Jump to content

Biltema!


SierraStian

Recommended Posts

biltema har blitt mye bedere enn d var før i hvertfall. d jeg har erfart i hvertfall.

enneledd osv virker greit,

tennigs deler er veldig avhenge av hvordan bil de er til.

dårlige foringer

bra olje osv, er jo ikke biltema som lager den, atf olja står d faktisk orginale ford delenummer på:)

mulig bremse skivene er laga på samme sted, men de er IKKE d samm, jeg har kjørt med både bremo og biltema, med mintex klosser. og kjenner stor forskjell, til og med pedalen blir anneledes, skivene blir skeive om du bruker bilen litt, osv..

så min mening er att skivene er søppel.

men om du setter de på en bruksbil man ikke "bruker" så holder de lenge.

styr unna hjulager:P

de har faktisk en del bra verktøy nå, og koster ikke noe,

om med den garantien så er d bare og bytte. de er ikke vanskelig på d, ikke her i området i hvertfall :)

 

men dette er en genial butikk som har alt..

 

og om noen har lurt på hvorfor brusen der smaker anneledes så er d fordi d er b vare. :P

 

d er mine erfaringer :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøper ALDRI slitedeler eller andre deler til bilen av betydning fra Biltema. Får rett og slett en dårlig følelelse av å montere f.eks ei ny bærekule til 198 kr. fra Biltema.

Angående bremseskiver.. veit ikke hvor Biltema skivene kommer fra, men det er i hvertfall ikke Brembo! Det veit alle som faktisk har kjørt med Brembo skiver på bilen sin.

Hadde så vært tilfelle, så hadde nok folk gått mann av huse for å kjøpe "Brembo" skiver til Biltema-pris.. Dessverre funker ikke virkeligheten slik..

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Syns denne tråden er genial så må få den litt opp igjen ;)

 

 

hehe fint du syns det :)

Jeg har mye positive erfaringer :) Biltema passer lommeboka mi godt og man får ofte mer enn det man betaler for. mn joda det er klart panikken sprer seg når man finner latterlig billige endeledd og andre chassis deler.. (og andre ting ;) )

Så er ofte jeg heller velger orginaldeler på Ford. Både biltema og ford er bare 10min kjøring fra meg, så er stamkunde der :D

Noe sierran setter pris på :)

Forresten noen som har kjøpt eksosannlegg (bakre lyddemper osv) til sierra på tema? Tenker da på passform og slik. Vet ikke hva de koster på Ford, men der får man jo Motorcraft som er originalt.

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierraxr4x4

biltema har masse greit, di,

verktøyet med 10års garanti er greit å bryter du de søndt so får du nytt,

pakkningsett til god gammal sierra motor er gulle god,

regreim settet funka fint d,

å bærearmer å endeledd å styrekuler å slikt synest eg er helt greit på biltema,

men hjullager bør dere styre unda,

biltema eksos rør er også helt grei,

tennpluggene deres er boss

å pluggledningene også

men tenningsmodulene funker,

Link to comment
Share on other sites

Ang. bremseskiver på Sierra, så er det vel en del andre ting som kan gi kast i rattet der..

Må jo omtrent bytte alle deler i forstillinga for at det ikke skal riste.

 

 

ja er andre ting som kan gjøre att d rister i ratte. men du klarer lett og lokalisere hva som rister.

er skivene skeive så rister d bare når du trår på bremsen, rister d i ratte når du bremser er d forran, rister d i hele bilen og ikke ratte er d bak. rister d i ratte hele tiden når du kjører er d sansynelig vis dårlig avbalangserte hjul eller skjeive felger.

er enneledd osv skikkelig sliten rister d oxo. er ikke veldig vanskelig og finne feilen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har dårlig erfaring med både tennplugger og verktøy fra Biltema.

Når jeg kjørte med tennplugger fra Biltema ville ikke bilen starte hvis det var under 4 plussgrader ute :( Kjøpte plugger på Ford og ble kvitt problemet.

Har brukt litt verktøy fra biltema. På skrujerna så brekker spissen. Knekte leddet på latmannsarma når jeg skulle skifte dekk. Ødela nokre bolter før jeg fant ut at størrelsen stemmer ikke på fastnøklene :wacko:

http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har dårlig erfaring med både tennplugger og verktøy fra Biltema.

Når jeg kjørte med tennplugger fra Biltema ville ikke bilen starte hvis det var under 4 plussgrader ute :( Kjøpte plugger på Ford og ble kvitt problemet.

Har brukt litt verktøy fra biltema. På skrujerna så brekker spissen. Knekte leddet på latmannsarma når jeg skulle skifte dekk. Ødela nokre bolter før jeg fant ut at størrelsen stemmer ikke på fastnøklene :wacko:

Akkurat det syns jeg er godt gjort :P boltene mine satt også godt så jeg stod og hoppa på den, og den knakk ikke, men bare bøyde seg bittelitt så jeg får den ikke sammen igjen :P men ellers helt konge ;)

 

 

 

Sånn som multispray, rustløser osv fungerer også helt konge i fra biltema!

Frostvesken også! Spylevesken funker bra om sommern men ikke når det er over 20 minus, da det står at denne bare holder 18 minusgrader ;)

Den billigste vinkelsliperen fungerer også helt perfekt, til kapping av eksos anlegg og til lignende garasjebruk!

Elektrode aperatet til bare 799kr, funkerer også helt feil fritt til små sveising(eksosanlegg, karroseri plater o.l)

Biltema er genialt :)

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

enig med GlennAre, biltema har mye bra, men dog mye søppel. liker verktøyet dems, billigere med 10 års garanti tror eg ikke finnes.

selv kjøper jeg bare biltema sin kjøleveske. og har 2-3 toppakningsett liggendes, billig og greie

Link to comment
Share on other sites

jøss :) det var en positiv ting det med clutchen. Har bestilt meg komplett eksos annlegg fra biltema i dag. kommer på overkant av 900kr.

Den midtre lyddemperen sprakk i dag hehe. har nok ligget kondens der en stund får å si det sånn ;) så skifer jeg alt, for alt sammen er dårlig. Men det tar 2-3 uker å få det :( så har tettet det midlertidig... Man kunne jo høre meg fra andre siden av byn hehe.

På Ford skulle de ha nermere 3k...

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Har brukt clutchsettet fra biltema på en ohc, og kan ikke si noe annet en at det fungerer helt topp :)

de va bra:) mykje billigare en bilxtra og meca;) ca 1000kr billigare:P

1992 Ford Sierra 2.0 clx Stv.

1986 Ford Sierra 2.0 IS(spiker)

1982 Opel Kadett(til salgs)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...