Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Det er bolt on,du må ha 4x4 cosworth starter,doch mellom axel.

Starter kommer på feil side. Du kan bare feste starter i en skrue,

øverste hullet uten gjenger + en 6mm skrue nederst.

Du må også space ut utløserlageret 1.5 cm.

For å slippe problemet med starter,så kan du flytte over kåpa fra

4x4 Cosworth kassa.

Har kjørt med dette fram til nå,har faktisk ikke klart å tatt livet av kassa enda :)

Den har tålt 4 timer med bremsing,4 bakhjul,3 treff å har tatt livet av en bakende,

ikke en ulyd av kassa,helt sjokkert over hvor mye juling de tåler om du bare girer som folk.

Da jeg nå har kjøpt T5 med alt jeg trenger til den,har jeg alt du trenger til salgs om du er intr.

Edited by Ron
Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted

leste i en annen post at frontdiffen kommer i veien for denne ombyggingen.. stemmer ikke dette?

(har hatt doch kassa liggende et år, enda ikke fått den i. mangler gearkasse festet og travers)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Posted
leste i en annen post at frontdiffen kommer i veien for denne ombyggingen.. stemmer ikke dette?

(har hatt doch kassa liggende et år, enda ikke fått den i. mangler gearkasse festet og travers)

Om du skal bygge om fra 4 til 2WD så er dette riktig,starter kommer der frontdiffen står.

Dette løser du enten ved å bytte forstilling å Bunnpanne,det har jeg gjort.

Eller du bruker kåpa fra Cosworth 4x4 kassa,da kan du bare la alt stå som det er.

Posted

Jeg har også bygd om doch/4*4 kasse. går greit det. men jeg lånte spesial verktøy fra ford.

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Posted (edited)

Så kjøp deg en automat da. MT75 tåler mye stryk uansett den hvis folk bare lærer seg å treffe gira. Helt fine å gire er de også hvis giroverføring er tipp topp.

Edited by kimosabi

Sierra XR4i

Posted

trur nesten jeg må legge ut film før jeg river av MT75 kassa å setter i T5,tåler bank de boksa,ingen

tvil om det :)

hehe.. er jo selvfølgelig mulig at den DOCH boxn i min har verdens beste sjøltillit,å trur den er en DOG box :lol: