Guest slynger Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 hvordan justerer og stiller man inn justerbare kamdrev på cosworth?noen som har en "How To"?
Kverna Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 Løsner skruen som holder kam og drev sammen, vrir på registeret til ønsket grad(heter det grad?) er oppnådd ? Min fotoblogg
Guest slynger Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 hvordan selve kam drevet fungerer er jo greit menn sånn i forrhold til kammen, ØD osv
Bjørn_H Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 (edited) Spørsmål, hvordan justere kammene inn optimalt? Er det egentlig noe å hente på dette med org kammer? Edited June 10, 2009 by Bjørn_H 88 Sierra Cosworth 2wd
Bdt Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 (edited) Nei ikke noe å hente på org kammer,prøvde det i benken til Stensbøl. Edited June 10, 2009 by Bdt COS it`s WORTH it!
Escort RST WRC Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 Å time motoren bør du overlate til noen med stålpeiling på det, er min mening..Jeg skal vertfall ikke gjøre det selv når den skal bremses Er utrolig mye å hente på riktig justering av kammene, så er meget viktig at det er riktig.Kan hente flere titalls hester kun på justering av kammer, ut i fra kamprodusentens anbefalte innstillinger Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
OleK Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 det står i burton-katalogen er tungvint den måten som står der, men den funker. Cosworth!
tommy w Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 Bdt: på min var det stor forskjell på å "time" orginal kammer Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest slynger Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 Bdt: på min var det stor forskjell på å "time" orginal kammerhvor stor forskjell da?
a.nilsen Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 Stor forskjell som i fra -15 til +3 hk? Hehe..Er nesten avhengig av ei rulle ell benk for å få det skikkelig justert. Min gå 20 hester mer ut på et lite kakk på innsugskammen når Stensbøl finjusterte motoren min i bil. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Guest slynger Posted June 10, 2009 Posted June 10, 2009 grunnen til att jeg lurte var fordi ebb har hatt motoren min der nede og blant annet planet topp og blokk og han sa noe om att jeg måtte ha just kam derv sist gang jeg snakket med ham...
tommy w Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 Stor forskjell som i fra -15 til +3 hk? Hehe..Er nesten avhengig av ei rulle ell benk for å få det skikkelig justert. Min gå 20 hester mer ut på et lite kakk på innsugskammen når Stensbøl finjusterte motoren min i bil. stor forskjell som at spool-up ble forbedret, holder ett jevnere drag Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
RS 1000 Posted June 11, 2009 Posted June 11, 2009 (edited) hvordan justerer og stiller man inn justerbare kamdrev på cosworth?noen som har en "How To"?Det er forskjellige måter å gjøre dette på og dersom du stiller det samme spørsmålet til 5 forskjellige personer så er det sannsynlig at du får mange forskjellige svar. Noen har fokus på åpningstidspunkt, andre lukketidspunkt mens atter andre har fokus på når maks løft skal inntreffe osv. og derfor er det mange forskjellige "How to" til å bli forvirret av. Spørsmål, hvordan justere kammene inn optimalt? Er det egentlig noe å hente på dette med org kammer?Ja, det er det definitivt. og dette bør de fleste legge seg på minnet fordi det samtidig sier endel om potensialet til milde trimkammer også. Det er ikke slik at man må eller bør gå for BD16+ bare fordi man ikke vil bruke de originale BD8 kammene lenger. Er nesten avhengig av ei rulle ell benk for å få det skikkelig justert.Min gå 20 hester mer ut på et lite kakk på innsugskammen når Stensbøl finjusterte motoren min i bil.Hvis man driver å utvikler motoroppsett så er det du sier her selvsagt helt korrekt. Når det gjelder gamle Cosworthmotorer derimot så "klikker" haugevis av folk samtidig dersom noen foreslår noe annet enn de vanlige oppsettene med BD kammer og gammel T-serie turbo. Fordelen med dette er at man enkelt kan kopiere andre folk sitt resultat hvis de vil avsløre oppskriften da. "Ett lite kakk på innsugskammen" er ikke akkurat ett eksempel til etterfølgelse selv om resultatet er kjent. Edited June 11, 2009 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now