Torp Racing Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 hei. noen som har prøvd dette?har hørt av noen at det er bolt on og andre sier det ikke går.. noen med erfaring?
Ron Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 (edited) Det er bolt on,du må ha 4x4 cosworth starter,doch mellom axel. Starter kommer på feil side. Du kan bare feste starter i en skrue,øverste hullet uten gjenger + en 6mm skrue nederst.Du må også space ut utløserlageret 1.5 cm.For å slippe problemet med starter,så kan du flytte over kåpa fra4x4 Cosworth kassa. Har kjørt med dette fram til nå,har faktisk ikke klart å tatt livet av kassa enda Den har tålt 4 timer med bremsing,4 bakhjul,3 treff å har tatt livet av en bakende,ikke en ulyd av kassa,helt sjokkert over hvor mye juling de tåler om du bare girer som folk. Da jeg nå har kjøpt T5 med alt jeg trenger til den,har jeg alt du trenger til salgs om du er intr. Edited July 10, 2008 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race!
viggo Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 leste i en annen post at frontdiffen kommer i veien for denne ombyggingen.. stemmer ikke dette?(har hatt doch kassa liggende et år, enda ikke fått den i. mangler gearkasse festet og travers) Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Ron Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 leste i en annen post at frontdiffen kommer i veien for denne ombyggingen.. stemmer ikke dette?(har hatt doch kassa liggende et år, enda ikke fått den i. mangler gearkasse festet og travers) Om du skal bygge om fra 4 til 2WD så er dette riktig,starter kommer der frontdiffen står. Dette løser du enten ved å bytte forstilling å Bunnpanne,det har jeg gjort.Eller du bruker kåpa fra Cosworth 4x4 kassa,da kan du bare la alt stå som det er. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
RS_Hage Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Jeg har også bygd om doch/4*4 kasse. går greit det. men jeg lånte spesial verktøy fra ford. Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest
Sapphy Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 jippi, gjøre masse arbeid for å bruke den drittkassen der!
Knutte Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Drittkasse? - 1989 Ford Sierra 2.0 CL - 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt) - 1985 Volvo 240 GL (Solgt) - 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...) Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den! Nå kjent som Mskrinde
armani Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 drittkasse ja. er som et ror i skiftinga. helt *****.. mt75 er møkk 2wd sierra cosworth
kimosabi Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 (edited) Så kjøp deg en automat da. MT75 tåler mye stryk uansett den hvis folk bare lærer seg å treffe gira. Helt fine å gire er de også hvis giroverføring er tipp topp. Edited July 12, 2008 by kimosabi Sierra XR4i
Ron Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 trur nesten jeg må legge ut film før jeg river av MT75 kassa å setter i T5,tåler bank de boksa,ingentvil om det hehe.. er jo selvfølgelig mulig at den DOCH boxn i min har verdens beste sjøltillit,å trur den er en DOG box Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Recommended Posts