Kverna Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Bør man bruke 98 oktan på disse, eller holder 95 ? Tenker på orginale motorer Min fotoblogg
Zykotec Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 er i grunn ikke nøye, spørs hva tenninga er innstilt til, ingen av delene inneholder bly lenger så du må uansett kjøre med blyerstatning... '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!
EscCos Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 Jeg bruker 95 + blyerstatning. Escort CosworthCapri MK ICapri MK III
Kverna Posted April 14, 2009 Author Posted April 14, 2009 er i grunn ikke nøye, spørs hva tenninga er innstilt til, ingen av delene inneholder bly lenger så du må uansett kjøre med blyerstatning...Tenningsbank er ikke noe problem på orginal motor kanskje ? Jeg bruker 95 + blyerstatning. Flott Min fotoblogg
BR Racing V6 Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 bruk 98 oktan på 12 grader fortenning på k-jet. skal du på 95oktan må du ned på 9grader tenning uten vacum. den blir mye dauere da. så jeg anb kun 98. eller bruk 99 shell er det beste. drar du innom Clas ohlson å kjøper deg en Tri-pak bensinbooster. til 200kr. bruker heller en skvett med den på tanken en den blyerstattninga. du får mere oktan.smører alt i drivstoffsystemet. renser dyser. erstatter kondensfjerner.(smører ventilseter) en flaske holder til 640l bensin. en liten delestrek til 40l.gir ca 101oktan på 98oktan bensin. fyller du 1 delestrek på 10l bensin får du 104oktan. du kan da sette opp fortenninga til 15grader. du merker mye med kun dette i tanken. hiv på et kn filter i luftfilterboksen og. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Kverna Posted April 14, 2009 Author Posted April 14, 2009 bruk 98 oktan på 12 grader fortenning på k-jet. skal du på 95oktan må du ned på 9grader tenning uten vacum. den blir mye dauere da. så jeg anb kun 98. eller bruk 99 shell er det beste. drar du innom Clas ohlson å kjøper deg en Tri-pak bensinbooster. til 200kr. bruker heller en skvett med den på tanken en den blyerstattninga. du får mere oktan.smører alt i drivstoffsystemet. renser dyser. erstatter kondensfjerner.(smører ventilseter) en flaske holder til 640l bensin. en liten delestrek til 40l.gir ca 101oktan på 98oktan bensin. fyller du 1 delestrek på 10l bensin får du 104oktan. du kan da sette opp fortenninga til 15grader. du merker mye med kun dette i tanken. hiv på et kn filter i luftfilterboksen og. K/N filter står på. Gidder ikke justere tenning, skal bare kjøres med til daglig. Min fotoblogg
KIB Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 bruk 98 oktan på 12 grader fortenning på k-jet. skal du på 95oktan må du ned på 9grader tenning uten vacum. den blir mye dauere da. så jeg anb kun 98. eller bruk 99 shell er det beste. drar du innom Clas ohlson å kjøper deg en Tri-pak bensinbooster. til 200kr. bruker heller en skvett med den på tanken en den blyerstattninga. du får mere oktan.smører alt i drivstoffsystemet. renser dyser. erstatter kondensfjerner.(smører ventilseter) en flaske holder til 640l bensin. en liten delestrek til 40l.gir ca 101oktan på 98oktan bensin. fyller du 1 delestrek på 10l bensin får du 104oktan. du kan da sette opp fortenninga til 15grader. du merker mye med kun dette i tanken. hiv på et kn filter i luftfilterboksen og. Har du brukt den over lang tid? "Bevarer" den ventilsetene slik blyerstaning skal gjøre? (Er vel ikke alle av disse blyerstatningene som virker like bra heller..)
BR Racing V6 Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Har du brukt den over lang tid? "Bevarer" den ventilsetene slik blyerstaning skal gjøre? (Er vel ikke alle av disse blyerstatningene som virker like bra heller..) har brukt det mye før om åra. da fra en annen levrandør som kaller seg tli-protection. men innholdet er såsi det samme som tri pak ser at GIK turbo har solgt disse produkta i alle år. så det har vært med en god stund. jeg skjønner du er skeptisk. men uansett får man sjelden sjekket om blyerstatning gjør jobben heller. bruk topper nyere en 85modell. de har anna ventilsete materiale som tåler blyfri. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
KIB Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 har brukt det mye før om åra. da fra en annen levrandør som kaller seg tli-protection. men innholdet er såsi det samme som tri pak ser at GIK turbo har solgt disse produkta i alle år. så det har vært med en god stund. jeg skjønner du er skeptisk. men uansett får man sjelden sjekket om blyerstatning gjør jobben heller. bruk topper nyere en 85modell. de har anna ventilsete materiale som tåler blyfri. Ja jeg er kansje litt skeptisk, men skal man først bruke blytilsetning er det jo en fordel å bruke noe som virker. Men som du sier finner man ikke ut av det før det er for sent Synes dene tri-pak'en var litt spennede hvis den både smører og øker octanen.. bør passe fint til en 81mod 2.8i turbo med gamletypen ventilseter.. men har ikke lyst til å bruke det hvis dette er noe "biltema-mix" som ødelegger mer en det hjelper
cosworth540 Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Er nok en høy placebo effekt med disse produktene.Øker oktanen til 101 med en liten skvett av dette produktet Sikkert samme som blir brukt på WRC bila for å få høy oktan
Kverna Posted April 16, 2009 Author Posted April 16, 2009 Er nok en høy placebo effekt med disse produktene.Øker oktanen til 101 med en liten skvett av dette produktet Sikkert samme som blir brukt på WRC bila for å få høy oktan Ja for å ikke snakke om formel 1 Min fotoblogg
to far gone Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 har brukt det mye før om åra. da fra en annen levrandør som kaller seg tli-protection. men innholdet er såsi det samme som tri pak ser at GIK turbo har solgt disse produkta i alle år. så det har vært med en god stund. jeg skjønner du er skeptisk. men uansett får man sjelden sjekket om blyerstatning gjør jobben heller. bruk topper nyere en 85modell. de har anna ventilsete materiale som tåler blyfri. sikker på dette ? har topper fra en scorpio 2.8i motor og kunne ikke se at de hadde herda ventilseter innpresset HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
KIB Posted April 16, 2009 Posted April 16, 2009 Er nok en høy placebo effekt med disse produktene.Øker oktanen til 101 med en liten skvett av dette produktet Sikkert samme som blir brukt på WRC bila for å få høy oktan Placebo effekten er jo bedre enn ingen effekt da? Nå var det ikke meningen å kuppe denne tråden helt, men er det noen som har en blyerstatning de kan anbefale da? Tidligere har jeg kjørt vanlig blyfri på Capriene uten tilsetninger, og det har funket fint, men tenkte jeg skulle være litt nøyere denne gangen. Motoren er nyoverhalt, men det ble desverre ikke satt inn nye ventilseter i toppene.. Ser tidligere eier har brukt en blyerstatning fra Statoil, men den flaska ser ut som den er fra midt på 90 tallet..
Complexity Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 Så man burde egentli kjøre på med blyerstattning på v6 motorene?var jeg ikke klar over, har kjørt uten i 2 år med scorpioen.. 0o Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019
Odin Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 ja det lurte jeg litt på og nå... skal alle v6era ha blyerstatning?? 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i
KIB Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 I katalogen til Burton skriver de følgene ang blyfri/blybensin og V6: All 2.4 and 2.9 are suitable for unleaded fuel. 2.3 and 2.8 must have the following codes stamped in the centre of the cylinder head exhaust flange to designate suitablility for unleaded fuel: 2.3 - B or F2.8 - D or E
2.8turbo Posted April 22, 2009 Posted April 22, 2009 ern 86mod eller nyere bare bruk 95:) blyfri ESCORT RST/ Sierra IST
Kverna Posted April 22, 2009 Author Posted April 22, 2009 ern 86mod eller nyere bare bruk 95:) blyfri 85mod din neger, og svar på telefon Min fotoblogg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now