Jump to content

Risting på ratt


Guest Pouges

Recommended Posts

Guest Pouges

Hei!

 

Nå er bremser skiftet, dekk er balansert..men rattet rister fremdeles..Hva bør jeg så sjekke? :)

 

Mvh

 

Pouges

Edited by Pouges
Link to comment
Share on other sites

Guest Pouges
rister det når du kjører eller bremser?

 

 

bare når jeg kjører mellom 75 og 85...

 

 

Har du kontrollert kast i navene? dette skaper risting, å hjelper som ofte ikke å skifte skiver.

 

 

hvordan sjekker man sånt om man har ti tommeltotter? :)

 

Luft i dekk?

 

 

jepp er luft i dekkene ;)

 

Stabstagforinger.

 

 

jau..kanskje... aner ikke ..hvordan sjekker man sånt? :)

Link to comment
Share on other sites

bare når jeg kjører mellom 75 og 85...

 

Dette er jo typisk hastighet for risting i hjula med avbalanserte dekk(som alikavel ikkje er avbalanserte) :huh: Sjå om du kan få plassert dei hjula med minst lodd på på framakslingen,og sjekk om det ristar lika masse då

Link to comment
Share on other sites

Guest Pouges
Dette er jo typisk hastighet for risting i hjula med avbalanserte dekk(som alikavel ikkje er avbalanserte) :huh: Sjå om du kan få plassert dei hjula med minst lodd på på framakslingen,og sjekk om det ristar lika masse då

 

 

okei..har egentlig prøvd dette..men mulig noen lodd har falt av siden sist..selv om det har ristet jevnt det siste halve året :)

Link to comment
Share on other sites

For å måle kast i navet må du ha et egnet måleur, hør med et verksted om de har.

 

Jeg har kast i navene, resultatet blir at nye bremseskiver blir skjev etter få uker i bruk,

Rister helt enormt i 80-75 km/t

Link to comment
Share on other sites

Guest Pouges
For å måle kast i navet må du ha et egnet måleur, hør med et verksted om de har.

 

Jeg har kast i navene, resultatet blir at nye bremseskiver blir skjev etter få uker i bruk,

Rister helt enormt i 80-75 km/t

 

 

okei..og åssen måler man? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Pouges
kan også dreie skiver til å passe navet.

 

 

hakke lyst til å dreie skivene, når jeg skifta de på søndag :)

 

har du hatt forstillings kontroll på den min rista noe ****** før jeg hadde det

 

 

nei det har jeg ikke hatt enda :) Men burde ikke dekkene bli slitt da? :) Det er ikke mine :)

Link to comment
Share on other sites

hakke lyst til å dreie skivene, når jeg skifta de på søndag :)

 

 

 

 

nei det har jeg ikke hatt enda :) Men burde ikke dekkene bli slitt da? :) Det er ikke mine :)

 

for og dempe ristinga en god del kan du prøve og skifter foringa i torpedoveggen, den er alltid slitt på en sierra...

koster 90kr på ford. Blir mye roligere på ratte med en gang;) men dette elemenerer ikkje problemet ditt vis ristinga skjer rundt en viss hastighet.;) men bytt foringen vis den er slitt:)

Link to comment
Share on other sites

Det er et kjent problem at selv den minste slakke i forstillinga på en Sierra kan føre til vibrasjoner i ratt og bremser. Sjekk alt av foringer og ledd i forstillinga, og så klart slakke i hjullagerene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa

Om det den rister like mye før du bytta bremsene , så er det nok et av disse nav ,foringer,dekk,felg som er dårlige/defekte.

 

Prøv å monter dekka som sitter bak fremme og motsatt.Og eliminer det først.

 

 

Men hvor er skivene kjøpt ? Er di kjøpt på Biltema, så returner di snarest og ikke få nye, få tilgodelapp og kjøp annet en bremser der!

Edited by SieRRa
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...