Jump to content

Bremsetreff Trøndelag Våren 09


2.8i TIC

Recommended Posts

Da planlegges det bremsetreff i Trøndelag våren 09.

Jeg vil gjerne at dere kommer opp med et ca tidspunkt dere tror det kan passe å ha dette.

Jeg har tenkt litt å arrangere til et for FMCN, evt i løpet av april/mai. Hva tror dere om dette??

 

Har dere forslag til hvor? når? hvordan? og si gjeren om dere er intr i å komme på denne dagen..

 

Mvh Jostein

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

Vært tøft! Så jeg er interessert:)

 

Hvor.. Ble tatt opp forslag om bremsetreff i trøndelag for en ikke lenge sia. Noen ville på Bjørnstad, andre hos ES. Og noen mente det ville ta alt for mye tid hvis en og en bil skal rigges opp i dynapack (Bjørnstad). Så der det er rullende landvei må vel bli valget. Kommer jo seff an på hvor mange som er interessert i detta.

 

Noen her som har erfaringer med ES?

Edited by Kenneth
logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

ES tuning i Trondheim har jeg hørt MYE skryt om. Mange som kjører fra sørlandet og opp bare for å få benket bilene sine hos Egil..

 

 

Men jeg har også hørt rykter om at det er snakk om skrytehester på rulla der. Hvorvidt det er sant, det skal ikke jeg uttale meg om - det er tross alt det andre har sagt, IKKE noe jeg står fast på. Er enig i det med rigging.

 

Stianwang:

Er vel mest audifolk det vel? Er jo det de har spesialisert seg på. De som har audi drar dit - de fleste av de andre sier at de heller går til et annet sted.. Men som sagt, dette er bare det jeg har HØRT. Vil understreke det.

 

 

Angående tid.. Ikke før april da vel? Det blir i tidligste laget..

 

Dersom bilen er kjørbar -jeg kommer. :)

 

Bernt

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært og snakket med ES i dag, de har nå nettop fått ny rulle, og denne skulle være veldig bra og nøyaktig..

De var veldig intr i å være med å ordne en dag for oss der..

Jeg skal snakke med de litt mer ang pris og slik..

Antall biler på en dag er litt usikkert..

 

Men tror vi kan regne med at vi går for ES Tuning nå, da å finne noen med DYNO tar for lang tid med rigging til å å få gjennomført flere biler på en dag..

Kommer tilbake med info løpende..

 

Ang tid. Blir ikke før april, kanskje noe uti mai når folk begynner å få på sommerdekk og slik..

Link to comment
Share on other sites

Takker.. :-)

 

Jeg har nå hatt en lang telefon med ES Tuning og dette lover bra..

Han var veldig positiv med å hjelpe å få gjennomført et flott bremsetreff..

Dette blir en av de første ukene av Mai..

 

For de som vil så skulle vi også få gode klubbrabatter på chiptuning denne dagen, TDCI, Turbo osv..

Priser på bremsing er ennå litt usikkert.. Dette kommer seinere..

 

Hvilken dag vil dere ha dette? Fredag? Lørdag? Vet fleste vil sikkert ha dette på en lørdag, og han skulle gjøre det han kunne for å få det det til på en lørdag, men det kommer nærmere..

Det blir snakk om en full dag, fra tidlig på morra`en til kveld..

 

Antall biler kommer an på hva slags biler, utstyr, spec osv..

 

Dere som er intr i å bli med på dette, send meg gjerne en mail med type bil, og litt spec. Slik at planlegging går greit.

Og for de som er intr i chiptuning, må si ifra, for da må det settes av egen tid til dette, da dette tar litt mer tid en et vanlig pull..

Link to comment
Share on other sites

Er det da bremsing med justeringer osv til di som vil ha det, eller er det bare kun effektmåling på eksisterende oppsett ?

 

Tenker da tidsmesing pr bil ?

Edited by SieRRa
Link to comment
Share on other sites

Glømte å nevne dette.. Vi prøver å gjøre som det er gjort på tidligere bremsetreff, at fra starten av dagen så taes de som kun skal bremse en gang, og evt justeringer blir tatt på slutten av dagen..

Har du planer/mistanker om at din bil trenger justering, si ifra slik at dette kan settes av tid til. Det vil da også bli noe ekstra kostnader ved f.eks pull nr 3/4 og evt justering..

Ang tidsmessig pr bil er jeg litt usikker på, da jeg ikke har vært med å arrangert noe slikt før.. Men jeg skal forhøre meg mer med de som har arrangert slikt før, og da selfølgelig ES tuning hva han tror ang tid..

Edited by 2.8i TIC
Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ta en ringerunde rundt og høre så fort jeg får stikke av fra jobben en liten time.. :-)

 

Noen som har erfaring med bremsing på Dyno?

 

Går vel ikke så veldi mye mere tid iforhold til dyno.. Kjører inn, jekke opp, Ta av 2 hjul, skru på Hub'ene, så trykke de innpå "Boksene", -så slippe ned jekkene igjen... Slipper å tenke på å stroppe fast bilen også da! ;-)

 

Bjørnstad Bil har Akkurat flyttet inn i Splitter nytt bygg på Orkanger, ca 3km unna dær di var før... ca 30-35 min ifra Trondheim!

 

;)

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Går vel ikke så veldi mye mere tid iforhold til dyno.. Kjører inn, jekke opp, Ta av 2 hjul, skru på Hub'ene, så trykke de innpå "Boksene", -så slippe ned jekkene igjen... Slipper å tenke på å stroppe fast bilen også da! ;-)

 

;)

 

 

Det har du jo rett i. + at de er nok drevne på å løsne hjul. Så det er ikke sikkert det er store forskjellen tidsmessing likevel.

Link to comment
Share on other sites

Har nå snakka med Bjørnstad bil, og de var veldig intreserte i å bli med på dette.. Prisene blei bra, tidsmessig og antall biler blei bra, butikken vil de holde åpen, veldig gode rabatter på alt i butikk samt chiptuning/bokser, samt at dette skjer på en Lørdag..

Så snart alt er i boks legger jeg ut en tråd med all info, samt påmeldingsliste..

Håper det kan bli et skikkelig treff, og ikke bare de som skal bremse, siden Bjørnstad vil holde butikk oppe og slik og... God sjang for å få med seg noe godsaker hjem.. Det er og muligheter for noe sosialt på kvelden.. Mer info om dette senere...:-)

Link to comment
Share on other sites

Det har du jo rett i. + at de er nok drevne på å løsne hjul. Så det er ikke sikkert det er store forskjellen tidsmessing likevel.

 

 

Med tanke på bruk av muttertrekker, så regner jeg nesten med det går fortere.. ;)

Kanskje ikke med 4wd, men.

 

 

Uansett, har trua på dette! ^_^

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...