Jump to content

V6 trimdeler


Count

Recommended Posts

-Har også to oljepumper, ei fra 4.0 OHV og ei fra 24v cosworth.

-Topper fra 4.0 med store porter og "fastburn" brennkammer. [Ventilene solgt]

Har også endel annet rask liggende, blant annet et par V6 startere..

 

-Bunnpanne med påkobling til oljeretur [sOLGT]

-Har ei veiv, stålråder og stempler fra 24v BOA til overs. [sOLGT]

 

 

Kom med bud, delene skal bort.

 

Delene befinner seg i trondheim

Tlf 95276404

Edited by Count

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Er det noe forskjell på råder stempler og veiv I 24v i forhold til 12v? tåler de mer?

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Veiva har en ekstra balanseringsvekt på midten, og diverse annet.

stemplene er støpte mahle med grafittcoating.

Rådene er smidde og i stål

og Frofix mener 24v IKKE har Mahle og tåler max 270hk..............................

Det er hva han sier til meg..................

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

I agree, stock 24v's can make over 300 hp on stock pistons and low boost, been there done that. After that you need to lower c/r to what you want. Hence forged pistons, forget this rubbish about decompression plates. The stock piston wasn't made with enough meat to be bowled/skimed. Mahle wouldn't have made it over weight in then first place.

 

Velg selv hvem du vil tro på. Frofix eller Mike Johnson. Kjent ekspert på 24v og sjef for Boost Performance i England.. ;)

 

Fortsatt til salgs!

Bilder kommer over nyttårshelga.

Edited by Count

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Gi bud står det.. :)

fikk akkurat vite fra frofix at stemplene bare passer i 2.9 da.. Siden 2.8 har 93.3mm i borring..

Men rådene og veiva passer

 

Bunnpanna er solgt!

 

Alle mine håndbøker sier at 2,8 og 2,9 har samme boring, 93,03mm.

Standard boring er oppgitt i 4 klasser, fra 93,010-93,050

Overdimensjon A-B-C 93,520-93,550

Service: 93,040-93,050

Overdim. 0,5: 93,540-93,550

Overdim. 1,0: 94,040-94,050

 

Stempler finnes i tilsvarende dimensjoner for å få riktig klaring.

 

2,9 24V er ikke inndelt i like mange klasser, men følger de samme mål.

Cylinder bore Ø, class 1 mm 93,01 – 93,02

Cylinder bore Ø, class 2 mm 93,02 – 93,03

Cylinder bore Ø, class 3 mm 93,03 – 93,05

 

Uansett, det sikreste er nok å måle først.

Link to comment
Share on other sites

Velg selv hvem du vil tro på. Frofix eller Mike Johnson. Kjent ekspert på 24v og sjef for Boost Performance i England.. ;)

 

Fortsatt til salgs!

Bilder kommer over nyttårshelga.

Det gjør jeg uten tvil, men mener ikke å henge ut hverken deg eller Frofix, men nevner ingen her.

da vet den det gjelder hvem det er, gidder ikke spre dette over forum...............

Var bare en opplysning ang hva motoren tåler om dette skulle komme videre frem og syntes de som tror på den ene eller andre skal vite hva som blir sagt av "De som kjenner denne motoren" har sjekket litt rundt denne motoren selv og har 2 stk, så ingen probs om jeg tror på feil person... :P

Edited by scorpio

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

Velg selv hvem du vil tro på. Frofix eller Mike Johnson. Kjent ekspert på 24v og sjef for Boost Performance i England.. ;)

 

Fortsatt til salgs!

Bilder kommer over nyttårshelga.

 

Jeg støtter Count, ingen tvil hvem jeg tror mest på her....

Mike er en av få som lever av å blandt annet trimme disse motorene!! Han er flink og seriøs i motsetning til f.eks Topp Boss og andre selvutnevnte "spesialister" på denne motoren..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har IKKE pratet med Mike Johnson, men sjekket litt rundt denne motoren for å få litt mer futt i den og Frofix hadde sagt div til meg tidligere ang denne motoren som var meget lovende, da jeg snakket med en bekjent som kunne ta med deler fra statene eller skaffe billig fra England, da var det en annen tone på han om hva som kunne gjøres................ Da var det Emerald tillegg som gjaldt, så laget han en tråd om hvordan? her på forumet. Mine kontakter mener det er mulig å hente 450-500 hk på denne bunndel std, noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

90`Scorpio 2,9 i GL 4x4 (Combi)

91`Scorpio 2,9 i CL (Sedan) Skrotet

91`Scorpio 2,9 i 24V Ghia (Sedan) Solgt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har IKKE pratet med Mike Johnson, men sjekket litt rundt denne motoren for å få litt mer futt i den og Frofix hadde sagt div til meg tidligere ang denne motoren som var meget lovende, da jeg snakket med en bekjent som kunne ta med deler fra statene eller skaffe billig fra England, da var det en annen tone på han om hva som kunne gjøres................ Da var det Emerald tillegg som gjaldt, så laget han en tråd om hvordan? her på forumet. Mine kontakter mener det er mulig å hente 450-500 hk på denne bunndel std, noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

 

 

Etter hva jeg har lest meg til, er vel det eneste problemet at den har for høy kompresjon til å takle det trykket som kreves for 450 hester, og ettersom stemplene ikke er de samme tunge beista som står i f.eks 2,8 kan man ikke dreie de ned. Blokka på de siste 2,9 (inkl Cosworth) er visst litt sterkere enn eldre blokker og. Uansett er nok denne veiva og rådene og stemplene mer eller mindre solgt ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det er en tulling i finland som hevder at han har papirer på nesten 400 hester med standard motor der han bare har montert på en kompressor.

Jeg stiller meg veldig tvilende til det men..

 

Kompresjonen vil bli altfor høy i standard utførelse, og uansett hadde jeg ikke tatt sjansen på over 400 hester med noe annet enn smidde stempler..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Jeg har IKKE pratet med Mike Johnson, men sjekket litt rundt denne motoren for å få litt mer futt i den og Frofix hadde sagt div til meg tidligere ang denne motoren som var meget lovende, da jeg snakket med en bekjent som kunne ta med deler fra statene eller skaffe billig fra England, da var det en annen tone på han om hva som kunne gjøres................ Da var det Emerald tillegg som gjaldt, så laget han en tråd om hvordan? her på forumet. Mine kontakter mener det er mulig å hente 450-500 hk på denne bunndel std, noen som kan bekrefte eller avkrefte det?

 

450-500hk? Det er 250-300hk mere enn motoren hadde originalt....

Link to comment
Share on other sites

Det er en tulling i finland som hevder at han har papirer på nesten 400 hester med standard motor der han bare har montert på en kompressor.

Jeg stiller meg veldig tvilende til det men..

 

Kompresjonen vil bli altfor høy i standard utførelse, og uansett hadde jeg ikke tatt sjansen på over 400 hester med noe annet enn smidde stempler..

 

En kan til en viss grad omgå problemer med for høy grunnkompresjon ved å la kamakselen åpne og lukke ventilene litt senere. Ulempen er at motoren

blir veldig lat før ladetrykket kommer. Er helt enig i at 400hk på standard innmat høres ut som en tikkende bombe, men folk har jo utrettet umulige ting før...

Link to comment
Share on other sites

450-500hk? Det er 250-300hk mere enn motoren hadde originalt....

 

Det vil si en effektøkning på rundt 150%.... ;)

Ikke engang japsene har så høye toleranser.!

 

Kompresjonsforholdet er det ikke så mye å gjøre med uten å fysisk endre på ting, men effekten av for høy kompresjon kan tukles med ved å endre ventiltider. :) Med påfølgende brutalt høyere bensinforbruk, kremt..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...