Jump to content

Motor innstillinger på OHC


EEH

Recommended Posts

Hei, har overhalt OHC is topp med nye styringer, og nå skal jeg stille inn avstanden mellom vippearm og kamaksel. Har bladsøker! Skal jeg bare stille den på så lite som mulig? Vippearmen skal vel ikke ha fysisk kontakt rundt hele kamakslingen?

 

Mvh Espen

Link to comment
Share on other sites

i følge min kjære haynes manual til taunus skal ventilklaringene være 0.20 inn og 0.25 ut på varm motor.

 

sikker du har lest rett?

 

Specifications as for 1.3 litre engine except for the following:

Valve clearance (cold engine):

Inlet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.20 ± 0.03 mm (0.008 ± 0.001 in)

Exhaust . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.25 ± 0.003 mm (0.010 ± 0.001 in)

Link to comment
Share on other sites

0.15 og 0.20 fungerer absolutt ikke fint på alle motorer. Prøvde det på min, noe som resulterte i eksosventiler som ikke lukket på varm motor. Men det gikk akkurat vist jeg justerte eksosventilene ved varm motor, med en gang motor var stoppet. Men klaringen ble da ca 0,25 når motor var kald igjen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...