Jump to content

Bytte av registerreim og vannpumpe


Mk1-Sindre

Recommended Posts

Er fortsatt mange kilometer igjen til dette må byttes, men jeg vil høre om dette er en jobb jeg faktisk kan gjøre selv, eller om det må noe ekspertise inn i bildet? Jeg har null erfaring med mytte av registerreim og vannpumpe, så om noen kan si hva jeg trenger, og hva som grov sett må gjøres, hva som må passes på, hadde det vært knall! :)

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

 

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Link to comment
Share on other sites

Zetec er artig he he. Men det er ikke den letteste å holde på med nei. Mener å huske at det er merker nedpå veiva på din motor men er ikke det på kammene. Må låses i bakant og reimhjulene må skru's til med ca 70 Nm. Forhør deg med et verksted på fremgangs måten hvis du vil prøve selv, men om jeg ikke tar feil så er det bortimot 10 lapper for å bytte den reima på Ford verksted. Hør på Snap drive om pris, de er nok billigere.

Link to comment
Share on other sites

Godt at jeg kan skifte sjøl da :closedeyes:

 

Trenger ikke spesial verktøy, men du må låse kammene i bak kant, manger bruker en 14 og 15 fastnøkkel for disse passer inn, eller et flattjern som er 5mm tykk.

 

Denne jobben anbefales ikke om du har null peil for å si det sånn.

Trangt er det å...

94' Mondeo 2.0GLX Stv

01' Mondeo 1.8 125hk

78' Capri Mk3 2.3S

Link to comment
Share on other sites

Guest roarhetty

Hei

Oppgi regnr på PM så skal jeg regne en god pris på jobben

 

@Cossie270

er det med vannpumpe da?

Link to comment
Share on other sites

Hadde aldri giddet å bytte reg.reim og ikke vannpumpe, viss det var min motor vertfall :)

For da kan du banne på at den ryker etter 1mnd, og akkurat samme jobben må gjøres om igjen.

 

Er ikke nødt til å låse kammene i bakkant og løsne kamdrevene da.

Kan jo merke begge kamdrevene i forhold til toppdeksel, merke reimhjul, og så løsne strammer og reim.

Gjør alltid dette på jobb (Ford), funker fint det, så slipper man å demontere toppdeksel, kamdrev etc. :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

, men om jeg ikke tar feil så er det bortimot 10 lapper for å bytte den reima på Ford verksted. Hør på Snap drive om pris, de er nok billigere.

10 lapper?? Da tar du mye feil.

 

Har du AC og skal bytte vannpumpe så leverer du i hvertfall jobben til et verksted

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Guest roarhetty

Vianor Pitstop i Lier tar for jobb med Zetec

 

Tannreimsett 1425,-

Vannpumpe 787,50

4l rød G30 frostvæske 142,50

Arbeid med garanti og stempel i servicehefte 2625,-

 

Totalt 4980,-

 

Kontakt undertegnende hvis av interesse

Ledig timer rett etter sommerferie (august)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...