Jump to content

Nye fjører og dempere


Guest Torkjell

Recommended Posts

Guest Torkjell

Hei jeg har en Ford Granada 2,8 ghia 1982 mod og har nå fått temlig slitte fjører og dempere og når jeg først skal kjøpe nytt vill jeg ha det litt stivt og sportsaktig prisklasse 4-8 tusen kr for et helt sett (vis det er mulig)! Jeg lurer på hvor jeg kan få tak i fjører og dempere til bilen min gjerne litt stivt? har noen en bra nettside eller lignende???

Link to comment
Share on other sites

Guest Torkjell

Ja den siden virket bra men vet noen om noen norske sider eller forhandlere så slipper jeg å tolle det inn og greier?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kikker litt på sidene til granadaklubben så har de noe fjør greier på gang med Åkrene, men det er mulig det toget har gått.

http://consulgranada.net/portal/node/2457

Burton tror jeg ikke selger godkjente senkesett, det var vel bare Eiker motorshop som leverte godkjente sett, men de har sluttet med det.

Mulig Avo har TUV godkjenning¨på sine.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Alt av vanlige senkesett til Granada, og mye annet er i praksis av samme ulla, det vil si ubrukbart til alt annet enn å fise rundt på gårdsplassen med..

 

Det går fortsatt å bestille fjærer fra www.fjerfabrikk.no (Åkrene). Men litt leveringstid må nok påregnes, og dårlig med rabatt gis nok også på enkelt-bestillinger. Det positive er at nå har de "oppskrifta" på 30 mm senkefjærer til Granada inne i systemet. Slike fjærer, i kombinasjon med justerbare AVO gassdempere kan absolutt anbefales.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge kommer denne muligheten til å finnes, vet du noe om det?

Hvordan går det med godkjenning og innskriving i vognkort? Er det grei skuring?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Hvor lenge kommer denne muligheten til å finnes, vet du noe om det?

Hvordan går det med godkjenning og innskriving i vognkort? Er det grei skuring?

 

Tja, si det. Men Åkrene har egentlig ikke sluttet helt med å lage fjærer til bil. Derfor går det altså fortsatt å bestille seg fjærer. Greia er at han som spinner fjærene har flyttet til Litauen, og er i Norge på oppdrag for Åkrene etter behov. Dette er sønn til han som driver butikken, og skal visstnok være norges beste fjærspinner. Derfor overlater de ikke dette til andre.

 

I følge Åkrene har de aldri fått tilbakemeldinger på at godkjenning av fjærene har bydd på problemer. Papiret får du ved å oppgi chassinr. på bilen du bestiller fjærer til.

 

Bilen min er jo fra før godkjent med både B&G fjærer og Åkrene fjærer i vognkort, så personlig bryr jeg meg ikke så mye om å få skrevet inn ett tredje sett med fjærer i vognkort. Er snart ikke plass til mere i feltet for "merknader" i vognkort ;)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...