Jump to content

S: 1985 Toyota Tercel 1.5 Winter-Rallyedition 2008


Kverna

Recommended Posts

1985 Toyota Tercel vurderes solgt

 

1500ccm motor fra kjente Toyota motorsport i Japan.

2 ventiler per sylinder, fire sylindre i rekke - langsmontert i motorrommet.

72hestekrefter i alt, 19 per hjul i firehjulstrekkmodus hvis man ikke trekker fra drivverkstap.

Varver helt opp til 6000 runder, selv om den hverken trekker eller liker seg på disse rundene.

 

Karosseriet er orginalt fra Japan, solgt nytt i Norge. Motorsportkarosseri. uten takluke eller el-vinduer.

Meget pen blåfarve, som har blitt prøvd flekklakkert av forrige eier uten særlig hell.

Rust i bagasjen, så ikke oppbevar små mynter, kinderegg, skiftenøkler, løse pipesett, små dyr eller barn under kjøring. Veldig greit hvis man trenger varseltrekanten fra bagasjen og har låst inne nøkkelen.

 

Drivverket består av en tett og fin 5-giret girkasse, med lavserie og valgfri forhjul- eller firehjulstrekk. Dette kan sjaltes i fart, hvis man ser bakken foran er utstyrt med blåis.

Sperre på senterdiffen, så her er det muligheter.

 

Det står 3 grove vinterdekk på den nå, og ett spett sommerdekk da jeg klarte å pungtere på en ekskursjon vi hadde sammen med en subaru L-serie.(Han pungterte også på samme dekk, for historiens dybdes skyld)

Siste dekket følger med, luft kommer i tillegg.

8 stålfelger med hvit rallylakk på. Ett sett Toyota senterkopper følger med, noe som betydelig oppgraderer bilens, naturlig, gode utseende.

 

Mods som er gjort er som følgende:

-Panser lakkert med matt svart rallylakk

-Panser hevet i bakkant med 11 kobbermuttere, og 1 alumutter, i henhold til PIAA/wrc reglementet anno 1985/1986

-Røde OMP skvettlapper skrudd med 50mm selvborrende skruer rett i hjulbuer, bensintanker og elektrisk anlegg der det var mulig. Gir bilen ett meget sporty utseende.

-Dekaler i bakvinduene, som viser hvilke rallylegender som farter rundt i en sådan grom farkost. Kjøper vil få sitt navnepreg satt på før overlevering hvis dette er ønskelig.

-Sporty 3-eika ratt med gul toppstripe så man hele tiden vet hvor man har skuta

 

 

 

Selges for bud på/over 7000kr, evt bytte i noe morsomt til sierra/cosworth

 

2 ganger 12" A/D/S bassere, på en A/D/S 2800W monoforsterker kan følge med for 3000kr ekstra hvis det ønskes. Ellers vil dette bli rivd ut med løpefart og armslag på en gang.

 

Anders Kverneng

Lier Sykehus, Buskerud

926 43 323

466 21 494

kverna@gmail.com

sms

pm

mail

sende postkort hvis du er på ferie

 

S7300279.jpg

 

17102008002.jpg

 

S7300288.jpg

 

07102008007.jpg

 

S7300264.jpg

 

th_25112008066.jpg

Video fra transportetappe mellom to fartsprøver

Edited by Anders Kverneng
Link to comment
Share on other sites

LIKTE annonsen din! "Rust i bagasjen, så ikke oppbevar små mynter, kinderegg, skiftenøkler, løse pipesett, små dyr eller barn under kjøring. Veldig greit hvis man trenger varseltrekanten fra bagasjen og har låst inne nøkkelen" :D

 

Edit: Fillern Thomas.A kom rett før meg!

 

Lier Sykehus?

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Ahahahahahahahahaahah!

Må være tidenes salgsannonse dette her! *ler godt* :lol:

 

Men, trodde ikke du skulle selge denne før vinteren var over..? :/

Godt jeg kan underholde. Har en bil for mye i gården, og vil gjerne kjøre bakhjulstrekk igjen

 

LIKTE annonsen din! "Rust i bagasjen, så ikke oppbevar små mynter, kinderegg, skiftenøkler, løse pipesett, små dyr eller barn under kjøring. Veldig greit hvis man trenger varseltrekanten fra bagasjen og har låst inne nøkkelen" :D

I only tell the truth, the rest is free

 

haha, lei av tercel allerede?

 

Lei 4x4. Alt for behagelig og lettvindt å bare kjøre opp gårdsplassen uten vinsj

Link to comment
Share on other sites

Bra annonse..:P Men dette er da ikke FORD SELGES!! :-) hehe :P

Allerede sendt en varsel til moderatorene når jeg innså at jeg posta feil :)

 

Glemte å nevne at det er montert to, snart tre, gyrostabilisator-wundiser på pod'en i midten. Disse lukter underbar pistasj. Disse i tilegg til klokkene gir deg full oversiktig om forholdene i løypa, selv om sikten er null

Edited by Anders Kverneng
Link to comment
Share on other sites

Trikset er å ikke ha de i mer enn to uker vettu.. Slipper unna da. Må vel ha en bruktbilsjappe på deg men holder med enkelmannsforetak å da ere penger å spare!! :P

 

Bare å ta detaljene på pm så starter jeg storbutikk jeg vettu :D

 

Har forresten betalt omreg, så da er det muligheter for ny eier(er det ikke ?)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...