Jump to content

FMCN SS1 28.juni på Gardermoen.


and

Recommended Posts

Guest Jorgen_g_h

detta var bra treff folkens.. var artig med mye kjøring, fikk testa bilen jeg å tidene var greie så er strålende fornøyd jeg hvertfall..

 

gleder meg til å se bildene, carlos hadde et drit bra bilde han viste meg i stad..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

blei overaska over både bil og fører jeg å! hehe

Så ut som det fungerte ganske bra, litt problemer med bensintilførsel i svingene? Men hvorfor har du ikke fjernet tilhenger festet også...? Veier jo en del kg det også, siden du har plukket ut baksete etc mener jeg ;)

Link to comment
Share on other sites

Det ble som jeg trodde en av de bedre SS1dagene vi har hatt. Tider kommer ut mot kvelden.

Skal ut å hjelpe IDCN med tidtagning som en gjenytelse for hjelpen vi fikk fra IDCN på SS1kjøringen i oktober 2007.

Link to comment
Share on other sites

Så ut som det fungerte ganske bra, litt problemer med bensintilførsel i svingene? Men hvorfor har du ikke fjernet tilhenger festet også...? Veier jo en del kg det også, siden du har plukket ut baksete etc mener jeg ;)

 

kom du seint eller kjørte du ikke escorten? så den ikke når jeg var der..dro halv 3

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Kjørte Touran jeg, hadde vært og hentet ny dynamo til Escorten.

 

aha..! at du ennå ikke har kjørt escorten på de treffa de siste 3 ganga er ganske utrolig, med tanke på hvor nærme du holder til og hvor "banerigga" bilen din er :mellow:

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

aha..! at du ennå ikke har kjørt escorten på de treffa de siste 3 ganga er ganske utrolig, med tanke på hvor nærme du holder til og hvor "banerigga" bilen din er :mellow:

Den skal være 100% før den skal utpå noe bane. Dukker stadig opp noe, nå driver jeg og skifter dynamo og nye coilovers da de gamle lekker olje og dynamoen ikke lader skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

Den skal være 100% før den skal utpå noe bane. Dukker stadig opp noe, nå driver jeg og skifter dynamo og nye coilovers da de gamle lekker olje og dynamoen ikke lader skikkelig.

 

bra tanke det...blir vel fullklaff en gang i sommer!

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Alle tider i kjørt rekkefølge. Snurringer og kjøring utenfor kjegler er ikke tatt med.

 

Værforhold: Vekselvis overskyet og sol. Noen tider på slutten av dagen ble kjørt i regnskur.

Tempratur: 15-20grader.

Banetraseen: Tørr og ren uten altfor mye driftegummi på asfalten.

Tidtaking med stående start og fotocelle.

 

Jorgen_g_h/Jørgen Sierra Cosworth sedan 2wd

1.17.06

1.14.05 1riv

1.11.60 1riv

1.13.91

1,11.96

1.10.70 1riv

1.12.19

1.10.62 2riv

 

TDM/Trond Cosworth sedan 2wd

1.20.06

1.16.13

1.14.69

1.13.87

1.20.08

1.16.87

 

Jan Granada mk2

1.11.71 1riv

1.11.81 1riv

1.12.07

1.10.63 1riv

 

TJ_RS_Turbo/Torkel Focus mk1 ST170 stv

1.24.08

1.20.96

1.19.30

1.18.00

1.18.00 (Ingen dobbel avskrift dette. 2 like tider etter hverandre.)

1.19.02

1.18.38 1riv

1.18.79 1riv

1.18.38

 

Inge Puma 1.7

1.16.06

1.14.74

1.15.11

1.14.00

1.17.18

1.13.50

1.13.38 1riv

1.12.85

1.12.09

1.12.08 1riv

 

Sierra RS/Martin Sierra CLX dohc sedan

1.19.29

1.21.79

1.16.78

1.19.73 regn og våt asfalt.

1.21.99 regn og våt asfalt.

 

Carlos Cosworth sedan 2wd

1.11.91

 

Anders Scorpio mk1 sedan (2.9 12v?)

1.30.25 1riv

1.26.86 1riv

1.26.07

Etter disse tidene kuttet bensinpumpa etter 8konerekka, og nektet å være med videre selv med flere omstartforsøk. Stivere understell må til her om en skal til mål.

 

Bjørn_H/Bjørn Cosworth sedan 2wd

1.23.39

1.18.17

1.16.79

1.14.38

 

ford-racing Sierra Pintomotor med gasserturbo og 4x4

1.11.15

1.09.66 3riv

1.11.19 1riv

1.11.08

1.15.77 regnd og våt asfalt.

1.17.15 regn og våt asfalt.

 

Mats Volvo 244 Turbo

1.18.00 1riv

1.14.84 3riv

 

Åshøgda-raceway Sierra Cosworth sedan 2wd

1.14.65

1.12.62

 

Kristian BMW E30 2dør 2.7L

1.22.54 regn og våt asfalt.

1.22.00 regn og våt asfalt.

Denne bmwen kom ikke før på slutten av dagen, og alle kjørte tider er i regn uten feste for bilen. Bør kunne bedre tider.

 

Oppsummering av dagen:

Var skummelt lite folk og biler på begynnelsen av dagen, men ca kl13.00 løsnet det med depoet fullt av biler og folk. Været var med oss hele dagen, og asfalten var ren uten den driftegørra som vi hadde 1.juni.

-Dagens lyd går til Granadaen. V8 uten smogstruping kan vanskelig toppes.

-Dagens overraskelse ble Ford-racing med gasserturbo. 4X4 er heller ingen ulempe gjennom denne traseen. Denne bilen har potensiale.

-Pumaen til Inge har fått skikkelig sting i både lyden og tidene. Må da være noen i klubben med en fwd som kan gi denne karen noe å bryne seg på?

-Dekkrøyk i traseen går til Åshøgda. Der er det power i motoren. Blårøyk etter hjula på langstrekkene ved aks og bremsing. Kan bli tider av dette med litt flere gjennomkjøringer.

Ellers var det en opptur for crewet å se så mange deltakere som deltok for første gang.

 

Crewet håper at de grepene som er tatt nå i år har løftet disse SS1kjøringene mange hakk i kvalitet mot det som ble arrangert i årene før, og at flesteparten kommer tilbake igjen på årets siste SS1kjøring 4.oktober.

Edited by 351RS
Markerte beste tid uten riv
Link to comment
Share on other sites

Takk for "premien". :lol: :lol:

 

Ikke helt lett å si hvilken plass man kom på denne gangen ??? Uten riv ble det 4 plass, men med 1 riv ble det plutselig 2 plass, å siden 1 plassen da hadde 3 riv???? Hmmm....

 

Men jeg var vaffal langt oppe på lista. Hvilket tidstillegg regner man pr riv? Vet TS legger dette på slutttidene.

Link to comment
Share on other sites

Er svak for V8 så det valget er lett. Har oppvekst preget av tung rotasjon på Smokey and the Bandit, Bullitt, Hooper, Driver, Thunderbolt and Lightfoot og mange flere godsaker i 70tallsfilmer på slitte vhsbånd siden 1987. Den gangen var det ikke mye som kunne matche en amcar på norske veier. Kids av i dag får jo ikke annet en en "kul" mtvmusikkvideoreklame på 90minutter.

 

Var på IDCNkjøring nå så der satte de noen tillegg pr riv. Tror det var 4sek?

Uansett så mener jeg kjøringer uten riv er de som teller. Men vi kan jo lage et rivsystem.

 

Kan lage en Wall of fametråd med tider fra alle kjøringene våre. så kan man se hva som gjelder som i Top Gear?

Link to comment
Share on other sites

Er svak for V8 så det valget er lett. Har oppvekst preget av tung rotasjon på Smokey and the Bandit, Bullitt, Hooper, Driver, Thunderbolt and Lightfoot og mange flere godsaker i 70tallsfilmer på slitte vhsbånd siden 1987. Den gangen var det ikke mye som kunne matche en amcar på norske veier. Kids av i dag får jo ikke annet en en "kul" mtvmusikkvideoreklame på 90minutter.

 

Var på IDCNkjøring nå så der satte de noen tillegg pr riv. Tror det var 4sek?

Uansett så mener jeg kjøringer uten riv er de som teller. Men vi kan jo lage et rivsystem.

 

Kan lage en Wall of fametråd med tider fra alle kjøringene våre. så kan man se hva som gjelder som i Top Gear?

 

Hehe, da har vi litt til felles, har de filmene jeg åsså, faktisk endel av de på DVD. Må ikke glemme den originale "Gone in 60 seconds". Bare MÅ sees.

 

Med 4 sekund tillegg må poenget være å STRAFFE så det svir, å da er du jo ute av leken nesten uansett hvor bra tiden din er. Realistisk sett taper du vel MAKS 0,5 sek pr riv(litt avhenging av hvor brutalt du river), å hvis du da legger 0,5 sek, er det for å jevne ut tidene. Kan høre med TS.

 

Wall of fame er en bra ide "Rundetider SS1 2008" er jo en bra tråd tittel. Men da må vi vel starte med tider etter løype standardiseringa.

 

 

Med riv så menes det rivstart som å clutche ut og spinne i gang ikkesant?

 

Er riktig som Kverna sier: Det er når du bommer på en kjegle. En rivstart derimot er jo bare positivt for tiden din. ;)

Link to comment
Share on other sites

meget fornøyd med 1 plass jeg å. :D hadde ikke trodd at jeg kom til å kjøre så gode runder med denne bilen. :huh: :huh: ikke noe vesting deler i understell og relativt lite med motor effekt, tipper ca 180 hk.

 

åssen er spekka på de andre bilenne som kjørte her?

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Du slo hvertfall åshøgda med det dobbelte av hk, det er tøft i grunn. :)

mondeoen går med is pumpe også?

 

 

hehe joa gøy det å slå cossier men en gammal pinto ! hehe

 

mondeon går som aldrig før den, hehe sparte bare 8200 på å bruke is pumpe mot å kjøpe ny org pumpe :rolleyes:

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Fornøyd jeg, 3 på gjeldende tid.. det hadde jeg ikke trodd.. var artig..

 

Ja du kjørte deg bra opp i fra de første rundene. Trening gjør mester vettu. ;)

 

meget fornøyd med 1 plass jeg å. hadde ikke trodd at jeg kom til å kjøre så gode runder med denne bilen. :huh: :huh: ikke noe vesting deler i understell og relativt lite med motor effekt, tipper ca 180 hk.

 

åssen er spekka på de andre bilenne som kjørte her?

 

 

Da kan du vel starte med specsa på din bil, hehe.

 

Jeg har 330 hk, manuell, gatedekk, Quaife diff, å over 1640 kg med fører, så at jeg var tyngste bil, er vel hevet over enhver tvil. :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen_g_h

Jeg har 280 hk opsett sveisa sperre å dårlige dekk å gåene koni dempere med orginale kappa fjører.. så vil ikke si det er det beste oppsettet..

 

men artig forde..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 280 hk opsett sveisa sperre å dårlige dekk å gåene koni dempere med orginale kappa fjører.. så vil ikke si det er det beste oppsettet..

 

men artig forde..

 

Tja, da har du litt å hente da. Du får begynne å bestille deler, hehe.

 

dette var vel 6 gangen jeg kjørte løypa.neste gang ska jeg være der litt tidligere og kjøre hele dagen slik at jeg får trena mye.

da bli nok tida en annen:)

 

Joda, det hjelper å være tidlig. Men Inge med Pumaen rakk 10 runder han, enda han åsså var sein, hehe.

 

Har du litt grovt hva specsa er på din da?

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorgen_g_h

deler er allerede bestilt, coilovers å tårnstag, også skal jeg ha justerbare a armer, pluss forsterkinger der ekstra stag, å stivere stab stag bak, pluss gateslicks nestegang..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...