Jump to content

Kjøp av foringer til Sierra


Thomas.A

Recommended Posts

Må skifte foringene på Sierraen nå og det haster litt.

Skal helst ha gule poly-foringer og er på jakt etter de 6 foran, de to store bak og de til stabstaget bak.

 

Hvor er det anbefalt å handle med tanke på pris og tid på levering? Jo fortere, jo bedre.

Tips mottaes med stor takk!

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

@dohcboy:

Tenkte gule, fordi jeg har brukt de før og har gode erfaringer :) Tenkte/håpet at noen her visste om noen som solgte her i Norge jeg da, men må vel kanskje krype til utlandet. Så litt på prisene hos Kollevold, men det er visst mye å spare på å kjøpe de i utlandet.

Men da er dette rett? http://www.rallydesign.co.uk/product_info....roducts_id=5102

26mm stabstag fremme og 12mm stabstag bak?

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Du sliter ikke ut gule foringer sånn helt uten videre, det har jeg ikke noe tro på - da har du hvertfall kjøpt noe bedritne greier. Sitter Powerflex gule foringer i forstillinga på 4x4en min, de har sittet der helt siden jeg kjøpte bilen for over fem år siden og dem er like fine og hele enda. I tillegg hadde jeg gule foringer på forrige Cosworthen min og det funka veldig bra også der.

 

Men Thomas, send en mail til Simon hos Woodford, han fikser foringer til deg i løpet av ei knapp uke. Trenger vel ikke foringer til bærebruene bak? Har et sett med nye gule Polysport til ytre arm du kan få rimelig av meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Epostadressa er info@cosworth.info?

 

Jeg trenger egentlig komplett foran + de to store bak og de til stabstaget bak - siden disse er mer eller mindre ikke-eksisterende for tiden ;) De fire andre bak så faktisk helt greie ut. Tenkte å kanskje ta alle foringene når jeg først er i gang, men jeg slipper en del demontering om jeg venter litt med de fire siste da.. :)

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

hvorfor gule ?? kjøp poly race. har slitt ut gule foringer to ganger nå, viss jeg har hatt xr'n ennå hadde d vært poly race forran og bak.

 

å da kjøper du fra Rallydesign.co.uk

dem er billig å har kjap leverings tid :)

 

Er vel heller det at polyforinger slites annerledes enn gummiforinger ;) Og du kjørte LANGT med de gule foringene da :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Er vel heller det at polyforinger slites annerledes enn gummiforinger ;) Og du kjørte LANGT med de gule foringene da :P

 

 

kjøpte poly sport til ohcn første gang. dem var utslitt etter ca 40 000 km. å d står poly sport i forstillinga på dohcn å dem er d bare tomta igjen av nå..

 

@dohcboy:

Tenkte gule, fordi jeg har brukt de før og har gode erfaringer :) Tenkte/håpet at noen her visste om noen som solgte her i Norge jeg da, men må vel kanskje krype til utlandet. Så litt på prisene hos Kollevold, men det er visst mye å spare på å kjøpe de i utlandet.

Men da er dette rett? http://www.rallydesign.co.uk/product_info....roducts_id=5102

26mm stabstag fremme og 12mm stabstag bak?

 

 

ja det er dem..kollevold kjøper sine foringer fra rallydesign, så d er nok billigst å kjøpe derfra...

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Du sliter ikke ut gule foringer sånn helt uten videre, det har jeg ikke noe tro på - da har du hvertfall kjøpt noe bedritne greier. Sitter Powerflex gule foringer i forstillinga på 4x4en min, de har sittet der helt siden jeg kjøpte bilen for over fem år siden og dem er like fine og hele enda. I tillegg hadde jeg gule foringer på forrige Cosworthen min og det funka veldig bra også der.

 

Men Thomas, send en mail til Simon hos Woodford, han fikser foringer til deg i løpet av ei knapp uke. Trenger vel ikke foringer til bærebruene bak? Har et sett med nye gule Polysport til ytre arm du kan få rimelig av meg ;)

 

 

 

som sakt.. har slitt ut to forstillinger nå som har hatt poly sport.. å dem foringene er TYGGIS iforhold til Poly Race når dem er nye

 

å når d gjelder bruken av bilene så er d til absoulutt alt. fra banekjøring til hest og kjerre veier.. å d koster ikke noe nevne verdig mere å kjøp foringer som er både stivere å bedre,samt lengre holdbarhet..

di første Poly sport foringene jeg hadde kjøpte jeg på kollevold, og dem holdt knapt 2 år.

har kjørt over 100 000 med poly race i forstillinga til nå å dem er like fine enda.

har over 200 000km på 6 år bak ratte på sierra til nå så jeg veit at race foringene funker bedre over lengre tid enn Poly sport gjør.. :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

26mm stabstag fremme og 12mm stabstag bak?

 

 

Er det til xr4x4'n? Det er riktig med 26mm foran, men det er grøvre enn 12mm bak mener jeg. IS har vel 12mm. Er iallefall mye grøvre stag bak på xr4x4'n enn det er på den orginale bakstillinga som jeg tok av på IS'n jeg hadde.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at det er 16mm bak på Xr4x4'en?!

 

Ble til at jeg dro opp til Kollevold i dag og beit i det sure eplet og kjøpte. Bilen er ikke kjørbar nå og jeg er i Drammen - var så vidt jeg kom meg ned hit i går. Så jeg må få byttet foringer før jeg drar oppover til Vestlandet på mandagen (eller før lørdagen til Våler), så jeg hadde ikke noe tid å vente på posten.

 

Snakket litt med Kollevold om akkurat dette med stabstaget bak og vi ble begge enige om at det er 12mm på alle 4x4 og IS, samt at Cosworth har 16mm..? Dette var løsprat siden han ikke fant noe å sjekke det opp i. Kjekt om noen hadde visst dette 100%, men det er ikke verre enn at jeg drar opp og bytter :) Eller sjekker selv ja, hehe..

 

Og en annen ting: De hylsene til de to største bak er 12mm innvendig. Vet om noen som har hatt problemer med at bolten orginalt er 10mm. Jeg fikk ingen problemer på min gamle 3-dørs for der var det 12mm bolt. Noen som har kjennskap til dette?

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...