Jump to content

Min Mondeo mk3 tddi 01/02 mod.


esten

Recommended Posts

Må vel legge ut litt jeg å, vi kjøpte denne mondeoen for ca 1 mnd siden nå, er meget godt fornøyd. Det er jo en bil med stor plass og stor nok motor. :rolleyes:

 

Jeg kommer til å legge ut bilder av ting jeg har gjort, og jeg håper dere kan gi innspill og gode ideer videre... ;)

 

 

2001 Ford Mondeo 2,0 tddi

Recaro interiør grå

18" Focus st225 felger

Esten

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

den er vi flere som sikler på:)

 

fin bil du har fått tak i deg

 

Jepp den fangeren er grom, men er ikke dette ST fanger og da må du bytte skjermene oxo pga. bredde på fanger??

 

Stemmer ikke det??

Link to comment
Share on other sites

Tja, si det. Når jeg går inn på ford sine hjemmesider, får jeg opp dette som ekstrautstyr til mondeo mk3, står ingenting om at det bare passer st220.

 

Sportslig støtfangersett foran

Inkl. tåkelys og lyktespylere, grunnet, lakkeres i bilens farge

 

Bestillingsnummer: 1146705

Pris: 7747.50 NOK

Esten

Link to comment
Share on other sites

nei er ikke dette som er st fanger. er utrolig lik men er litt forskjell ved sprederene og annet gitter iallefall. pluss att st fangeren er ca 10 000kr dyrere.

 

nei er ikke dette som er st fanger. er utrolig lik men er litt forskjell ved sprederene og annet gitter iallefall. pluss att st fangeren er ca 10 000kr dyrere.
Link to comment
Share on other sites

nei er ikke dette som er st fanger. er utrolig lik men er litt forskjell ved sprederene og annet gitter iallefall. pluss att st fangeren er ca 10 000kr dyrere.

 

 

OK, blir ihvertfall HELT KONGE med den fangeren:-)

Edited by RstS2
Link to comment
Share on other sites

Da kom det en ny del fra england, skinnet skulle byttes. Trodde det skulle bli en enkel sak, men der tok jeg grundig feil..

deler003.jpg

 

Her skulle nå plastikktapper bøyes, så etter byttet, bøyes tilbake igjen, men har ble plastikktappene så sprø, at bortimot alle gikk i stykker.

Gikk heldigvis bra med litt smelt-lim.

 

deler004.jpg

 

Fikk også ettermontert taklys over baksetet, litt skjeptisk i å skjære i taket med tapetkniv, men det gikk da bra det å. Dro ledningene fra lyset foran. Enkel jobb, som tok ca 15-25 min.

 

deler007.jpg

Edited by esten

Esten

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om dere du har sett denne før.. Men her er fangeren du sikter til, etter min smak den fineste til mondeo..

DSC_0996.jpg

 

Lykke til videre med bilen, så bra ut så langt med det du har gjort.. :-)

 

 

Snakket med den lokale ford forhandleren om pris på dette kittet, men ble litt skuffet da de skulle ha over 9000, da det står 7700 inne på ford sine sider..

Skulle få den for 8200 i sverige. Med kursen i beregningen, blir den ca 6700 for alt.

 

Noen bilder av andre ting jeg har byttet/ fikset.

 

deler009.jpg

 

Måtte jo få på litt chrome... :rolleyes:

 

deler008.jpg

 

deler005.jpg

 

deler010.jpg

Edited by esten

Esten

Link to comment
Share on other sites

Dinj snik hehe

 

Bli bra d her :D

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

hvor fikk du tak i skinnet rundt girstanga?

 

mvh Erik

 

Jeg har en sånn skinn sak med røde sømmer liggende. Er tilpasset 2004-2007 modeller.

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da ble det litt mer oppfriskning av interiøret.

Jeg byttet ut det grå panelet, til det mørke fra ghia/st220.

divjuli011.jpg

 

Ble også litt større radio med veksler.

divjuli012.jpg

 

Måtte selvfølgelig bestille nytt skinn fra england, da den skulle på det sorte dekselet.

divjuli013.jpg

 

Har også fått tid til litt soting i ferien, men mye hjelp selvfølgelig..

divjuli014.jpg

 

divjuli015.jpg

 

Montert elg-varslere, meget diskret..

divjuli017.jpg

Esten

Link to comment
Share on other sites

Da var 05 speil montert, ble chrome kåper på disse... Var selvfølgelig ikke samme fargene på ledningene, men det gikk da til slutt å få montert de rett... Har ikke fått koblet lysene under speilene enda da, blir vel ett prosekt å få dra ledningene fra bilen og ut til døra....

Esten

Link to comment
Share on other sites

Guest ball3

En liten sak som peiler inn all elg i umiddelbar nærhet og gjør deg oppmerksom på det, jækla kjekt oppover Østerdalen f.eks..........

 

 

Fra spøk til alvor, det korrekte navnet ville vel vært "elgskremmer", som i "vart du skræmt no!?". Er noe man fester på bilen som gir fra seg en lyd under kjøring som visstnok skal skremme unna elg i nærheten, mange som sverger til at det funker, og vi solgte det som hakka møkk på den forrige arbeidsplassen min.

 

Meget fin bil by the way!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...