Jump to content

Problem med Cruise Control


Scorpio24

Recommended Posts

Er det noen som har peiling på å feilsøke cruise control? Lampen i bilen min lyser svakt hele tiden. Når jeg slår på CC lyser den sterkere, og når jeg slår av CC lyser den svakt igjen, virker som det er et rele som sliter med å slå ordentig over når jeg skal slå av. MERK: CC FUNGERER IKKE. Den kopler heller ikke ut hvis jeg har slått den på, og trykker inn bremsen. Må jeg til Ford for å få orden på dette? :angry:

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

På modeller etter april 92 er cc styreenhet til venstre bak hanskerommet.

 

Kretskortet til lurvet befinner seg i rattet.

 

Peder

Takk for svar!

Bilen min er en 1991-modell. Hører lyd fra releet til venstre bak rattet et sted. Mener det er en egen konsoll med alle komponentene i bak der. Finner dessverre lite info om dette på nettet. Jeg skal ta en dag og gå over ledninger. For meg kan det virke som det er dårlig jording et eller annet sted, siden releet ikke vil slå over ordentlig...?

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

På modeller fram til april 92 sitter det til høyere under instrumentene ja...

 

Kabelbrudd og overledning ved kontakt?...

 

Kanskje få tak i en annen enhet og bytte ut....se om det løser problemet...

 

Jeg har en Haynes bok for mye....billig.

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

På modeller fram til april 92 sitter det til høyere under instrumentene ja...

 

Kabelbrudd og overledning ved kontakt?...

 

Kanskje få tak i en annen enhet og bytte ut....se om det løser problemet...

 

Jeg har en Haynes bok for mye....billig.

 

Peder

 

Min modul sitter til venstre for rattstammen tett inntil torpedoveggen? Det er i alle fall der det "klikker" når jeg trykker på knappene på rattet.

Haynesboka har jeg hatt i over ti år selv, og den ble flittig brukt da jeg hadde min forrige Scorpio. Har sluppet unna den etter jeg kjøpte ny bil. :)

(bank i bordet...)

 

Men jeg finner ikke mye info om CC i Haynes-boka dessverre, og jeg tror en ny modul koster "skjorta" hvis jeg får tak i en.. :(

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har peiling på å feilsøke cruise control? Lampen i bilen min lyser svakt hele tiden. Når jeg slår på CC lyser den sterkere, og når jeg slår av CC lyser den svakt igjen, virker som det er et rele som sliter med å slå ordentig over når jeg skal slå av. MERK: CC FUNGERER IKKE. Den kopler heller ikke ut hvis jeg har slått den på, og trykker inn bremsen. Må jeg til Ford for å få orden på dette? :angry:

 

 

Sjekk vakuumtømmebryteren på bremsepedalen. Mulig den ikke tømmer når du trår på bremsen siden CC ikke slår ut. I så fall virker ikke cruise controllen..

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk vakuumtømmebryteren på bremsepedalen. Mulig den ikke tømmer når du trår på bremsen siden CC ikke slår ut. I så fall virker ikke cruise controllen..

 

Skal ta en titt på bryteren, men jeg tror ikke den er problemet. Problemet virker å være et relé, eller selve modulen til CC. Tok en titt på vakumpumpa her om dagen, men prøvde ikke å spenningssette den. Den "ser" urørt ut, og med ledningene tilkoplet. Skal ta en nærmere titt på den når jeg har tid. Kan man høre om vakumbryteren åpner når det er vakum? "tssss"-lyd..? hehe

1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia

1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive

1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...