Jump to content

bakdiff escort cosw.


WRC

Recommended Posts

Hei.

Er på vei tilbake til ford miljøet igjen, etter mange år med andre biler.

Blir sansynligvis kjøpt en escort igjen. Har prøvd å søke litt, men fant egentlig ikke noe skikkelig svar.

Ønsker en bakdiff som tåler litt, har planer om å kjøre litt 201m (street legal)

Hvor mye tåler den orginale 7"diffen?

Hvor mye tåler 7" diff med quaife innmat.

evt ombygging til 7,5" diff med quaife innmat, hva må skiftes av deler for at dette skal passe.

Andre effektive løsninger og tips, kom med det :)

 

(frem diff og girkasse er ok)

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

ok, noen som har noen konkrete svar på det jeg lurer på.

Kjøper en escort med oppgradert fremdiff, bytter tilsterkere kasse, men lurer på hva den beste løsningen for bakdiff som tåler litt er.??

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Bakdiffen tåler jo at det river litt, men hadde kanskje vært en idè og oppgradere den også for å få det 100%

 

Litt av ett svar....

Det beste er vel å handle en 7.5tom med oppgradert brems, zf/quaife/gripper.

 

Hvor mye den originale tåler finnes det jo ikke noe svar på, men er ikke ofte man hører om at bakdiffen ryker på escorta.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Link to comment
Share on other sites

Litt av ett svar....

Det beste er vel å handle en 7.5tom med oppgradert brems, zf/quaife/gripper.

 

Hvor mye den originale tåler finnes det jo ikke noe svar på, men er ikke ofte man hører om at bakdiffen ryker på escorta.

 

ok. hva må man skifte for å få en 7.5tom for å passe da? passer drivaklingene fra escorten, eller må disse også skiftes?

Om 7" tåler litt, så bøe vel en 7" med quaife innmat + litt forsterkninger her og der tåle en mer, men tåler dette 500hk, og litt rivsarter rett frem?

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

ok. hva må man skifte for å få en 7.5tom for å passe da? passer drivaklingene fra escorten, eller må disse også skiftes?

Om 7" tåler litt, så bøe vel en 7" med quaife innmat + litt forsterkninger her og der tåle en mer, men tåler dette 500hk, og litt rivsarter rett frem?

 

 

For å montere 7,5 trenger du ny travers (evt bygge om din) og drivaksler.

Link to comment
Share on other sites

For å montere 7,5 trenger du ny travers (evt bygge om din) og drivaksler.

 

 

om han bruker scorpio diff så trengs det ikke og byttes akslinger..

eventuellt flytter jokene fra sin egen over i 7,5 tommer fra sierra cosworth...

 

kjører selv med 7,5`er fra scorpio på min,flytt et feste på traversen, så smetter den rett på plass, og akslingene er bare og skru rett i :)

Link to comment
Share on other sites

litt av poenget er jo å bruke 2wd drivaksler synes nå jeg.. MYE kratigere saker..

 

er det noen som har no konkret fakta på at 2wd er sterkere enn 4x4?

min bil har gått 2sesonger med sveisa sperr, før jeg fikk taki den, og jeg VET at den ble brukt..

etter at jeg fikk taki den, så har den også blitt BRUKT! og pr i dag, har ikke en aksling gått, har rasa to 7" differ, og har nå senere tid kjørt med åpen 7,5 tommer, monterte inn en scorpio sperre diff i dag. så får vi se hva som går..

 

fordelen med de små akslingene er jo at de er enklere og oppdrive deler til, biltema har faktisk knuter til disse..

Link to comment
Share on other sites

hvis man legger 2wd og 4x4 drivaksler ved siden av hverandre så er 2wd en del grovere laget enn 4x4...

 

men jeg har kjørt med sveisa 4x4 diff og aksler i 2 sesonger (3dje nå) med så og si bare grisebanking. ble montert som en nødløsning men så lenge det har fungert så har det blitt stående :)

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...