Jump to content

Senking...


Guest Roko

Recommended Posts

hei. nå som sommeren kommer har jeg lyst på å senke sierran litt. Har noen spørsmål angående dette. Har tjuvstarta med sommerhjula som nå er blitt 7 1/2" breie 16" compomotive felger. De har ET38 i innpress og fyller derfor hjulbuene ut ganske godt, ihvertfall foran. lurer derfor på om noen har noe erfaring om hvor mye jeg kan senke bilen uten å måtte valse ut hjulbuene. har god klaring bak men foran er det litt værre med. tenkte meg 40-40 senk, elelr blir det i overkant. Tenkte på Weitec fra senk.no eller noe H&R fjører...Ønsker meg en bil som er stivere og som krenger mye, og lurer på om jeg skal bytte dempere i samma slengen. Finnes det noen sportslige dempere til sierra som ikke koster mer en jeg ga for bilen? altså f. eks. bilstein dempere kommer fort opp mot 10 000 ihvertfall med ett par gode fjører. Har hørt at KYB demperene hos bilextra fungerer ganske bra, noen som har erfaring med dette? Det meste er vel stivere en det jeg har nå, men jeg vil gjerne slippe å bli sjøsyk når jeg tar svinga litt hardt. Noen tips, råd eller anbefalinger av bra senkesett og dempere som kan passe inn i budsjette til en ungdom med lav lønn?

 

Takker og bukker for alle innspill ^_^

Link to comment
Share on other sites

Kyb gassdempere fungerte hvertfall veldig vra på min IS, hadde senkesett fra Autospar.no som skulle senke ca. 40, men var godkjent for v6 også ,så senket vel mer 20-50 (mest bak) som gjorde balansen i bilen tilnærmet perfekt. Autospar har enda billige senkesett men ikke til en 1000lapp som i gamle dager :(

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest SieRRa

Om du senker og den blir litt "sirræva" så løsner du toppskålene og snur gummiputa i tårnet foran.

Blir litt stivere, samt man retter opp den" sirræava" stuken.

Link to comment
Share on other sites

Bruker å strekke bakfjærene litt jeg, vist de begyner å bli litt slitt og segen :P . Kjekt på nordnorske vinterveier.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Bruker gule Koni justerbare med H&R 40mm fjører på min 2.9.. Go å stiv men kan ta nedi, om du har litt gasspådrag.. Veldig fornøyd iallefall, ville gått for 40-40..

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...