Jump to content

ombygging fra 4x4 til 2wd? (sierra sedan)


JJinc

Recommended Posts

Dohc kasse? Spiser du sopp? Nei, du trenger T5 kassen m/traversen(6-7 lapper, 10 for ei overhalt), 2wd starter(1200-1500), plata mellom motor og gir(500-1000), mellomaksling(1000-1500), speedometerwire(250-350). Då har du det du trenger. Bør jo skaffe 7,5" diff også men kan fint bruke den originale. Du får jo en del for de gamle delene dine så det trenger ikkje bli dyrt.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Guest Klokkbil

jeg gjor dette får ca 2 mnd siden,jeg byttet forhjulstillingen og bunnpannen i tillegg til det ArneR ramset opp..ikke bruk dohc kasse,det må ver en nød løsning spør du meg,,

Link to comment
Share on other sites

t5 travers passer dårlig på en std 4x4 bil , så da må du bruke std 2 doch travers .

 

også kjøper du starter på dynga fra en escort 1,4 i nordic .

 

så må du dele akslingene foran slik at du får låst navet til spindelen .

 

t5 mellomaksling må du nokk gi nermære 2500 kr , da di nesten ikke er å få tak i lenger .

 

og kjør helst std 4x4 diff bak , da den tåler så å si like mye også koster di ikke mer enn en tusen lapp kontra en 7,5 " diff til 3/4 tusen

 

og det er forresten mange som kjører med doch boks , den tåler vist ufattelig mye juling .

Link to comment
Share on other sites

dohc kassa holder så lenge man ikke girer kjapt, enkelt og greit. dessuten bør alle være oppmerksomme på at en dohc kasse er langt ifra presis. de er ikke på langt nær like gode som en t5.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Mye merkelige påstander her. Komplett mellomaksling ligger på rundt 1000 lappen på ebay når de ligger der. 7,5" diffen tåler veldig mye meir juling enn 7" og eg nekter å tro at mange kjører cossie med dohc(det heter ikke doch!!!!) kasse. Så dårlig råd er det vel ingen som har i dag?? Då bør de holde seg langt unna cosworth og heller kjøre vanlig sierra.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Mye merkelige påstander her. Komplett mellomaksling ligger på rundt 1000 lappen på ebay når de ligger der. 7,5" diffen tåler veldig mye meir juling enn 7" og eg nekter å tro at mange kjører cossie med dohc(det heter ikke doch!!!!) kasse. Så dårlig råd er det vel ingen som har i dag?? Då bør de holde seg langt unna cosworth og heller kjøre vanlig sierra.

 

Har du en j ævli dårlig dag eller?? Prøv med en kopp kaffe å en go frokost du trur æ.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Er dessverre ufattelig mye eg ikkje har råd til. Men då holder eg meg unna i stedet for å begynne med sånne halvveis løsninger som alltid ender opp i grining. Men her inne er ikke jalla noe fremmedord dessverre. Men det kommer nok skal dere se :-)

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

okay dohc men den kassa funker som smør. en kompis kjører 530nm og 430hk på sin nå å den holder fjell.

7"bak diff er bare og glemme om den ikke er sveisa. har kvellet 2stk men dohc kassa er like fin

Link to comment
Share on other sites

Guest Red Devil

du trenger vel strengt tatt ikke gjøre noe i forstillinga?

 

det du MÅ gjøre er girkasse og mellomaksel. inkl startern

 

har gjort dette selv og det funka knall...

Link to comment
Share on other sites

Noen som driver med dette?

Hvor mye koster dette å få gjort

 

Du kan få kjøpe kasse og mellomaxel hos meg for 750kr,

jeg har dette i min bil, å det fungerer perfekt.

Da har du strengt tatt alt du trenger,siden du selv har 4x4 starter.

 

kan ta det med til Våler 3 august om du skal dit. :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

du trenger vel strengt tatt ikke gjøre noe i forstillinga?

 

det du MÅ gjøre er girkasse og mellomaksel. inkl startern

 

har gjort dette selv og det funka knall...

 

er vel en fordel å ta vekk drivakslene foran da. de kan jo ikke bare henge å slenge ;)

del det ytre leddet, og la spindel delen stå igjenn. funker bra. dette har jeg gjort på mitt prosjekt. (2wd på 4x4 understell)

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@
er vel en fordel å ta vekk drivakslene foran da. de kan jo ikke bare henge å slenge ;)

del det ytre leddet, og la spindel delen stå igjenn. funker bra. dette har jeg gjort på mitt prosjekt. (2wd på 4x4 understell)

 

de henger jo ikke å slenger så lenge framdiffen sitter der...

 

men da må man vel ha starter på andre siden, trur det er det smareste uansett, flytte over det fremre huset fra en 4x4 kasse

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke bare selge unna 4wd delene og kjøpe inn komplett 2wd deler? Klart det koster men jeg ville gjort det sånn ihvertfall. Bakstillinga er jo bare å beholde(ikke diff og travers hvis man skal jage hk). Jeg er veldig enig med Arne R her.

Sierra XR4i

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...