Jump to content

Skal kjøpe meg anlegg til ca 7k


Guest Probe95

Recommended Posts

Guest Probe95

Er usikker på hva jeg skal kjøpe av anlegg til bilen! har tenkt meg følgende:

 

1 Basskasse 2x 12" !?? har ikke peiling på om jeg skal ha dobbel eller enkel, har null peiling!

2 Hattehøytalere

1 Forsterker

 

Har en Pioneer P7900UB cd spiller fra før av som er helt ny!

 

Trenger veldig hjelp til å velge osv, har null peiling på anlegg...

Skal sitte i en Ford Probe alt sammen, tror kanskje jeg også trenger ett nytt front sett med høytalere og.

Har som sagt null peiling på dette, så trenger litt hjelp fra dere :)

Edited by Probe95
Link to comment
Share on other sites

Er du ute etter mye lyd (bass) eller vil du ha pen lyd. Skal du ha pen OG mye lyd koster det fort mere enn 7000,-

Om du går for mye bass velger du litt andre elementer enn om du skal ha pen lyd.

Jeg bygde annlegg for å få, etter mine ører, ett pent og balansert lydbilde.

Har brukt, og fått gode erfaringer med Focal elementer, Alpine og Audison forsterkere.

Om du har ett "mål" med annlegget er det lettere å annbefale komponenter. Når du bygger er det også en ide' å

ta med signal-strøm-og høytalerkabler, om du skal ha kondensator, og event. dempematriell.

Skal du ha en ferdigbygd sub-kasse, eller bygger du selv? bygger du ny hattehylle, er det show-effekt osv.

_______________________

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Link to comment
Share on other sites

For det første, så starter du i feil ende... Det er foran du vil ha BRA høyttalere, og for å ikke rote til lydbildet, så dropper du høyttalere bak...

 

Min erfaring med rockford, er at du betaler for mere en du får, så dropp det...

 

Kicker er heller ikke bra hvis du vil ha litt lydkvalitet, det gir bare masse bråk...

 

Focal som blir nevnt her, er BRA

 

Gå for et frontsett fra focal eller morel, også kjøper du en seas lotus 12" sub som nå er på tilbud hos eltek (www.dynabel.no) og en dynabel BF0756 forsterker... Da får du noe som spiller meget bra og pent ;)

Link to comment
Share on other sites

send en PM til cossie_power , der får du manga gode tips vil jeg tro

 

du kan å ringe kenneth bakken på instalbay hamar

 

begge disse driver proft med lyd :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest mustang<3

probe? den er jo ganske litn?

så får du plass til 2 stk 12"?

 

viss jeg skal anbefale merke på subber. så er det pioneer, de spiller høyt og bra.

frontsett å 6x9 da bli det infinity. de spiller reint å godt..

Link to comment
Share on other sites

viss jeg skal anbefale merke på subber. så er det pioneer, de spiller høyt og bra.

 

De er også lett å drive.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

nei,er mange som driver med det gitt.

Ser du pusher eltek utstyr i vær tråd du svarer på her,så jeg holder meg unna denne bilstereo diskusjonen på dett forumet. :wacko:

 

Hva mener du?? nevner jo mye annet en dynabel jeg...

Men de aller fleste skal ha stereo så billig som mulig, og skal du da også ha litt kvalitet, så er dynabel helt topp...

Det finnes selvfølgelig mye som er bedre, men da koster det også mer... men du har kanskje noe imot eltek personlig??

Da er det jo bare å kjøpe det andre steder ;)

 

Skal like å se du finner alternativer til den BF0756 forsterkeren, som ikke koster noe mer

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du?? nevner jo mye annet en dynabel jeg...

Men de aller fleste skal ha stereo så billig som mulig, og skal du da også ha litt kvalitet, så er dynabel helt topp...

Det finnes selvfølgelig mye som er bedre, men da koster det også mer... men du har kanskje noe imot eltek personlig??

Da er det jo bare å kjøpe det andre steder ;)

 

Skal like å se du finner alternativer til den BF0756 forsterkeren, som ikke koster noe mer

 

hehe,nei jeg har overhodet ikke noe imot eltek,er så å si i daglig kontakt med Nils på eltek.

De dynabel ampene funker sikkert helt fint til den "vanlige" mannen i gata,og det er vel de det er mest av.

Prisen på dynabel ampene er fin,men det er også etter MIN menig det hele.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest Probe95
probe? den er jo ganske litn?

så får du plass til 2 stk 12"?

 

viss jeg skal anbefale merke på subber. så er det pioneer, de spiller høyt og bra.

frontsett å 6x9 da bli det infinity. de spiller reint å godt..

 

Ganske liten!????? xD hahah, har så evig mye plass til basskasse jeg.. Er drit stort bagasjerom :)

Har plass til Rockford Fosgate 2*12" Punch. Har testa :)

 

Men har penge-problemer nå! holder på å spare opp til felger.. føler det er viktigere enn anlegg!

Men tenkt på å kjøpe meg Pioneer frontsett.. hva tenker dere om det?

De heter TS-E170Ci

Link to comment
Share on other sites

Ganske liten!????? xD hahah, har så evig mye plass til basskasse jeg.. Er drit stort bagasjerom :)

Har plass til Rockford Fosgate 2*12" Punch. Har testa :)

 

Men har penge-problemer nå! holder på å spare opp til felger.. føler det er viktigere enn anlegg!

Men tenkt på å kjøpe meg Pioneer frontsett.. hva tenker dere om det?

De heter TS-E170Ci

 

Kjøp heller noe fra focal eller morel, det spiller mye bedre en det pioneer settet ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Probe95
har du testet de oppimot værandre?

isåfall synes jeg det er litt rart,for det pioneer settet er helt nytt og pioneer norge kan ikke bekrefte leverings dato enda. :rolleyes:

 

Jeg får dem for 900,- pga at jeg får personalpris på dem :) Den 20. April er de leveringsklare tror jeg de sa. Men er vel bedre å kjøpe disse for den prisen da istede for Focal til 2000,- ellerno!? :)

og er vel best å kjøpe frontsett med separat diskant!?

Link to comment
Share on other sites

Jeg får dem for 900,- pga at jeg får personalpris på dem :) Den 20. April er de leveringsklare tror jeg de sa. Men er vel bedre å kjøpe disse for den prisen da istede for Focal til 2000,- ellerno!? :)

og er vel best å kjøpe frontsett med separat diskant!?

 

 

merkelig att folk kan uttale seg om høytalere som ikke har kommet på markedet enda :angry:

 

Ser att diskanten i det settet er den samme som i PRS serien til pioneer,og mellomtonen har etter mine øyne mange likheter også, og de PRS høytalerne til pioneer er skikkelig gromme saker.

separat diskant og mellomtone er en fordel,ikke mye tvil om det.

Så vist du får dette settet til 900kr så hadde iallefall ikke jeg vært i tvil.

I det hele t tatt anbefale BÅDE morel og focal skjønner jeg ikke noe av,det finnes vel ikke høytalere med mere forskjelig lyd enn disse to merkene!

Vil tro att dette pioneer settet havner imellom morel sin "ull pledd" lyd og focal sin "aggresive" lyd noe som passer meg godt iallefall.

Link to comment
Share on other sites

TS-E kan anbefalles... ;) skal ha den serien i dørene på min MKII.. men da 6*9".

Angående bassere.. Bygger du kasse selv.. kommer du langt med 2x12" pioneer ts-w307d2. disse koster 799 på torshov.

ads 700.1 på torshov koster 1690. og en ADS p700.4 til 1490. da har du forsterkere så det holder.. totalt 5700ca. med TS-E170Ci.. da har du ca 1300 kr igjen til frontsett ;)

 

glemte å si... Kasse koster ca 1700 kr på toshov.. Den kassen er kanon på 2x12 pioneer TS-W307D2

Link to comment
Share on other sites

For det første, så starter du i feil ende... Det er foran du vil ha BRA høyttalere, og for å ikke rote til lydbildet, så dropper du høyttalere bak...

 

Min erfaring med rockford, er at du betaler for mere en du får, så dropp det...

 

Kicker er heller ikke bra hvis du vil ha litt lydkvalitet, det gir bare masse bråk...

 

Focal som blir nevnt her, er BRA

 

Gå for et frontsett fra focal eller morel, også kjøper du en seas lotus 12" sub som nå er på tilbud hos eltek (www.dynabel.no) og en dynabel BF0756 forsterker... Da får du noe som spiller meget bra og pent ;)

 

Rockford har jeg ikke så mye erfaring med, men derimot kicker må jeg si har BRA bass og jevn og fin "tone" i bassen. så jeg er ikke helt enig med dei at det gir masse bråk der :P men så klart, det kan jo vära stor forskjell på subberen og forsterken da.

 

Men på thorshov gjövik har de sånn blad om anlegg til forskjellige biler osv. på hvilke bra sub, front, bak sett man bör har. så kan jo kanskje ha det der du kommer ifra også ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford For Life

har et par nesten ubruke boschmann subber gode for 184db hehe fikk testa med subba til en kombis som hadde samma subbene funker helt ok..

er dobbel spole 2x4ohm 550rms og 1200max watt hva vil du gi for dem??

 

 

du kan jo sjekke ut WWW.ICEAUDIO.COM der har de masse bra

Link to comment
Share on other sites

Guest Probe95
har et par nesten ubruke boschmann subber gode for 184db hehe fikk testa med subba til en kombis som hadde samma subbene funker helt ok..

er dobbel spole 2x4ohm 550rms og 1200max watt hva vil du gi for dem??

 

 

du kan jo sjekke ut WWW.ICEAUDIO.COM der har de masse bra

 

Takk for tips :)

Tror jeg går for de Pioneer høytalerne etterhvert... Alt fra Pioneer får jeg veldig billig. 1/3 av prisen på Torshov... Så godt mulig at jeg bare kliner til med Pioneer i hele bilen i og med at jeg da har Pioneer spiller og frontsett.. !? :) Ang. Kasse kunne jeg kjøpt på Torshov og kjøpt element via Pioneer!?

Link to comment
Share on other sites

Guest ProBoTecH
har et par nesten ubruke boschmann subber gode for 184db hehe fikk testa med subba til en kombis som hadde samma subbene funker helt ok..

er dobbel spole 2x4ohm 550rms og 1200max watt hva vil du gi for dem??

 

 

du kan jo sjekke ut WWW.ICEAUDIO.COM der har de masse bra

 

 

Har hold på med bilstereo en stund nå.. Og viss du har noe Boschmann subber på 550wrms som spiller 184 desibel.. så trur jeg at jeg skal begynne å i kirka.. For det mener jeg er ganske umulig å få til!

 

Så vist du ikke har tenkt å vise noe papirer eller lignende fra en DB konkuranse så trur jeg du kan glemme det :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...