Jump to content

Hvordan bensin på 2.8L V6 ?


Kverna

Recommended Posts

er i grunn ikke nøye, spørs hva tenninga er innstilt til, ingen av delene inneholder bly lenger så du må uansett kjøre med blyerstatning...

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

bruk 98 oktan på 12 grader fortenning på k-jet. skal du på 95oktan må du ned på 9grader tenning uten vacum. den blir mye dauere da. så jeg anb kun 98.

 

eller bruk 99 shell er det beste. drar du innom Clas ohlson å kjøper deg en Tri-pak bensinbooster. til 200kr. bruker heller en skvett med den på tanken en den blyerstattninga. du får mere oktan.smører alt i drivstoffsystemet. renser dyser. erstatter kondensfjerner.(smører ventilseter) en flaske holder til 640l bensin. en liten delestrek til 40l.gir ca 101oktan på 98oktan bensin. fyller du 1 delestrek på 10l bensin får du 104oktan.

 

du kan da sette opp fortenninga til 15grader. du merker mye med kun dette i tanken. hiv på et kn filter i luftfilterboksen og.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

bruk 98 oktan på 12 grader fortenning på k-jet. skal du på 95oktan må du ned på 9grader tenning uten vacum. den blir mye dauere da. så jeg anb kun 98.

 

eller bruk 99 shell er det beste. drar du innom Clas ohlson å kjøper deg en Tri-pak bensinbooster. til 200kr. bruker heller en skvett med den på tanken en den blyerstattninga. du får mere oktan.smører alt i drivstoffsystemet. renser dyser. erstatter kondensfjerner.(smører ventilseter) en flaske holder til 640l bensin. en liten delestrek til 40l.gir ca 101oktan på 98oktan bensin. fyller du 1 delestrek på 10l bensin får du 104oktan.

 

du kan da sette opp fortenninga til 15grader. du merker mye med kun dette i tanken. hiv på et kn filter i luftfilterboksen og.

 

K/N filter står på. Gidder ikke justere tenning, skal bare kjøres med til daglig.

Link to comment
Share on other sites

bruk 98 oktan på 12 grader fortenning på k-jet. skal du på 95oktan må du ned på 9grader tenning uten vacum. den blir mye dauere da. så jeg anb kun 98.

 

eller bruk 99 shell er det beste. drar du innom Clas ohlson å kjøper deg en Tri-pak bensinbooster. til 200kr. bruker heller en skvett med den på tanken en den blyerstattninga. du får mere oktan.smører alt i drivstoffsystemet. renser dyser. erstatter kondensfjerner.(smører ventilseter) en flaske holder til 640l bensin. en liten delestrek til 40l.gir ca 101oktan på 98oktan bensin. fyller du 1 delestrek på 10l bensin får du 104oktan.

 

du kan da sette opp fortenninga til 15grader. du merker mye med kun dette i tanken. hiv på et kn filter i luftfilterboksen og.

 

Har du brukt den over lang tid? "Bevarer" den ventilsetene slik blyerstaning skal gjøre?

 

(Er vel ikke alle av disse blyerstatningene som virker like bra heller..)

Link to comment
Share on other sites

Har du brukt den over lang tid? "Bevarer" den ventilsetene slik blyerstaning skal gjøre?

 

(Er vel ikke alle av disse blyerstatningene som virker like bra heller..)

 

 

har brukt det mye før om åra. da fra en annen levrandør som kaller seg tli-protection. men innholdet er såsi det samme som tri pak

 

ser at GIK turbo har solgt disse produkta i alle år. så det har vært med en god stund.

 

jeg skjønner du er skeptisk. men uansett får man sjelden sjekket om blyerstatning gjør jobben heller.

 

bruk topper nyere en 85modell. de har anna ventilsete materiale som tåler blyfri.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

har brukt det mye før om åra. da fra en annen levrandør som kaller seg tli-protection. men innholdet er såsi det samme som tri pak

 

ser at GIK turbo har solgt disse produkta i alle år. så det har vært med en god stund.

 

jeg skjønner du er skeptisk. men uansett får man sjelden sjekket om blyerstatning gjør jobben heller.

 

bruk topper nyere en 85modell. de har anna ventilsete materiale som tåler blyfri.

 

Ja jeg er kansje litt skeptisk, men skal man først bruke blytilsetning er det jo en fordel å bruke noe som virker. Men som du sier finner man ikke ut av det før det er for sent :(

 

Synes dene tri-pak'en var litt spennede hvis den både smører og øker octanen.. bør passe fint til en 81mod 2.8i turbo med gamletypen ventilseter.. men har ikke lyst til å bruke det hvis dette er noe "biltema-mix" som ødelegger mer en det hjelper

Link to comment
Share on other sites

har brukt det mye før om åra. da fra en annen levrandør som kaller seg tli-protection. men innholdet er såsi det samme som tri pak

 

ser at GIK turbo har solgt disse produkta i alle år. så det har vært med en god stund.

 

jeg skjønner du er skeptisk. men uansett får man sjelden sjekket om blyerstatning gjør jobben heller.

 

bruk topper nyere en 85modell. de har anna ventilsete materiale som tåler blyfri.

 

 

sikker på dette ? har topper fra en scorpio 2.8i motor og kunne ikke se at de hadde herda ventilseter innpresset

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Er nok en høy placebo effekt med disse produktene.Øker oktanen til 101 med en liten skvett av dette produktet :rolleyes:

Sikkert samme som blir brukt på WRC bila for å få høy oktan :lol:

 

Placebo effekten er jo bedre enn ingen effekt da? :lol: :lol:

 

Nå var det ikke meningen å kuppe denne tråden helt, men er det noen som har en blyerstatning de kan anbefale da?

 

Tidligere har jeg kjørt vanlig blyfri på Capriene uten tilsetninger, og det har funket fint, men tenkte jeg skulle være litt nøyere denne gangen. Motoren er nyoverhalt, men det ble desverre ikke satt inn nye ventilseter i toppene..

 

Ser tidligere eier har brukt en blyerstatning fra Statoil, men den flaska ser ut som den er fra midt på 90 tallet..

Link to comment
Share on other sites

Så man burde egentli kjøre på med blyerstattning på v6 motorene?

var jeg ikke klar over, har kjørt uten i 2 år med scorpioen.. 0o

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

I katalogen til Burton skriver de følgene ang blyfri/blybensin og V6:

 

All 2.4 and 2.9 are suitable for unleaded fuel. 2.3 and 2.8 must have the following codes stamped in the centre of the cylinder head exhaust flange to designate suitablility for unleaded fuel:

2.3 - B or F

2.8 - D or E

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...