Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann. Beklager på det sterkeste hvis dette er et utolig dumt spørsmål, men jeg prøver meg alikevell.

En på jobb har noen 15" 4x100 eller 4x108 felger. Vet ikke helt boltsirkelen, skal sjekke nøyere senere idag.

De har stått på en Audi 90.

Så kommer spørsmålet. De felgene jeg har nå, der skrur jeg bare mutter på enden av boltene jeg trer felgen på.

Men de nye felgene, de er beregnet for at man skal sette bolten gjennom felgen, og skru den inn i navet eller hva det heter:P

Viss innpress, boltsirkel og alt det passer. Vil det da funke å tre felgene som er beregnet for bolt, innpå boltene som allerede står der, og så bruke mutter på dem? Må jeg i tilfelle kjøpe ny mutter med kon? Og er dette lovligt/forsvarligt?

Takk:P

Posted

om det er bolt eller mutter på bilen skal ikke ha noe å si , bare at de er like på vinkel'n ( anleggflata til mutter/bolt mot felg )

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Hvordan kan jeg sjekke at denne vinkelen er rett da? Regner med at det ikke er så mye som skal til for at mer går seg skjeivt når denne vinkelen er skeiv

Posted

Ta med felgen til en felgforhandler og la dem se vilke grader du har på felgene dine. Audi har 108/4, samme som Ford, alle med fire hull/bolter!

Posted

er 'vanlig' med 60graders kon

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

Var oppe på en felgsjappe og hørte med dem. De gidde meg noen muttre som skulle funke, tror det var 60 grader ja.

Men han snakket om at jeg kansje trengte sentreringsrin eller noe slik. Jeg kom visst til å merke det viss jeg trengte det.

Forstod ingenting av hva han snakket om, men når jeg satt på den nye felgen så så jeg at hullet i midten av felgen var for stort. Så det er vel det han mener da? At jeg skal ha en ekstra ring inn ider slik at felgen blir sentrert i midten også?

Posted
Var oppe på en felgsjappe og hørte med dem. De gidde meg noen muttre som skulle funke, tror det var 60 grader ja.

Men han snakket om at jeg kansje trengte sentreringsrin eller noe slik. Jeg kom visst til å merke det viss jeg trengte det.

Forstod ingenting av hva han snakket om, men når jeg satt på den nye felgen så så jeg at hullet i midten av felgen var for stort. Så det er vel det han mener da? At jeg skal ha en ekstra ring inn ider slik at felgen blir sentrert i midten også?

stemmer!