Jump to content

Identifisere V6


Zykotec

Recommended Posts

Hei der, har skaffa meg en Sierra 2,3 ghia som har hatt motorbytte til 2,8, men aner ikke hvor motorn kommer fra, årsmodell etc. hvordan finner man ut dette?

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei der, har skaffa meg en Sierra 2,3 ghia som har hatt motorbytte til 2,8, men aner ikke hvor motorn kommer fra, årsmodell etc. hvordan finner man ut dette?

 

Finnes en markering på de, som viser hvilket år motoren er bygd. Alle motorer er bygd året før årsmodellen på bilen den har stått i. Ellers kan du enkelt se om motoren er grå, i så fall er den nyere enn 83. Og en 2,8 forgasser motor kommer nok fra en Granada. (Kansje Capri, men tvilsomt.)

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hei der, har skaffa meg en Sierra 2,3 ghia som har hatt motorbytte til 2,8, men aner ikke hvor motorn kommer fra, årsmodell etc. hvordan finner man ut dette?

 

Bakerst på høyre side er det er felt hvor det er støpt inn produksjonsår, produksjonsuke og type blokk. En 2,8 har en stor E. Uke og år står under E'en

 

Svein A

Link to comment
Share on other sites

takk for hjelpa, er en pmbygd motor (fra I til forgasser) så vidt jeg vet, er grå, med oljepåfylling og servopumpe på motsatt side av det det var på XR4'en min, så var litt usikker, skal sjekke nummer etterpå:)

Edited by Zykotec

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

ok, er en stor e og 3- eller 13-86 ved fordeleren, og PR-IGB13680 foran på vestre toppen, er altså en 2,8 i levert i en 87 modell bil da,Scorpio motor sannsynligvis?

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 years later...

Hei.. sorry men denne gamle tråden hadde mye god info, men mangler litt angående 2.4 og 2.9.. (som jeg trenger)

 

 

Etter å ha kastet bort tid på å demontere en motor som skulle være en 2.9 lurer jeg på følgende..

 

 

støpe koder på v6 motorene.

 

2.0 ?

2.3 C?

2.6 ?

2.4 D

2.8 E

2.9 F?

 

er dette korekt..?

 

 

hilsen Tormod

Edited by HIFIUBBEN
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...