Jump to content

El. problem på sierra. Trenger virkelig hjelp


SierraStian

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg fikk dette problemet for to år siden. når jeg skrudde på tenninga, kom det ikke lenger NOE lys i instrumentpanel (batteri, olje osv). Og det kom en voldsom surrelyd fra ett relè. Kjørelysrelèet. Og mens denne surrelyden var der (den forsvant når jeg skrudde på lysbryteren, men kommer tilbake når jeg skrur den av), så blinket lysene svakt.

 

Noen som har forslag til hva dette kan være?? Jeg har prøvd å bytte relè og lysbryter, men hjelper ikke...

 

Setter stor pris på svar :D

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så ***** lei disse el. problemene på denne bilen!!! Den er jo heil på jordet!! Det er problemer som har kommet, og som jeg har klart og gjort noe med, men dette.

 

Nå skal dere høre noe her: I dag når jeg startet bilen, så begynte den å fuske enormt, holdt på å stoppe. Så blinket lysene. Så plutselig virker ikke lenger fjærnlyset?!?! Det kommer ikke noe lys i instrumentpanel, og det klikker enormt i fjærnlys relèet. Men ikke nok med det, plutselig er batteriet HELT flatt!!! Og det var temmelig oppladet.

Så om det er noen her som kan komme med forslag så er jeg hjertens takknemmelig :D

 

Hilsen Stian.. Ble litt frustrert i dag :)

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Guest Loezor

Tipper du har jordingsfeil en eller annen plass, eller dårlig jording tipper jeg. Gå over jordingspunktene som har tilknytning til lysene, sikringsboksen, batteri osv

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan nok skyldes lys-feilen. men hva med at bilen ikke klarer å gå på tomgang?? den stopper med èn gang jeg slipper gassen..

Forresten, så byttet jeg elektronikk boksen i går. Det kan ikke være det som er problemet da?? for når bilen har stått på tomgang i ca 5 sek så begynner den å fuske så kraftig at den stopper...

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

nei, den boksen som ligger ved siden av forgasseren. det går en slange fra forgasseren til den. Vakum..

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

åja, så da har du en sierra forgasser da?? gikk bilen ordentlig før du byttet elboksen? evt hvorfor byttet du elboks?

sjekk platen mellom manifoil og forgasser, den gummien under der... klarer du å holde liv i den med litt turtall?

siden alt blinker og lever sitt eget liv, sjekk alle jordinger og +kabler for brudd osv... er nok en kjedeli elfeil du har.

Link to comment
Share on other sites

forgasser ja :D Jeg byttet boksen for noen år siden, for bilen gikk ikke. men det var ikke det som var feilen. Så nå har jeg bare byttet tilbake den til den gamle boksen... Merkelig at jordings feil bare kommer på den måten..

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Hei! hadde nettopp en tur med bilen, og den fungerte plutselig helt fint, bortsett fra dette med fjernlyset....

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Hehehe det blir fort penger ut av det... Jeg kan dette selv. Men det var ikke så lenge siden jeg skiftet tenningsdeler nei. Men pluggene er av merket "kremt" denso "kremt" :D :D Har motorcraft plugger liggende.

Edited by SierraStian

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

Okei :D Men i går, da drev jeg å byttet ut litt relèer. Men det hjalp jo ikke. Men det er jo etter dette at fjernlyset har tullet. Det kan jo ha skjedd en overbelastning eller noe.. Men de relèene jeg prøvde var jo så klart like de som satt i...

Ford Sierra 2,0 CL 1987 :)

Ford Sierra 2.0L 1986 is-lookalike

Ford Sierra XR4i 1985

Ford Anglia 1959

Ford Mondeo 2013..

Tempo Corvette 1981 og 1967

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kan være noe kortsluttning en plass..

 

Skjedde plutselig at jeg kjørte scorpioen og bare mistet all lysene, og motoren ville såvidt gå. prøvde å komme meg lengst mulig mot hjemmet, men bilen døde helt.

 

Fant ut at det var blitt kortsluttning i startmotoren av en eller annen merkelig grunn.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes dette høres ut som ett klassisk jord feil problem,. mulig noen jord kabler har løsna, eller rusta. var relle irra når du tok d ut? hvite eller gule?

har du hatt problem med bateri? bilen stått lenge ubrukt med bateri i?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...