Jump to content

Resultater på 0-100 og evt toppfart?


Guest ove

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:ph34r: Kjørte vingebilen i benken på bosch elektro i fredrikstad med en fart på 290 km ved 6950rpm (5 gir).På vei til gøteborg hadde Gaylord og jeg 7500rpm på femte gir dette bør jo være ca 315km eller mer .... var ikke helt stille i den bilen Har kastet speedometeret blir jo bare skremt...
Link to comment
Share on other sites

Det forteste jeg har kjørt med granaden før jeg mista lappen var 235kmt på 5 giret mot rudskogen målt på gps (drammensveiene), tok jo litt tid å pine ut de siste kilometerene da.......:) Vel å merke med en frisk 2,8i og 3,45 utveksling på bakaksel..... og 0-100kmt på 8,7sek målt på klokke......

Fortere enn det er det ikke stabilt å kjøre med en original granada, men skal ha twinturbo om noen måneder, da blir det spennende å se hva jeg kan dra med ca 400hk+ nedover mot rudskogen. :D

Har:

 

Ford granada 1978mod 2-dørs 2,3L med svart interiør!

 

Har hatt:

 

1982 2,3L stv 1982 2,3Gl med vinyltak.. 1978 2,8ighia s-pack. 1978 2,3L 2dørs 1979 2,3Gl sedan 1984 2,8L stv 1982 2,8 ghia sedan 1978 2,8iL 2-dørs med vinyltak og soltak! 83mod 2,3l stv, 1978mod 2,3l 2-dørs, 1977mod 2,3gl 2-dørs, +++ noen delebiler oppigjennom.

Link to comment
Share on other sites

Forbeholder meg retten til å kalle dette oppspinn pga en hendelse i Renfast-tunnellen nord for Stavanger. Kort fortalt, 190km oppover, turtallsperra 5.gir nedover. (etter meteret å beregne ca 260km med litt for stor rulleomkrets på dekkene) Passerte onkel blå i bunnen av tunnellen, fremdeles på turtallsperra 5. gir med smell og opp mot 1m lange blå stikkflammer. Siden jeg visste lite om hva slags utstyr de hadde, bremsa jeg på brekk og gir, men var nesten oppe på andre siden før de nådde meg igjen. Lå da i 30km. Slakket opp til ca. 10km, men stoppet ikke, kjørte og kjørte så vakkert til sirenesang, blålys og blinkende fjærnlys. Sidevei, tomgang 1.gir, da kommer de opp på siden for å brekke inn foran meg.

Resultat: Snittmåling, 100km i 80-sone, kr.2500.

Bi-produkt: En stk. rasende politimann som veiva med knyttneven i blindt raseri, for så å roe seg et par hakk til kun rasende, "... og hvis du **** ikke godtar dette forelegget skal jeg faenmeg dra deg for retten og få deg dømt på strengeste vis...!" Politimann nr.2 var mest nysgjerrig på en fortrolig samtale om "hvor stor fart hadde du egentlig?? Vi har snittmålingen, fortell, det blir mellom oss....!"

Det måtte prøves én gang, max uflaks å treffe på lensmannen fra Rennesøy sin gammelrosa Pug 406T. LIkevel en opplevelse for livet, å komme fra å dra forbi politiet i 260, OG å komme fra det med lappen i behold. Var forresten sikkert ganske hårreisende å se en grå strek med drønn og blå stikkflammer dra forbi i 180km mer enn seg. Det smallt no vanvittig inne i tunneller, det bekreftet en jeg kjørte forbi i en tunnell. Han hadde takluka åpen og beskrev smellet som om noen hadde dradd av ei hagle inni bilen hans...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
:ph34r: Kjørte vingebilen i benken på bosch elektro i fredrikstad med en fart på 290 km ved 6950rpm (5 gir).På vei til gøteborg hadde Gaylord og jeg 7500rpm på femte gir dette bør jo være ca 315km eller mer .... var ikke helt stille i den bilen Har kastet speedometeret blir jo bare skremt...

Orginalutveksling? Og hvilke dekk?

Link to comment
Share on other sites

Den gamle servicebilen min fekk eg opp i ca 150 i nedoverbakke på Shetland då eg var der borte i fjor på ein jobb. Heldigvid kun 1 politi på heile øya, så minimal sjanse for å bli tatt.

Bilen var ein 1994 Ford Transit med 2l bensiner på ca 95 hk

Link to comment
Share on other sites

0-100 på 6.5 sek med full bil - helt std sierra cosworth.

toppfart? aner ikke. måtte bremse ved 225 pga trailer.

 

"kone"bilen tar en std sierra 2,0i cls på kvartmila, men ved 150km/t feiga jeg ut pga ustabilitet.

Peiling på å kjøre bil du da :)

Link to comment
Share on other sites

HUFF! sier jeg bare...... lurer på om jeg rett og slett bare skal slutte å kjøre bil på veien, det er jo SÅ menge idioter ute å kjører....

Og til deg som mener du hadde 260km/t på sperra, og kjørte forbi snuten, JA, det må være oppspinn, det hjelper ikke å bremse ned til langt under grensa, og kjøre sånn en stund, og tro at du drar gjennomsnittet ner, de stopper målingen lenge før det :lol:

 

Ps: ja, jeg har vært ung og dum jeg også..... Men det er faktisk skremmende å tenke tilbake på hvor heldig man faktisk var... :o

Link to comment
Share on other sites

Guest aNTILooP
audi s2? audi missviser sykt mye da du tipper 200.. satt på med audi rs2, prøvde å kjøre fra E-46 bmw m3, da det sto 290 på steedometeret hang fortsatt bmw'n på. og den er sperra på 255,5.

Sperra borte ... sitter en KKK27 turbo i den og rs2 kjøler og andre dyser og 3bar map sensor. Sånn grundig spec vet jeg ikke, men er blitt trimmet av Norhspeed i Bergen.. Det satt 15" felger på den da, og er ikke det orginalt på S2? så det kan vere at speedoen ikke er 100%, men skal ikke missvise pga rulleomkrets..Detta er en bil som fløtter på seg..S1 gir kasse.. Ikke spør.. har ikke peil på hvordan den har havna i der, lurte på det samme.. Har aldri sett/hørt om gear kasse med første bakover på quatro..

Link to comment
Share on other sites

Og til deg som mener du hadde 260km/t på sperra, og kjørte forbi snuten, JA, det må være oppspinn, det hjelper ikke å bremse ned til langt under grensa, og kjøre sånn en stund, og tro at du drar gjennomsnittet ner, de stopper målingen lenge før det :lol:

Dette var i 99 eller 2000. Om du ikke tror meg, kan vi kanskje gjøre det litt interessant? Jeg tror det eksisterer tape fra tunnellen, jeg tror de brukte tape da 3 ungdommer i en merce kjørte seg ihjel der et halvt år etter. Det ble da sagt på TV Vest at det var "registrert hastigheter opp mot 260km, uten at jeg kan gå i detalj". Tunnellen har alltid hatt overvåkningskamera, men disse tillates ikke brukt til annet enn trafikkovervåkning, da disse ikke er skiltet eller spesiellt egnet. Det er nå satt opp fotoboks der.

 

De kan ikke avslutte en gjennomsnittsmåling med primitivt utstyr når de ikke aner avstanden til bilen foran. Det ble litt avstand på en måte... De kunne kanskje avslutta målinga da de nådde meg igjen, men det finner jeg lite sannsynlig. Jeg ble i ettertid fortalt av en arbeidskollega bosatt på Rennesøy at med det utstyret de hadde der, måtte begge bilene stå stille før målingen kunne avsluttes.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
De av dere som har målt hastighet med gps. Hva slags utstyr har dere, og hvor får man tak i det? Pris? :unsure:

De fleste gps-enheter har både snittfart, og aktuell fart. Magellan gps fex.

 

www.gps.no ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest ykarlsen
ja, får henge meg på dramaet. noen som kan regne ut toppfarten??

Ifølge mine kalkulasjoner 306.....

Med det forutsetter at turteller etc var korrekt..

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

naboen sin supra går i 300 km... men der stopper speedoen men bil drar enda.

 

min bil.... 0-100 vel.... med medvind og hjemlengsel greier den 7,2. toppfart ... veit itj

Link to comment
Share on other sites

min bil.... 0-100 vel.... med medvind og hjemlengsel greier den 7,2. toppfart ...

hva har du målt med? Det hørtes 1,5 sekund for raskt ut (minst) for en xr3i!

Link to comment
Share on other sites

Kjørte 6,7s til 100 og 240km/t toppfart v7250rpm med en M3 E30 jeg hadde.

 

Sedan Cossien jeg hadde kjørte jeg 13,22s på 402m, sluttfart 177km/t.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...