Jump to content

Varm Sierra.


Nilssen

Recommended Posts

Ja no har eg bytta Termostat sikkert 10 ganger, bytta vannpompe og.

 

Men likevell blir den gloheit!

Blir kun varm i høyre del av radiator (Der slangen kommer inn fra toppen av)

 

Har kjørt uten termostat bare for å utelukke termostaten. Men med ny termostat blir biln alt , ALT for varm, ligger rett under rød streken (normal kjørig)

Med hard kjøring stiger tempen opp på rødt.

 

Noen ideer?

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

HEI

Ta det helt rolig . Radiatoren SKAL være varmere på den siden som kommer FRA vann pumpa . Så lenge slangen er kald for så og raskt bli varm( 70 grader er varmt og ta på ) om du lar den gå på tomgang (fra kald ) er termostaten OK . Kjør ikke uten termostat det sliter veldig på motoren den blir aldri varm ..

Har du vurdert temp giveren ?? det er vell ingen ford som viser det samme . Det er nok med att strøm styrken er forskellig så viser den noe annet .

Så ta det helt med ro -om den ikke koker er det ingen fare .

Link to comment
Share on other sites

spylt gjennom systemet da?? kan være noe som er tett!

 

ja tenkte jeg skulle prøve.

 

HEI

Ta det helt rolig . Radiatoren SKAL være varmere på den siden som kommer FRA vann pumpa . Så lenge slangen er kald for så og raskt bli varm( 70 grader er varmt og ta på ) om du lar den gå på tomgang (fra kald ) er termostaten OK . Kjør ikke uten termostat det sliter veldig på motoren den blir aldri varm ..

Har du vurdert temp giveren ?? det er vell ingen ford som viser det samme . Det er nok med att strøm styrken er forskellig så viser den noe annet .

Så ta det helt med ro -om den ikke koker er det ingen fare .

 

Jeg veit den skal være litt varmere på høyre side. men det som er, det var 8 grader i dag, ute og kjørt , stiger tempen kjapt opp til normal varme *vannrett* så fortsetter den å stige.

 

 

Etter litt hard kjøring til at den nesten er oppe på rødt, stopper jeg for å sjekke. Jeg kan ikke holde lenge i den slangen som går inn øverst på radiatoren pga varmt, og radiatoren er kun varm på høyre side, akkurat der vannet kommer inn. Mens resten av radiatoren er iskald samt slangen som går til blokka.

 

Kjører ikke uten termostat, gjordet det bare for å sjekke.

 

Småtett radiator?

Edited by Nilssen

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

ja tenkte jeg skulle prøve.

 

 

 

Jeg veit den skal være litt varmere på høyre side. men det som er, det var 8 grader i dag, ute og kjørt , stiger tempen kjapt opp til normal varme *vannrett* så fortsetter den å stige.

 

 

Etter litt hard kjøring til at den nesten er oppe på rødt, stopper jeg for å sjekke. Jeg kan ikke holde lenge i den slangen som går inn øverst på radiatoren pga varmt, og radiatoren er kun varm på høyre side, akkurat der vannet kommer inn. Mens resten av radiatoren er iskald samt slangen som går til blokka.

 

Kjører ikke uten termostat, gjordet det bare for å sjekke.

 

Småtett radiator?

 

 

 

Spylt gjennom systemet ditt a?

 

Ta av slangen, spyl i gjennom så ser du om det kommer gjennom eller ei ;)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Spylt gjennom systemet ditt a?

 

Ta av slangen, spyl i gjennom så ser du om det kommer gjennom eller ei ;)

 

Ja skal gjøre det.

Men blir ikke før i morra.

 

Lei av å skru bil :closedeyes:

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

skal jeg si deg en hemmelighet? det kommer ikke til å hjelpe! jeg har gjort ALT på sierran! byttatopppakning,termostat,radiator og vannpumpe uten hjelp! og jeg har samme feil som deg! har til og med bytta vifte! eneste jeg ikke har gjort er å spyle igjennom da jeg tviler på at den er tett

1988 Ford Sierra Cosworth
1991 BMW M5
2001 BMW 330i

Link to comment
Share on other sites

Går den varm, så bør grunnen være at det er for dårlig sirkulasjon..

Så jo, jeg ville prøvd å spylt gjennom systemet vertfall..

 

 

Og den koker sant?

Viser bare ikke mye på måleren?

Er det mye trykk i kjølevannet når dere tar av lokket på ekspansjonstankeN?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke vært slik før.

 

Ja, tempen stiger, Radiator er kald, Motor glo fette heit og når jeg åpner lokke til kjøleveske tanken er det "pSSSSSSSSSSH, bobblebobblebobble" før det roer seg ned igjenn.

 

Skal spyle systemet i morgen da jeg har fri.

 

Må på BTrangsynet å vise bilen og.. For soting forran. (De holdt på å pakke sammen, da de så meg, kom de løpende ut i veien for å vinke meg inn, Hadde 1 bil forran og en bil bak meg, kun jeg ble vinket inn !#%#! )

Edited by Nilssen

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Stemmer, kjølevann i systemet som er under trykk er mer varmebestandig enn vann i atmosfæretrykk :)

 

Det jeg mener er at det er ikke sikkert at vanntemp i din motor er høyere enn det den skal.

Kan godt være at temp.giver til instrumentet er noe galt med, slik at den viser for mye..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Ja garantert, kan ikke ta på motoren , eller den øverste kjøleslangen...

 

 

Lite tips til deg... Les det som folk skriver til deg.... Det er mangen som har spurd om motoren din virkelig koker. Om du føler med handa di på ein radiatorslange så tviler eg du greier bedømme om tempen er 90 grader eller 110... Skaff deg eit IR termometer og sjekk litt med dette. Da ser du den korekte temperaturen på vannet. Kan jo som mange har tipsa om før vere instrumentet ditt som er defekt. Så lenge ikkje vannet koker over da..

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ha vurdert om tempgiver eller instumentet er synderen. Om du kjenner på slangene så og du ikke klarer å holde på de, så trenger det ikke å være koketemp på vannet. Kjør bilen litt, og finn en plass du kan måle temperaturen på vannet så du kan vite med sikkerhet hva temperaturen er.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Ja....det er klart, men som det høres ut på beskrivelsene hans, så er det høy temperatur, og at den ikke koker....hvis man har opplevd koking i motor så vet man hvordan det er....tempmåler (hvis den er i orden) går jo til "langt" over rødt...

Høres nesten ikke ut som det er det herren her opplever med motoren sin...

 

Peder

 

Får kjøpt ir tempmåler på biltema...

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

jeg sitter å tenker på om det kan være gåen toppakning eller skakk topp.(koker bilen kan toppakningen lett gå. toppen kan bli skadet også hvis dette skjer flere ganger. eller at den koker skikkelig) dette kan skape kokende motor. sjekk om den bruker vann eller olje. sjekk også om det er vann i olja, eller omvendt. sjekk om pluggene er hvite (om det har vært høy varme) sjekke tenning, som noen nevnte tidligere i tråden.

du må også være sikker på at det ikke er hindringer i kjølesystemet. (tett radiator, varme register eller kjøle kanaler i blokk/topp) og at det er god gjennom stømning.

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Ja no har eg bytta Termostat sikkert 10 ganger, bytta vannpompe og.

 

Men likevell blir den gloheit!

Blir kun varm i høyre del av radiator (Der slangen kommer inn fra toppen av)

 

Har kjørt uten termostat bare for å utelukke termostaten. Men med ny termostat blir biln alt , ALT for varm, ligger rett under rød streken (normal kjørig)

Med hard kjøring stiger tempen opp på rødt.

 

Noen ideer?

 

Men hva skjedde når du prøvde uten termostat da?

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...