100 kg og fikk ut 97 hk på et drag o-100

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

1. må jo ikke være så hemmelig :D

 

4.da jeg målte anga jeg vekt til og være 1100 kg og fikk ut 97 hk på et drag o-100

1. Alt til sin vet du. Hvis ikke man er interessert skal man få slippe å høre på.

2. Ser realistisk ut det der. Da kan svare litt;

 

For noen år siden var ca. 155 hk/tonn det vanlige for grønndysecosworther. Målet, hvis man kan kalle det det, nå for tiden er minimum 180 hk/tonn. Med større dyser og chip til disse dysene, samt NTS turbo er det 200 hk/tonn som gjelder.

 

Volvo 240 med standard ventiler og kam, Strømbergforgassere og sveist fordeler, samt liten og "tett" intercooler har klart 187 hk tonn med IRX450.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

1. Alt til sin vet du. Hvis ikke man er interessert skal man få slippe å høre på.

2. Ser realistisk ut det der. Da kan svare litt;

 

For noen år siden var ca. 155 hk/tonn det vanlige for grønndysecosworther. Målet, hvis man kan kalle det det, nå for tiden er minimum 180 hk/tonn. Med større dyser og chip til disse dysene, samt NTS turbo er det 200 hk/tonn som gjelder.

 

Volvo 240 med standard ventiler og kam, Strømbergforgassere og sveist fordeler, samt liten og "tett" intercooler har klart 187 hk tonn med IRX450.

 

 

intresant da blir det morro å måle min egen cosworth .

men virke jo som g måler hvertfall ikke overdriver hk i bil slik som utallige andre gjør he he :)

ikke helt tro på¨at nts er 20hk bedre pr tonn kun med turbo ,hadde disse bilene rimelig likt oppsett ellers da ?

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Må vise deg ett eksempel på fornuftig og informativ posting for å demonstrere kontrasten, her:

 

Se hvor bra det blir nå ;) :

 

 

Link og oppgradert tenning blir montert til uka, så blir det nokk brems til helga eller uka etter d.. får se va garretn klarer da:)

88 Sierra cosworth 2-wd

Link to comment
Share on other sites

1. intresant da blir det morro å måle min egen cosworth .

2. men virke jo som g måler hvertfall ikke overdriver hk i bil slik som utallige andre gjør he he :)

3. ikke helt tro på¨at nts er 20hk bedre pr tonn kun med turbo,

4. hadde disse bilene rimelig likt oppsett ellers da ?

1. Ja, og etterhvert som man måler flere forskjellige biler med forskjellige chip og oppsett så ser man hvor bra dette funker.

2. Enig med du der. Her få man se hva som faktisk er tilstede i bilen.

3. Det er helt greit. Erfaringene viser at motorer som tidligere har gått med Garrett dre-tics turbo og har ett chip tilpassett dette går magert med NTS turbo (testet flere ganger). Dette fordi at NTS turboene gjør at motorene puster mye bedre. For 200 hk/tonn brukes det derfor større dyser og annet chip og man ser på AFR et det stemmer. Å kombinere en Garrett dre-tics turbo med ett slikt chip vil gjøre at motoren går for fett og man taper effekt.

4. Derfor; oppsettene er like (standard motor + det vanlige utenom (steg 3)), men ikke identisk fordi man må ha riktig AFR i forhold til den turboen man bruker og dette krever forskjellige chip.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg mener.

Skal bremse min til våren, men er usikker på hvor jeg skal bremse.

Om jeg skal til Polly eller Toyparts..

Men hadde jo vært greit å testa begge plasser samtidig og sett forskjellen da.

Og nå er det jo flere her som har bremset hos Polly, grei plass å sammenligne da.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Okay :)

Skal vertfall bremse til sommeren, med en gang jeg har fått bilen på veien igjen etter vinteren :)

Blir kanskje å få med meg en god del her fra Stord for å bremse, får se om noen gidder.

 

Skal sjekke opp muligheten for å kunne bremse begge plasser samme dag :)

Kunne vært artig å sett forskjellen under helt samme forhold, oppsett etc.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Må vise deg ett eksempel på fornuftig og informativ posting for å demonstrere kontrasten, her:

 

Se hvor bra det blir nå ;) :

 

Den tråden jeg linka til var da minst like informativ som den websia til NTS, som ser ut som den er laga på tidlig åttitall.

 

Merkelig det der med når folk har spørsmål om garrett eller turbonetics, så ender det opp med hvilken NTS turbo du anbefaler.....

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

off topic,men hvis man bare skal kjøre bilen for å få ut en effektmåling,hvorfor er det ingen som bruker NAF egentlig?

de biter jo ikke,og er man medlem så er det klart billigst også. de brukes av biltilsynet,så må jo gå utifra at hvertfall den er up to date.

Link to comment
Share on other sites

Tenkt på at en slik instans lett kan gi beskjed til BT ang. høyere effekt enn org.?

Og det er jo når man har økt effekten at det er mest aktuelt å måle effekten..

Og er egentlig ikke sikker på om deres ruller er så nøyaktige som de tunere har, og bruker..

 

Og vet nå ikke om de er så mye billigere akkurat, koster ca. 700kr for et pull inkl. BB-lambdamåling hos f.eks Toyparts.

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

Hvorfor i all verden skulle de gi beskjed til biltils? de har aldri gjort det før...

Nei jeg vil tro rulla til toyparts kalibreres oftere enn naf sin :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...