Jump to content

motorolje:)


FitjarRacing

Recommended Posts

Guest Jorgen_g_h

jeg byttet til castrol tws motorsport 10-60 å den begynte å tikke som bare det både når den er kald å varm..

Link to comment
Share on other sites

jeg bruker også castrol 10w60 tws. tikker når den er kald, når den er varm er det ingen lyder overhodet. dette på en 93 escos gått 154000km

brukte valvoline 10w60 på sierraen å den tikket døgnet rundt, skiftet da til mobil 1 10w40 å all tikk ble borte. tror man bare må prøve ut selv , for de fleste har ulike anbefalinger.. Motor rens er jo ett bra sted å begynne uansett da.

Edited by b-k
Link to comment
Share on other sites

jeg byttet til castrol tws motorsport 10-60 å den begynte å tikke som bare det både når den er kald å varm..

 

 

Jeg bruker den oljen på escCossien min.. og den tikker som F*** den også..

jeg har prøv og si det før men kan gjerne si det i gjen . Bruk tynn olje og olje kjøler . Den tykke oljen x-60 kommer ikke inni hullene på løfteren og da tikker den .

har tilog med i går fikset en mustang 351-c 73 som tikket . INNV motor rens 3 filter og biltema olje - går så nyyyyyydelig som en symaskin ..............

Link to comment
Share on other sites

hva skjedde med den oljen som de som har laget motor anbefaler?

Eller har de rett og slett ikke peiling?

Eller er det for å spare penger på det viktigste på motoren dere skal?

 

Bruker den anbefalte oljen og har ALDRI hadde problemer med den oljen. Har desverre også prøvd andre oljer med tragisk utfall. Grunnen til at jeg prøvde andre oljer var råd fra folk som "har peiling". Les instruksjonsboken deres så finner dere ut hvilke oljen motoren skal ha.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen_g_h
hva skjedde med den oljen som de som har laget motor anbefaler?

Eller har de rett og slett ikke peiling?

Eller er det for å spare penger på det viktigste på motoren dere skal?

 

Bruker den anbefalte oljen og har ALDRI hadde problemer med den oljen. Har desverre også prøvd andre oljer med tragisk utfall. Grunnen til at jeg prøvde andre oljer var råd fra folk som "har peiling". Les instruksjonsboken deres så finner dere ut hvilke oljen motoren skal ha.

 

Men hva er den anbefalte oljen til sierra cosworth? det lurer jeg på da..

Link to comment
Share on other sites

Guest Rabbit

Jeg holder meg til silkolene pro-s 10-50 olje,..go som gull den

Edited by Rabbit
Link to comment
Share on other sites

Har alle sammen her inne dårlige motorer eller? Tikking over alt jo?

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

garantert mye ræl ute og går ja.

viktigste er vel iafall å ta service på både bil og motor ofte.da går det som oftest bra.

mange glemmer at motorene begynner å bli gamle etterhvert..og selve "sylinderen" som venstil løfterene glir begynner også å bli slitte.er mål på dette også.er dem slitte så blir det ikke like lett for olja og komme inn i løfteren og dermed får man tikkelyder.

ofte er det en bra plass å begynne med nye ventil løftere spør du meg iafall.og bruke olje spec som er beregna på motren

Link to comment
Share on other sites

Men hva er den anbefalte oljen til sierra cosworth? det lurer jeg på da..

 

det lå kanskje mellom kortene, men cosworth anbefaler bruk av Mobil1 5w-50.

hva andre anbefaler er en annen sak og det er like mange meninger som det er merker, men om så veldig mange kan forklare hvorfor den oljen de bruker er bedre enn mobil1 sin som cosworth anbefaler er en helt annen sak. (tenker jo da selvsagt på andre svar enn: motoren tikker mindre. tikker motoren så er noe gale og bruke en annen olje for å få bukt med problemet er jo som å bruke en større sikring hvis en sikring hele tiden ryker.)

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen_g_h
det lå kanskje mellom kortene, men cosworth anbefaler bruk av Mobil1 5w-50.

hva andre anbefaler er en annen sak og det er like mange meninger som det er merker, men om så veldig mange kan forklare hvorfor den oljen de bruker er bedre enn mobil1 sin som cosworth anbefaler er en helt annen sak. (tenker jo da selvsagt på andre svar enn: motoren tikker mindre. tikker motoren så er noe gale og bruke en annen olje for å få bukt med problemet er jo som å bruke en større sikring hvis en sikring hele tiden ryker.)

 

Ja var det jeg lurte på.. hehe. men kjørte på 5w40 før jeg byttet olje å filter nå.. å etter jeg gjorde det å hadde på 10w60 så begynte den å tikke.. så noe rart er det hvertfall..

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kjøpe 5-50 fra biltema når dem har 5-40 og cosworth motoren(i følge bige, som er en gammel vis mann) skal ha 5-30?

 

Spurte min lokale ford langer(noe eldre han også) om hva han anbefalte av motorolje på en ford focus st170(jeg hadde tenkt til å kjøpe 5-50). Han svarte at at den skulle ha 5-40 og at det var dumt å fylle noe annet. Fylte det og nå har jeg mye mere stabilt oljetrykk enn før.(st170 har orginalt oljetrykk og temp målere). Aner ikke hva som var på den, men antagelighvis har han som jeg kjøpte den av kjøpt noe super duper 5-60 eller 5-50. Han sa at det var burkt "orignal-deler" fra ford under servicer. Olje og filter. Noe jeg betviler med min erfaring med oljetrykket.

 

Har også selv erfart at å gå fra 5-50 til 5-40 på en rsturbo motor har hjulpet på tikking og oljetrykk.

 

Jeg trur dette med at alle skal ha 5-60 olje på enhver motor har kommet av at de en hører på, (tuning firmaene) også selger denne oljen og tjener mere penger ved å selge dyr olje.

 

Det var bare noen ord ifra meg om olje. Mange meninger her, men det virker som alle må prøve å feile på dette.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen_g_h
Hvorfor kjøpe 5-50 fra biltema når dem har 5-40 og cosworth motoren(i følge bige, som er en gammel vis mann) skal ha 5-30?

 

Spurte min lokale ford langer(noe eldre han også) om hva han anbefalte av motorolje på en ford focus st170(jeg hadde tenkt til å kjøpe 5-50). Han svarte at at den skulle ha 5-40 og at det var dumt å fylle noe annet. Fylte det og nå har jeg mye mere stabilt oljetrykk enn før.(st170 har orginalt oljetrykk og temp målere). Aner ikke hva som var på den, men antagelighvis har han som jeg kjøpte den av kjøpt noe super duper 5-60 eller 5-50. Han sa at det var burkt "orignal-deler" fra ford under servicer. Olje og filter. Noe jeg betviler med min erfaring med oljetrykket.

 

Har også selv erfart at å gå fra 5-50 til 5-40 på en rsturbo motor har hjulpet på tikking og oljetrykk.

 

Jeg trur dette med at alle skal ha 5-60 olje på enhver motor har kommet av at de en hører på, (tuning firmaene) også selger denne oljen og tjener mere penger ved å selge dyr olje.

 

Det var bare noen ord ifra meg om olje. Mange meninger her, men det virker som alle må prøve å feile på dette.

 

Ja blir 5-40 på meg nå, har fått royal purple i posten i dag så.. hvis det er flere som skal handle olje så har de alt på www.royalpurple.no

 

slenger en mail til de å sier dere har sett reklamen på bmw e30 drifte bilen så får dere 30 prosent på olja.. ingen dum greie det..

 

tenkte bare jeg skulle si fra.. da kommer olja på døra også.. hehe

Link to comment
Share on other sites

Nei tenkte kun sommerstid. For tynt da også?

som jeg har skrevet mange ganger . Gå inn på http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...Motor_Oils.aspx

sett deg ned og les . Bruk noe tid på tekniske data . Og om du ser/ leser oppdager du att tynn olje "flyter" bedre tar med seg varme og avfall mye bedre .

Og det som er sikkert får du lavt olje trykk etter innspirert kjøring ,på tomgang ER MOTOREN sliten og trenger overhaling .

Derfor første du trenger på en cosw før du trimer er en større radiator - for mere effekt er lik mere KW varme som må bort . Dernest olje kjøler ........

Og for den som bare tenker HK ..

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...d_of_10W30.aspx

http://www.opieoils.co.uk/product-finder.a...ndation#results

Link to comment
Share on other sites

som jeg har skrevet mange ganger . Gå inn på http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...Motor_Oils.aspx

sett deg ned og les . Bruk noe tid på tekniske data . Og om du ser/ leser oppdager du att tynn olje "flyter" bedre tar med seg varme og avfall mye bedre .

Og det som er sikkert får du lavt olje trykk etter innspirert kjøring ,på tomgang ER MOTOREN sliten og trenger overhaling .

Derfor første du trenger på en cosw før du trimer er en større radiator - for mere effekt er lik mere KW varme som må bort . Dernest olje kjøler ........

Og for den som bare tenker HK ..

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorO...d_of_10W30.aspx

http://www.opieoils.co.uk/product-finder.a...ndation#results

Så du mener at 0w40 olja er fint til sommerbruk? :P

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...