Jump to content

størrelse org. høytaler forran


Guest jeantea

Recommended Posts

Guest jeantea

Hva er størrelsen på de orginale høytalerene i dør forran? Tror jeg gir opp i ide'en min om å få plass til 6*9 xplod høytalere. Så da skal jeg sette inn nye høytalere der de orginalt skal stå. Noen som har noen størrelse på detta? Evt, noen gode ENKLE råd til å gjøre dypere evt?

 

Trenger forresten også ny dør innvendig, siden jeg trodde 6*9 akkurat skulle gå, men det gjorde det ikke <_<

Kan legge ut bilde av int. om noen har en "dør til overs".

Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
Gjorde akkurat det samme.. ;)

 

Så jeg kan få plass til noen 5,25", men kanskje jeg bare setter i 4" og sier meg fornøyd med det. xD

kjører 93' modell da.

 

Forresten, er 10cm det samme som 4", regner med det siden 20cm også ble oversatt til 8".

Edited by jeantea
Link to comment
Share on other sites

Guest jeantea
anbefaler deg 5,25" mye bedre lyd.. pass abre på at ikke den nye høytaleren er for dyp.. for da får du et problem med på få vinduet helt ned..

 

Veit ikke om jeg har borr serru. Men kan åpne opp igjen å se. Husker ikke åssen det så ut inni der, har ikke titta på nesten et år. :o

Sliping også kan jeg lite om xD

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om jeg har borr serru. Men kan åpne opp igjen å se. Husker ikke åssen det så ut inni der, har ikke titta på nesten et år. :o

Sliping også kan jeg lite om xD

 

Det sitter faktisk 5 1/4 i dørene foran på scorpio, og IKKE 4", og de siste 2 bilene jeg har byttet på (i løpet av siste 2 mnd) var en 90 mod, og siste 93mod. (kan være i andre enn ghia og Cosworth)

 

Høytalere får man i ganske variert spekter, men faktisk billigst og tåler mest, om du skal bruke kun forsterker fra orginalspiller (somregel 4x50w) så er det beste valget jeg har funnet så langt på clas ohlson til 249.- 260W max. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53270637

og sammen med diskantene til 149.- http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53270717 så blir det grei lyd foran.

 

I 93 satt det et større deksel rundt høytaleren, og tok ut orginalhøytaleren, og brukte dette ved min montering, enkelt modifisert.

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

alle jeg har vært borti har hatt 4".. Er du sikker på at høyttalerne ikke er ettermonterte? Kan du legge ut bilde av 5.25" høyttalerne til scorpio..?

 

I 90 ghia`n var det fire skruer, ta ut orginalhøytaler og bytt med den nye, var vel "litt" forskjell på hullene, men gikk helt smertefritt..

på 93 Cosworth så er det andre høytalere, men med enkel modifisering, gikk det rett på plass..

 

Legge ut bilder? skal se om jeg får ordnet det, litt hjelp fra mr_scorpio, og bilder havnet på nett gitt ;-)

 

Haakon

Edited by Haakon1967

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er nysgjerrig. :)

Har aldri sett 5.25" høyttalere til scorpio...

 

Er da langt ifra uvanlig ;-)

 

13012009166.jpg

 

og bak MED målebånd...

 

13012009167.jpg

 

Satt orginalt i 1990 2.9i ghia sedan..

 

I cosworthen målte jeg 11.9cm i diameter, og den er "støpt" fast i plast som gjør at den blir 13cm

 

 

Haakon

 

 

 

Her er bildene fra Cosworth 1993, litt mindre enn 13 cm på grunn av plastholderen, (er tatt vekk og brukt på de nye)

 

13012009168.jpg

 

13012009169.jpg

 

Ja, jeg er nysgjerrig. :)

Har aldri sett 5.25" høyttalere til scorpio...

 

 

Og her er de nye montert i Cosworthen

 

 

13012009170.jpg

 

Blir grei lyd for en rimelig penge, uten å ødlegge noe

 

Haakon

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest jeantea

kjøpte meg et par 5" hos biltema. fikk festa dem i orginalfestene, men bare på to steder.. sitter bra da. og deiligere lyd nå.. kan faktisk høre den xD hehe :)

gikk uventet bra.. men 4" var alt for små.. :o

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to 87 modeller og begge de har 4 toms originalt. Måtte frese ut for å få plass til 5,25 toms.

Men var å plukket på en 85 modell ghia og den hadde 5,25 tommere og det var ikke gjort noe med hullet...

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to 87 modeller og begge de har 4 toms originalt. Måtte frese ut for å få plass til 5,25 toms.

Men var å plukket på en 85 modell ghia og den hadde 5,25 tommere og det var ikke gjort noe med hullet...

 

Tror nok både du og count har rett i dette, og tror ikke jeg har hatt annet enn GL, Ghia og Cosworth :-)

scorpio Cosworth sedan -93

scorpio Ghia sedan -90

scorpio Cosworth sedan -91

scorpio Ghia 5dørs -89/86

scorpio GL 5dørs -89/85

Link to comment
Share on other sites

Har slike fremme i mine dører, passer flott :)

 

HPIM1014.JPG

HPIM1023.JPG

 

Vet ikke om den plastringen som jeg hadde der er standard? måtte iallefall skjære litt i den for å få tilkoblingen gjennom :P

 

scorpio 1988

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...