Jump to content

Kjøp av capri. Hva bør man se etter ?


megamann89

Recommended Posts

Hallo.

 

Joda, bremsekitene med org. kalipere er ikke dumme dem. Har klart å få endel sett gjennom godkjenning også.

Jeg har kuttet ut å lage braketter, det er altfor tidkrevende med det utstyret jeg har til rådighet.

 

På den annen side har jeg nå tilgan til "laserskjærer" og det er mulig jeg tegner opp noen av brakettene som er mest brukt: 283 cosworth og Mondeo kaliper. 285 og Capri kaliper, 285 og Wilwood samt 253mm bak med Sierra kaliper, evt. med VW kaliper. Vi får se hva det blir tid til.

 

Nei, nei- ikke papirer på noen av kitene, hverken Wilwood, HiSpec, Caprisport eller andre. Mulig det engang i steinalderen fantes noe tyskproduserte ting med papirer? Suhe?

 

 

Bra det er aktivitet i Capri- avdelingen her!

 

MVH

runeS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Det er det som er så dumt. Det finnes masse gøye deler fra England, både hjemmelaget og proffe kit, men ingen har Tuv godkjenning.. Heldiggrisene i England kan modifisere både bremser, motor, undestell osv nesten som de vil uten papirer..

 

Jeg har søkt litt rundt etter gamle Suhe papirer. Det skal finnes noen som godkjenner bremser, men de jeg har sett til nå har ikke spesifisert noe hk antall.

 

Av og til dukker det opp papirer på eBay på Suhes turbo kit til 2.8i. Det godkjenner 2.8i med origianle bremser til 220hk.

Men har ennå ikke funnet et eksemplar i god tilstand. Er som regel en dårlig kopi av en dårlig kopi som selges..

 

Caprimaniac: Du sier du har fått igjennom noen br.sett hos BT. Mener du da at BT har sakt det er ok å bruke settene, at de godkjenner høyere motor effekt med de bremsene, eller fått skrevet det inn i vognkortet på noe vis?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Nei, ikke annet enn at jeg i søknaden har skrevet:

 

- Sierra Cosworth RS500 283mm bremseskiver med Scorpio kaliper og overgange mellom kaliper og fjærbein.

 

Derett møtt opp på Tilsynet med bilen som har heimlaga overganger til kaliperne og det har gått gjennom uten merknad.

 

rs

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...