Jump to content

Kondensator


OleHenrik90

Recommended Posts

Har en kondensator her som jeg tenkte jeg skulle prøve. Anlegget trekker ca 1000W... kondensatoren er vistnok på 5farhad? beyr det at den kan ta intill 5000w? Isåfall. hvordan kobler jeg inn denne? dere skjønner at bassen slår ganske upresist til tider så ble nødt til å skaffe en

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har en kondensator her som jeg tenkte jeg skulle prøve. Anlegget trekker ca 1000W... kondensatoren er vistnok på 5farhad? beyr det at den kan ta intill 5000w? Isåfall. hvordan kobler jeg inn denne? dere skjønner at bassen slår ganske upresist til tider så ble nødt til å skaffe en

 

 

vell normalt sier man at 1farad holder til 1000w jeg kan forklare hvordan den skal kobles hvis du kan gi meg et bilde eller si hvor mange poler det er på den er ikke sikkert at det vill hjelpe hvis bassen slår upresist man bruker normalt dette for og slippe og ha store tykke kabler trekkt opp og store batterier hvis du har problem med at lysa blinker etter bassen er det lurt og montere dette

Link to comment
Share on other sites

Den kondensatorenvilikke hjelpe deg, så den kan du PRØVE å selge... Nye kabler mellom batt og dynamo, batt og chassie, er det som hjelper, og selvfølgelig et bra batteri, og bra ladespenning.

Har selv 5000w rms, ingen kondensator, og null problemer med spenningen i bilen ;)

 

Hvilken forsterker, og hvilken sub har du?

Link to comment
Share on other sites

j du jhar kansje ikke problemer med spenningen men hvor lenge kan du stå uten at bilen sviver og spille for monterer du kondensator kan du spille lengre og alikavell få startet bilen etterpå iforhold til og spille like lenge uten og du får ikke startet

 

og du trenger ikke like store kabler da

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
j du jhar kansje ikke problemer med spenningen men hvor lenge kan du stå uten at bilen sviver og spille for monterer du kondensator kan du spille lengre og alikavell få startet bilen etterpå iforhold til og spille like lenge uten og du får ikke startet

 

og du trenger ikke like store kabler da

Detta hadde jeg ikke trodd om deg Po0key hehehe..

 

Dette stemmer ikke, bare sånn at det er nevnt.

Link to comment
Share on other sites

vil nå påstå at en kondensator hjelper deg litt jeg da... hadde 2 stk i gamle bilen min.. ganske heftige kabler fra bat til chassi osv...

Men det er ikke sånn at du MÅ ha det. kabler er nok viktigste i første runde.

kondensatorens hoved oppgave er jo å jevne ut spenningen, bare tenk deg\dere en "sinus" kurve akkurat når bassen slår på det hardeste og lader opp til neste slag.. det utgjør et stort "hopp"

Link to comment
Share on other sites

j du jhar kansje ikke problemer med spenningen men hvor lenge kan du stå uten at bilen sviver og spille for monterer du kondensator kan du spille lengre og alikavell få startet bilen etterpå iforhold til og spille like lenge uten og du får ikke startet

 

og du trenger ikke like store kabler da

 

Bare tull.. Anlegget trekker AKKURAT like mye strøm med kondis som uten..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ble kvitt veldig mye blinking av lys på scorpioen min da jeg monterte kondensator. så litt har den nokk å si :)

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Det ser jeg ikke bort ifra, men hjelper om man har dårlig elektrisk anlegg isåfall :P

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Bare tull.. Anlegget trekker AKKURAT like mye strøm med kondis som uten..

 

Ikke det jeg lærte i elektrotimene når jeg satt på skolebenken :rolleyes: Mener absolutt å huske at strømforbruket blir mindre når man bruker kondensator i samme krets som en spole. Husker ikke regler å formler bak det desverre. Og det er ikke så mange år siden jeg gikk på skole, så tror ikke jeg er blitt så veldig senil enda :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...