Jump to content

Et par nye biler i hus.


Skrotnissen

Recommended Posts

Først her dukka det opp en Blå 75 2dørs Granada 1700 V4 på granadaforumet. Bilen var litt for dyr etter hvordan den virka å være i stand. Så den gikk i glemmeboka. Men så spratt den topicen opp igjen hvor eier trua med å hogge bilen dersom ingen henta den snart. Så dum som jeg var bøy jeg 2500,- for den. Dagen etterpå fikk jeg beskjed om å hente den. Så da var det bare å ta en kjapp telefon til et par kammerater og legge ivei. Sånn i ti, halv ellve tiden på lørdagskvelden stod vi uttafor hos selger. Bilen stod i en liten garasje hvor den hadde stått i 6 år uten å leeseg en millimeter. Der var det snø på utsiden, så det å få dratt den ut på veien for å få den på hengeren var et prosjekt i seg selv. Men med Scorpioen og mye slakk på slepetauet fikk vi da lugga den ut tilslutt. Fikk den på hengeren og dro hjem. Dagen etterpå var det fyring. Hadde fått beskjed om at motoren var slutt, ikke at det var noe problem for min del. 1700V4 i en granada er ikke veldig underholdende. Men! Man må jo prøve å starte faenskapet fordet. =P Smekka i et batteri og begynte kjiminga. 13-14. runden så starta den. En sinnsyk ulyd i motoren, men den gikk! Ulyden kom fra balanseakselen som var totalt slutt. Etter endel lugging fram og tilbake slapp tilslutt bakbremsene også. Så da var det rett bort på jobben for vask og sjekk under.

Konklusjonen ble da, ny motor. Bytte frontplate og en framskjerm. Lakkere fronten og ta bilen i bruk. Det har ikke skjedd mye enda. Da det ikke gikk mange dagene før neste bil dukket opp. =P

 

Historien fortsetter så under bildene av 75`en.

 

PA210013.jpg

 

PA210014.jpg

 

Litt ut i uka som var. Begynte en kjenning å mase om at jeg måtte se å kjøpe Consulen hans. En knallgul 74 Consul Coupè.

Som jeg sa så hadde jeg nok biler å stri med fra før, men vi ble da enige om at han tok en bil i bytte og noen kroner i mellom, så ble det jaggu handel der og. Fikk brå montert i sammen 17m `en han skulle ha i bytte og kjørt over med den. For så å kjøre consulen hjem. Etter 2 timer i en 17m uten eksosanlegg gleda jeg meg fryktelig til å komme inn i en godt lydisolert consul med lav sekserbrumming. Så selvom bilen var noe dårligere enn forventa var jeg ikke sen med å handle.

Den står nå i garasjen i vente på litt nye forstillingsdeler. Da det som sitter der nå er totalt ihjelsenka. Samtlige både foringer og kuler er totalt slutt. Ellers så blir det å sveise det som er å sveise, lakkere den gul på nytt og trekke nytt vinyltak. Samt sette i grå recaro framstoler, en litt friskere 2.8 som står her og bygge ny eksos.

 

PA280005.jpg

 

PA280006.jpg

 

PA280007.jpg

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Har ikke planer om å selge verken 75`en eller rattet i Coupè en. Men skulle det bli så er dere notert begge to.

 

Sedanene kan bli vel så råe ja! Ingen tvil om det. Og vi får se hva vi får til. Leker allerede med noen idè er der :)

 

Eivind har solgt Coupèen til fordel for en 17m P5 og en alt for stor bunke kroner gett. ;=)

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja ja ja ja! Rattet er vekk nå! Sammen med resten av interiøret, alle ruter, dører bag, panser og lykter.

Jakten på rust har begynt og heldighvis var det ikke mye å finne! Litt i vindusrammene foran og bak, og litt under sideruta på høyresiden. Skjermfeste og innerskjerm på venstre side. Driver å sliper ned nå og sveisinga blir vel gjort nå i løpet av noen uker. Den skal være ferdig lakkert innen utgangen av januar, og ferdig montert i løpet av Februar. Så skal jeg bygge ferdig en 351W som står her og støver og hive nedi den :) Skal være klar til tidlig vår tenker jeg. I værste fall blir motoren kun bygd ferdig og ikke montert før neste vinter. Ny manuellkasse er dyrt, og man dør ikke av å kjøre frisert 2.8 en sommer.

Kommer bilder når det skjer noe som er verdt å visefram.

 

Den blå er btw klar til EU. Men får drøye til over nyåret. Gnien som jeg er ;)

Edited by Skrotnissen

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Guest ZeroCool

ja blir saker dette skrot:) ja du får ta godt vare på gamlebilen min ass:P husk å ta deg en tur over med noe greier å den pickup bilen din for olje en dag da:)

 

den coupen der bytta jeg mot den 17m å noen kr til fordel av den coupe gt3000 som skal fikses opp:P

 

 

MVH

Eivind

41242698

Link to comment
Share on other sites

HaLden vettø ;)

Ja da var det nok deg jeg møtte i rundkjøringa ved kiwi på brødløs eller hva det heter der.. Var nesten så jeg snudde og fulgte etter for og få sett litt mer på bilen.. hehe.. :lol:

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...